[ibm thinkpad] warmte

Pagina: 1
Acties:

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
ik heb een paar maanden geleden een ibm t41 (2ehands) gekocht. In het begin werd hij helemaal niet warm, hoe lang ik hem ook gebruikte. Hij werd natuurlijk wel iets warmer na lang gebruik, maar nu is hij na een uurtje al vrij warm. Ik merk het vooral aan de onderkant van het keyboard, (waar je je polsen zet om te typen) dat hij daar erg warm word. Ook aan de onderkant. Volgens mij zit hier de harde schijf aan de rechterkant.
Ik gebruik de laptop dagelijks erg veel(photoshop/dreamweaver/office/internet/etc) aangezien het m'n enige computer is. Iemand enig idee hoe dat komt? Kan ik hem hiervoor terugsturen naar IBM? (ik heb nog garantie tot 2007, ik weet alleen niet of dit ook onder de garantie valt). De fan blaast wel als een idioot en het enige wat ik nu aan het doen ben is surfen en msn draait in de achtergrond.
iemand suggesties?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:35
Misschien zit er spyware te draaien, wat je pc bezig houdt. Dan kan je HitmanPro even laten draaien. Of een virusscanner? Die neemt ook veel processorvermogen in.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 13:45
Kijk eens naar je taakbeheer en dan met namen naar je CPU-gebruik.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Mogelijk zit je fan vol met stof. Ik heb geen idee hoe Celestica (repareerd momenteel alle IBM machine;s voor europa, en zit in Engeland, Italie en Polen). hier op reageerd. Maar bij mij op het werk is het schuld van de gebruiker (repatie van grote A-merken) Door verkeerd gebruik, op een tafelkleed of bedlaken waardoor er snel stof in de machine gaat.

Als je het zelf aandurft, kan je het KB verwijderen, 4 schroeven aangegeven op de onderkant dan houdt je de fan vast, en werk je met een busje lucht om het schoon te blazen, en eventueel een stof kwast om het laatste beetje te verwijderen.

• lowen.f
he bedankt voor de snelle reakties :)

Tja spyware is het niet, m'n machine is helemaal schoon. Ik gebruik AVG free edition en die neemt ook niet erg veel cpu in. Prestaties @ task manager is alles vrij rustig. Zelfs maar weinig cpu pieken.

Hm stof, dat zou het inderdaad kunnen zijn. Ga later proberen hem open te maken (heb het al een keertje gedaan, dus zou niet zo'n probleem moeten zijn :) ) Bedankt voor de tip! Als ik nog problemen heb post ik het wel ;)

• lowen.f
*bump*

Heb hem zojuist opengemaakt en er zat maar zeer weinig stof in. Allemaal netjes weggehaald maar toch word vooral de voorkant van onderen vrij warm. Een stuk heter dan in het begin en in kortere tijd.

Misschien heeft iemand nog andere suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door lowen.f op 22-03-2006 14:45 ]

Pagina: 1