Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143920

Topicstarter
Sinds een poosje heb ik de telefoon (motorola razr v3 van tele2.nl 10 euro abbo) overgekocht van mijn zoon. Ik gebruik de telefoon uitsluitend voor mijn werk en heb hem altijd bij me. Ik kan het me niet veroorloven dat ik gebeld word onder bijvoorbeeld een belangrijke vergadering of toespraak.
Het probleem echter, ik ben al 2 keer anoniem gebeld (op de telefoon staat dan "Prive belt"). En 1x onder een vergadering. Het is zoals jullie wel begrijpen erg iriterend en als ik opneem dan hoort ze mijn naam en hangt ze gelijk op, ik denk dat ze mijn zoon nog moet hebben dus. Ik kan niet achterhalen wie het is omdat ze bij het horen van mijn naam direct ophangt.

Is er een mogelijkheid om toch dat nummer te achterhalen ? Heeft het bellen naar tele2 zin, om het nummer te achterhalen ? Er zit geen kwade gedachte achter, alleen wil ik even duidelijk maken dat de telefoon niet meer in het bezit is van mijn zoon.

Vriendelijk bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 15:04
Misschien eens opnemen met "de vader/moeder van ..." als er weer iemand prive-belt?
Kan misschien even raar overkomen als er iemand anders priva belt, maar in dat geval kun je het gewoon proberen uit te leggen ;)
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Tele2 jou het nummer van deze beller mag verstrekken als het anoniem is :S

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

SeatRider

Hips don't lie

Wat ik niet snap is dat je niet gewoon voor 5 euro ofzo het nummer laat wijzigen. Je wilt toch nooit een nummer dat recentelijk nog door iemand anders is gebruikt?

En je KUNT hem natuurlijk uitzetten tijdens een vergadering.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 143920 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:08:
Ik kan het me niet veroorloven dat ik gebeld word onder bijvoorbeeld een belangrijke vergadering of toespraak.
Waarom zet je de telefoon dan niet uit tijdens de vergadering, of eventueel op "stil"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41
Voicemail aanzetten, als welkomstboodschap dit is de voicemail van 06...... (dus gewoon standaard computer) vervolgens bij anoniem lekker door laten gaan naar voicemail en kijken wie er in spreekt..
<edit>
En natuurlijk uitzetten of stil tijdens vergadering ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Archie_T op 19-03-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:17

job

Ik kan het me niet veroorloven dat ik gebeld word onder bijvoorbeeld een belangrijke vergadering of toespraak.
Dan doe je hem uit..
Ik snap dat dus niet.. je hebt een telefoon om bereikbaar te zijn.
Maar op momenten dat dat niet gewenst is, laat je dat ding aanstaan? :?

En om je vraag te beantwoordden, nee je zal nooit een anonieme beller kunnen achterhalen.
Behalve natuurlijk als hij/zij zijn/haar naam zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 19-03-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik houd mijn telefoon aan omdat het ook kan voorkomen dat er een belangrijk telefoontje binnenkomt.
edit:
ik bedoel mijn 'niet veroorloven' dat ik gebeld word door een onzin telefoontje.
maar dat doet er eigenlijk niet ter sprake, ik snap wel dat het voor jullie vreemd is.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 143920 op 19-03-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Anoniem: 143920 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:48:
Ik houd mijn telefoon aan omdat het ook kan voorkomen dat er een belangrijk telefoontje binnenkomt.
edit:
ik bedoel mijn 'niet veroorloven' dat ik gebeld word door een onzin telefoontje.
maar dat doet er eigenlijk niet ter sprake, ik snap wel dat het voor jullie vreemd is.
Hier spreek je jezelf toch behoorlijk tegen.
Ieder telefoontje kan belangrijk zijn, of onzin zijn. Dat weet je niet van tevoren.
Dus je moet opnemen om te achterhalen of het belangrijk is of niet, tenzij je helderziend bent. Maar als je dat zou zijn, zou je hier de vraag niet stellen.

Suggestie:
Vraag je zoon wie van zijn vrienden hem altijd anoniem belden.
Misschien kan hij ze vragen of ze zijn nieuwe nummer willen bellen?!?

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee precies, zoals ik al zei ik snap dat het voor jullie vreemd is maar stel je de volgende situatie voor:
ik zit midden in een vergadering en plotseling gaat mijn telefoon af, de vergadering word kort onderbroken en ik neem de telefoon op: "met ###" en de reactie die erop volgt: "hhahahah met wie??? hahaa"
Dit kun je niet maken tijdens een vergadering.

Maargoed, er is dus geen enkele mogelijkheid om erachter te komen? (Mijn zoon heb ik uiteraard ook al gevraagt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:42
Je zou de provider kunnen vragen maar ik verwacht niet dat die echt meewerken. Het is namelijk nog niet vaak gebeurd en dus geen stalken of in die richting plus je hebt vaak dan ook de politie erbij nodig.

Verder kun je een nummerwijziging wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Neem een nieuw nummer. Probleem opgelost. pfff
En tijdens vergaderingen uiteraard de telefoon uit. Spreek op je voicemail een duidelijk bericht in zodat men eventueel voor echt dringende dingen je plaatsvervanger kan bellen.

[ Voor 67% gewijzigd door Henk007 op 19-03-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik raad aan om gewoon lekker een nieuw nummer te nemen, ben je van het gezeik af.

[ Voor 91% gewijzigd door Le0032 op 19-03-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee is het helaas telaat voor, teveel mensen hebben mijn nummer nu.
edit:
en om nou alleen voor die meisjes een ander nummer aan te vragen..

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 143920 op 19-03-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32623

...
...
iriterend irritant
Je kan 'm ook gewoon uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Waarom hebben zo veel mensen hier stront in hun ogen. Ze geeft toch aan dat er ook belangrijke telefoongesprekken kunnen zijn, wie weet zijn het calamiteiten en is topicstarter het centrale aanspreekpunt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De meeste toestellen kan je instellen bij privé nummers geen geluid te maken. Als verder iedereen waarvoor je wel bereikbaar wilt zijn niet privé belt, is daar mee je probleem opgelost.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Die optie is er niet bij SE, en ook niet bij de motorola. Dus dat wordt hem niet.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32623

Anoniem: 14124 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:58:
Waarom hebben zo veel mensen hier stront in hun ogen. Ze geeft toch aan dat er ook belangrijke telefoongesprekken kunnen zijn, wie weet zijn het calamiteiten en is topicstarter het centrale aanspreekpunt daarvoor.
Een knuppel of kut, zoals jij suggereert, zou beter moeten weten. Zijn/haar (en mijn) generatie die een mobieltje koopt van kindlief weet dondersgoed hoe het was zonder zo'n kreng. :)
Je bent wel zielig als je nu zoveel gewicht hecht aan je bereikbaarheid; dan heb je (mijn generatie) niet veel bereikt.
Pagina: 1