PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Dat proces heet dus "System".maxjuh schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:30:
Je zou ff kunnen kijken bij je taakbeheer en dan processen welk proces 13% van je CPU belast en dan weet je waar het vandaan komt.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
[ Voor 30% gewijzigd door Moooo op 19-03-2006 12:30 ]
Maar mijn System process geeft geen % gebruik aan.
Dus zover ik denk is het of je geluidskaart, of je hebt een zeer trage CPU. Dan geeft hij ook meer % aan per process, omdat hij in verhouding meer van je CPU gebruikt.
Ik kan zo even niets anders bedenken, waar het aan zou kunnen liggen.
BTW. Zaklantaarn? Dat is uit de Windows 98, ME reeks dacht ik.
Welke Windows gebruik je?
[ Voor 12% gewijzigd door ErikRedbeard op 19-03-2006 12:47 ]
Dus controleer je raid-drivers even en haal de nieuwste van de site van de fabrikant van je moederboard af (of van de raid-chip fabrikant)
Ik luister idd muziek ja. Het ligt dus aan het onboard geluid?moooo schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:26:
luister je toevallig muziek? Onboard geluidskaart valt bij mij ook onder 'systeem', en was opgelost na het installeren van een losse kaart. Waarschijnlijk vallen alle onboard gevallen in je systeem. Zet voor de grap je LAN en geluidskaart uit.
Zou dit dan iets zijn? Creative X-FI Elite Pro 7.1
Ik had hier voordat ik SATA RAID gebruikte nog geen last van...
De CPU is niet echt traag... AMD Athlon 64 3500+. Niet de nieuwste meer, maar ook zeker niet te traag, neem ik aan.ErikRedbeard schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:45:
Ikzelf gebruik ook onboard SATA (raid0), en Lan.
Maar mijn System process geeft geen % gebruik aan.
Dus zover ik denk is het of je geluidskaart, of je hebt een zeer trage CPU. Dan geeft hij ook meer % aan per process, omdat hij in verhouding meer van je CPU gebruikt.
Ik kan zo even niets anders bedenken, waar het aan zou kunnen liggen.
BTW. Zaklantaarn? Dat is uit de Windows 98, ME reeks dacht ik.
Welke Windows gebruik je?
Ja, zaklantaarn. Zo'n lampje dat je krijgt als je bijv. een map opent waar duizenden bestanden in staan. Maar dit krijg ik nu dus ook als ik gewoon naar My Computer ga.
Ik heb de RAID drivers geïnstalleerd die bij mijn moederbord zaten omdat er op de site geen nieuwere stonden (ASUS A8V Deluxe).zandpaddo schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:48:
Ik heb wel eens soortgelijk iets gehad. Kwam doordat windows standaard een verkeerde driver installeerde voor mijn netwerkkaart waardoor cpu-belasting erg toenam. Ook daarin kwamen de haperingen naar voren.
Dus controleer je raid-drivers even en haal de nieuwste van de site van de fabrikant van je moederboard af (of van de raid-chip fabrikant)
Wat ik vreemd vind is dat my computer zo lang duurt. Heb hier ook nog een P3 lopen die erdoorheen reest, een athlon64 zou daar geen problemen bij horen te geven. Misschien dat er toch wat fout is in de instellingen van de schijven, of er zijn gewoon brakke drivers bijgeleverd. Maar zelf heb ik met raid geen ervaring dus kan ik daarmee ook niet echt helpen. Misschien is proberen zonder raid?
EDIT: P3 met winXP natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Moooo op 19-03-2006 14:53 ]
En hoe zou ik dat moeten doen, zonder RAID?moooo schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:51:
ALs je tevreden bent met onboard geluid kan je beter kijken voor een goedkoop creative live of terratec kaartje. Dat scheelt je weer wat knaken.
Wat ik vreemd vind is dat my computer zo lang duurt. Heb hier ook nog een P3 lopen die erdoorheen reest, een athlon64 zou daar geen problemen bij horen te geven. Misschien dat er toch wat fout is in de instellingen van de schijven, of er zijn gewoon brakke drivers bijgeleverd. Maar zelf heb ik met raid geen ervaring dus kan ik daarmee ook niet echt helpen. Misschien is proberen zonder raid?
EDIT: P3 met winXP natuurlijk
Nu doet ie weer normaal.