Artifacts met mijn Asus 6800 GT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
Ik heb 4 weken geleden nieuwe onderdelen gekocht . Zie de spec. Nu heb ik sinds een paar dagen last van artifacts. Zowel in spellen als op het buroblad.

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/103/artifacts2dj.jpg
Nu heb ik in mijn logboek ook een foutmelding staan:

Het stuurprogramma nv4_disp voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

De temps van mijn kaart is: idle: 62 graden. Bij full load kan deze oplopen naar 78 graden, maar dit lijkt mij redelijk normaal, aangezien ik de kaart niet heb overklokt, en dus op standaard waardes loopt. De cooler is ook stock.

Wat ik al geprobeerd heb:

- Andere forcware drivers
- verschillende resoluties geprobeerd

Mijn voeding is ook van asus, 450 watt, en is ook nieuw. dit lijkt mij niet het probleem. Vanmorgen was het zo erg dat ik de pc moest resetten, en toen had ik ook artifacts in het bios.

please help,...

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Als je ook artifacts in de bios hebt, kunnen we dus uitsluiten dat het niet aan je software ligt. Jouw videokaart temperatuur van 62 (idle) graden is toch wat aan de hoge kant.
Het kan zijn dat tijdens het gamen je core een te hoge temperatuur heeft gehad en dat hij daardoor beschadigd is.

Je kunt dit alleen maar testen door je graka in een andere (goedwerkende) pc te stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33

Magic666

No one's neighbour!

idle 62 graden?

hmmm.... mijn 6800 GT heeft idle een temp van 41.... die 62 lijkt me dus idd te hoog.

Jou plaatje doet mij denken aan mijn HL2screenshot die ik ooit gemaakt heb; bleek de fan van mijn 9800 pro naar de kl*te te zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Magic666 op 19-03-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug naar de shop om hem daar te laten testen? Zullen ze snel genoeg zien dat er iets mis is. na 4 weken mag dit niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ben nog vergeten te vermelden dat na 1 dag de headsinks er af vielen. Het schijnt idd dat ik een verkeerde versie heb, namelijk revisie 1.01. versie 1.02 schijnt wel goed te zijn, wordt minder heet, en er zit een andere heatsink op.

In elk geval gaat mijn kaart retour.

Bedankt.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17

TMC

Je kaart is best heet, maar videokaarten kunnen over het algemeen wel wat hebben. 62ºC idle zou niet echt een probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
62 is echt te heet ja, misschien kan je hem terug brengen. Klein vraagje tussendoor, is er een soort programma dat bijv, net als fraps je fps op je scherm laat zien, maar dan ipv fps de temperatuur?
Pagina: 1