Audison LRx1.400 versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BK_10241
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2013
Hoi,

Ik weet niet of ik dit topic hier mag starten maar goed.

Ik heb sinds een aantal weken deze versterker voor in mijn auto:

http://shopping.caraudiomall.co.kr/UP_IMG/1-7.JPG

Maar nu zijn er een paar weerstandjes doorgebrand en wil deze zelf vervangen. De weerstandjes die doorgebrand zijn: R229, R234 en nog eentje waar ik het nummer niet van zie.

Heeft iemand ervaring met deze versterker en weet iemand wat de waarden zijn van deze weerstandjes ? Of zijn het gewoon beveiligingsweerstandjes ?

Heeft misschien iemand ook een compleet technisch overzicht van deze versterker waarop dus ook staat wat de waarden zijn van deze weerstandjes ?

Ik heb al op de site van audison gekeken maar kan helemaal niks erover vinden. Ook heb ik al een mailtje verstuurd waar ik nog niks op ontvangen heb.
En natuurlijk heb ik ook al gegoogled ;)

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want deze versterker was niet echt goedkoop (€ 500 ,-)

Alvast bedankt,

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nu lopen hier ook wel SYS-ers rond, maar probeer deze vraag eens te stellen op het showyoursound forum; meer kennis enzo.. :)

ah..:
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=47709

zover was je zelf ook al :+

[ Voor 29% gewijzigd door teacher op 19-03-2006 10:53 ]

Wise enough to play the fool

• BK_10241
Ok thnx dat zal ik eens proberen. Als iemand het hier weet, gewoon blijven posten he :P

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

Ik denk niet dat er 'zomaar' een aantal weerstandjes doorbranden, ik vermoed dat er nog wel wat meer stuk zou kunnen zijn, ook al is dat niet met het blote oog zichtbaar. Maar je kunt natuurlijk gewoon proberen ze te vervangen, misschien werkt't wel :)

Wat betreft die Rxxx codes, daar heb je niks aan zonder servicemanual. Als de kleurcodes nog zichtbaar zijn zou je die hier kunnen posten, daarmee wordt namelijk de waarde aangegeven (bruin-zwart-rood-goud is bijvoorbeeld 1000 ohm, 5% tolerantie), en daarmee kun je ook naar de electroboer om nieuwe te halen.

Heb je trouwens geen garantie op je versterker? Als je schrijft dat je'm nog maar een paar weken hebt...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• BK_10241
Flotter schreef op zondag 19 maart 2006 @ 10:42:
Ik denk niet dat er 'zomaar' een aantal weerstandjes doorbranden, ik vermoed dat er nog wel wat meer stuk zou kunnen zijn, ook al is dat niet met het blote oog zichtbaar. Maar je kunt natuurlijk gewoon proberen ze te vervangen, misschien werkt't wel :)

Wat betreft die Rxxx codes, daar heb je niks aan zonder servicemanual. Als de kleurcodes nog zichtbaar zijn zou je die hier kunnen posten, daarmee wordt namelijk de waarde aangegeven (bruin-zwart-rood-goud is bijvoorbeeld 1000 ohm, 5% tolerantie), en daarmee kun je ook naar de electroboer om nieuwe te halen.

Heb je trouwens geen garantie op je versterker? Als je schrijft dat je'm nog maar een paar weken hebt...
Hmm die weerstanden zijn helemaal verbrand dus de kleurcodes zijn niet meer zichtbaar helaas. De servicemanual heb ik al opgevraagd bij Audison zelf maar nog niks van gehoord.

Die versterker heb ik van een maat van mij gekregen dus er zit waarschijnlijk geen garantie meer op :(

ps: Ik zal later op de dag proberen om even een foto te uploaden

[ Voor 5% gewijzigd door BK_10241 op 19-03-2006 10:58 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

edit: never mind :X

Service manual is idd je beste hoop.

Maar vraag je ook vooral af waarom ze kapot zijn gegaan! Voor je het weet gebeurt het nog eens.

[ Voor 132% gewijzigd door voodooless op 19-03-2006 11:11 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BK_10241
deepspace schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:10:
edit: never mind :X

Service manual is idd je beste hoop.

Maar vraag je ook vooral af waarom ze kapot zijn gegaan! Voor je het weet gebeurt het nog eens.
Waarschijnlijk heb ik gewoon kortsluiting gemaakt:X ( Dom, dom, dom ) Maarja niks aan te doen. Ik probeer er gewoon 3 nieuwe in te zetten en zie dan wel verder. Die dingen kosten niet zoveel gelukkig. Maar heeft iemand hier zo'n Service Manual misschien van deze versterker ?

• BK_10241
Helemaal niemand die iets weet of heeft ? ;(

[ Voor 12% gewijzigd door BK_10241 op 20-03-2006 15:15 ]

• BK_10241
Nouja jammer dan. Bedankt voor jullie hulp _/-\o_

ps: ben er intussen achter wat de waarden zijn ;) sluit deze maar ;)

[ Voor 46% gewijzigd door BK_10241 op 22-03-2006 14:36 ]

Pagina: 1