Toon posts:

[2003] Firewall werkt niet meer, geeft error bij starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na het verwijderen van een virus een probleem met de standaard firewall van w2k3 server.

Als ik deze probeer te openen dan krijg ik een error dat er een probleem is met openen van de firewall.
Ook in de service manager staat de ICS functie NIET vermeld van de firewall.
Op de microsoft site kan ik helaas geen oplossing vinden voor dit probleem.

Het grootste probleem is dat de server in een data center hangt waar ik niet "even" snel heen kan gaan om het ter plaatse oplossen, ik zoek dus een manier om het probleem remote te kunnen verhelpen.
Dus bv het verwijderen van de netwerk kaar en opnieuw installeren is al geen optie, zo ook niet het opstarten in safe mode.

Ik zoek dus een manier om de firewall opnieuw te installeren, deze optie zit blijkbaar niet in w2k3, je kan hem ook nergens deinstalleren en vervolgens weer installeren.

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
**Bump**

Heeft niemand een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 02:08:
Dus bv het verwijderen van de netwerk kaar en opnieuw installeren is al geen optie, zo ook niet het opstarten in safe mode.
Experimenteer dan eens met de volgende settings in je boot.ini:

/safeboot:network /sos /bootlog /noguiboot

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk virus was het en hoe komt in hemelsnaam een virus op een server dat je ook nog eens colocate? :X

In ieder geval - 'netsh winsock reset' al eens geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja hoe het erop gekomen is geen idee, het probleem is echter nu inmiddels al dat de server offline is, ik zal er dus ter plaatse moeten gaan kijken wat het probleem is.
Het was trouwens niet een virus maar een trojan......