Probleem met Lightscribe brander

Pagina: 1
Acties:
  • 963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:44
Hey,

Mijn DVD-Brander was stuk en ik zag dat ze bij de Makro een Phillips Lightscribe DVD Brander in de aanbieding hadden. Die heb ik dus gekocht, ingebouwd nou heel mooi allemaal, kan ook gewoon branden en ook kan hij gewoon DVD'tjes en CD'tjes lezen.

Nu het probleem: Zodra ik een label wil printen op de DVD (ja, ik heb speciale schijfjes ervoor gekocht, ook van phillips), dan open ik dus cover disigner via nero 6.6, de versie die geleverd werd bij de brander. Dan ontwerp ik een label op de CD en dan moet ik via bestand klikken op lightscribe label branden ofzo. Dat kan ik simpelweg niet doen, omdat die optie grijs is. Ook als ik via help ga, en dan naar Lightscribe Info, dan probeerd hij de DVD te lezen, dan zegt hij onder de laatste regen: DVD merknaam ofzo en dan moet daar het merk van de DVD achterstaan(denk ik!), maar dan geeft hij even een balkje met reconizing disc en dan krijg ik de melding Schijfleesfout. Is het misschien zo dat ik eerst wat op de DVD moet branden voordat ik een label kan printen? Ik heb de software ook al eens opnieuw geinstalleerd. Ik hoop dat iemand een oplissing heeft, anders breng ik hem wel terug naar de Makro.

Alvast bedankt!

PS: Het is een Phillips SPD 6000FD Lightscibe

• marster81
  • Laatst online: 27-02 12:15

marster81

to be or not to be

VeeGee schreef op zondag 19 maart 2006 @ 08:46:
maar dan geeft hij even een balkje met reconizing disc en dan krijg ik de melding Schijfleesfout.
Heb je de dvd wel goed in de brander gelegd? met de bovenkant naar beneden?
Is het misschien zo dat ik eerst wat op de DVD moet branden voordat ik een label kan printen?
probeer het eens zou ik zeggen... :P

Ik heb zelf trouwens ook een lightscribe brander, maar nog geen cd/dvd gefikt, ben zelf ook wel benieuwd naar het resultaat.

Veel info staat op www.lightscribe.com maar ik zie er niet specifiek bijstaan dat je eerst data moet branden :?

toch wel?

• marster81
  • Laatst online: 27-02 12:15

marster81

to be or not to be

[b][message=25407776,noline]

maar ik zie er niet specifiek bijstaan dat je eerst data moet branden :?
Nou las ik zelf hier dat je eerst data MOET branden en dan pas het label

btw: waarom werkt bij mij Edit niet??

toch wel?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik brand sowieso eerst altijd de data, dan pas het label.
Heel simpelweg omdat ik op hoge kwaliteit labels maak, en geen zin heb om eerst een half uur te wachten tot het label klaar is, om vervolgens een onderzetter met label te krijgen doordat het branden mislukt. Eerst zeker weten dat de zooi er op staat, dan label fikken en ondertussen wat anders gaan doen.