Toon posts:

Hoe moet ik DVI en VGA uitgang tegenlijk inschakelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een NVIDIA Geforce4 Ti 4400 128 MB met zowel een VGA als een DVI uitgang. Tot voor kort heb ik altijd met een CRT monitor gewerkt en dus de VGA uitgang gebruikt. Middels een VGA splitter had ik toen zowel beeld op de TV als op de monitor. Nu is mijn CRT monitor kapot gegaan en heb ik een nieuwe TFT monitor met DVI aansluiting gehaald. Ik vraag me nu af of het mogelijk is om zowel beeld te krijgen op de VGA uitgang als de DVI uitgang. Want toen ik beide had aangesloten kreeg ik geen beeld op de DVI uitgang maar alleen op de VGA. Alleen op de TV was dus beeld. Voor de duidelijkheid ik hoef geen dual monitor systeem.. ik wil gewoon hetzelfde beeld op de monitor en op de TV alleen wil ik de monitor met DVI aansturen en de TV met de VGA uitgang. Is dit mogelijk en zo ja hoe moet ik dat instellen?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Roland

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je geen TV-out op je videokaart zitten? En kun je op die manier de TV op clone zetten, zodat de TV-out hetzelfde beeld geeft als je primaire monitor die via DVI is aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet je een TV op clone? Is dat gewoon een optie in windows?? Sorry ik weet hier niet veel vanaf. :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken en ik heb er naar mijn mening geen aparte TV-out opzitten.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:39:
Hoe zet je een TV op clone? Is dat gewoon een optie in windows?? Sorry ik weet hier niet veel vanaf. :/
Ik bedoelde dat je het signaal van de tv-out gelijk zet op het signaal van de DVI uitgang. Dus dat je het signaal zeg maar kopieert en dat heet ook wel clone :)
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:50:
Ik heb ff gekeken en ik heb er naar mijn mening geen aparte TV-out opzitten.
Ik weet niet of er iets bestaat als een splitter voor DVI... Is het geen optie om gewoon het TFT paneel op de VGA uitgang aan te sluiten en de oude methode van de VGA splitter te gebruiken?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Probeer je nVidia panel eens?

Rechtermuisklik op je bureaublad, menu nVidia display, en op je monitor klikken.
In dat menuutje moet je de juiste opties kunnen vinden.

Heb je geen nVidia-panel, dan moet je eerst de goede nVidia drivers downloaden en installeren, ook een grote kans dat het dan meteen goed werkt :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Als het goed is staan er bij je beeldscherm eigenschappen nu twee monitoren. Het vinkje hoofdmonitor staat nu op het beeldscherm aangesloten op je vga uitgang, als je die op de andere monitor zet zou die aan moeten gaan. Dan moet je volgens mij bij geavanceerd ergens een clone optie in kunnen stellen waardoor je op beide monitoren hetzelfde beeld zou moeten hebben.

Zo werkt het in ieder geval op mijn matrox kaarten en bij op mijn laptop.

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
monitor settings, anders zou je het programma'tje "ultramon" eens moeten proberen. Dit programma is iets uitgebreider wat betreft dual screen setup-ups :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. Heel erg bedankt allemaal. Ik ga het straks allemaal eens uitproberen. _/-\o_ :)
Pagina: 1