AGP, Videoplanken waarmee je nog even door kunt

Pagina: 1
Acties:

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-07 13:24
Zucht, en ze moesten zo nodig weer iets nieuws verzinnen. PCI-e
Nu zit ik er niet op te wachten m'n K8V weg te doen, en een nieuwe
setup te beginnen. Dus ik vroeg me af, wat is nu volgens jullie de
beste AGP kaart die me zeker nog een jaar vooruit helpt. Ik heb nu
een Sapphire radeon x800pro (jaja ik weet t niet de beste x800pro,
maar er was eens een dag toen ik voor het eerst een pc zelf inmekaar
ging knutselen 8)7 ) Dus barst maar los! Waarmee trek ik nog spellen
zoals The Godfather, scarface en oblivion met flink wat eyecandy, met
een 24 inch scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Webbah op 19-03-2006 00:33 ]

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:34
Oblivion met flink wat eyecandy op een 24" scherm zal niet lukken met een agp kaart vrees ik (de beste kaarten zijn alleen maar pci-e) ... maar de beste agp kaart op dit moment is denk ik toch wel de 7800gs (of de x850 xt pe, maar die is 1,5x zo duur en ondersteund geen sm3.0, minder futureproof)
7800gs topic: Het 7800GS Topic Deel 3

[ Voor 8% gewijzigd door -Eraser- op 19-03-2006 00:40 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hangt ook van je budget af. Als je niet zoveel wil betalen, kun je ook voor de 6800GS gaan. Echter, daarmee ga je niet veel eyecandy krijgen op een 24" scherm.
Magoed, ik zou zeggen, kijk eens in de Pricewatch en ga benchmarks lezen, dan moet je er toch zelf wel uit kunnen komen.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Het eyecandy hangt natuurlijk ook af van de resolutie hij gaat draaien. Ik heb echter geen flauw idee met een 24" scherm.

En misschien is het dan maar gewoon beter, om je geld te bewaren voor een ander moebord. Met een betere kaart :) dat doe ik ook :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Spaar door voor een pci-e bordje met 2 deftige kaarten erop. Dat lijkt mij de enige mogelijkheid om fatsoenlijk te gamen op een 24"

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 20:28

XanderDrake

Build the future!

Webbah schreef op zondag 19 maart 2006 @ 00:32:
Zucht, en ze moesten zo nodig weer iets nieuws verzinnen. PCI-e
Nu zit ik er niet op te wachten m'n K8V weg te doen, en een nieuwe
setup te beginnen. Dus ik vroeg me af, wat is nu volgens jullie de
beste AGP kaart die me zeker nog een jaar vooruit helpt. Ik heb nu
een Sapphire radeon x800pro (jaja ik weet t niet de beste x800pro,
maar er was eens een dag toen ik voor het eerst een pc zelf inmekaar
ging knutselen 8)7 ) Dus barst maar los! Waarmee trek ik nog spellen
zoals The Godfather, scarface en oblivion met flink wat eyecandy, met
een 24 inch scherm.
Ik ben qua AGP volledig voorstander van de 7800GS, zeker nu ik weet hoeveel overclock potentieel de kaart heeft (25% tot 33%!!). Maar op stock is hij al sneller dan jou X800pro en ondersteunt meer eyecandy.
Ik weet niet welke resolutie je eigenlijk gebruikt op zo'n 24" scherm. Ik weet in ieder geval dat ik FarCry@Ultra High (SM3.0) prima kan spelen op 1920*1440 met een 20% overclock. Ook heb ik ervaren dat je geen AA meer hoeft aan te zetten op die resolutie :) dus dat scheelt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
7800 GS for real, het is even wat geld, maar het is het dan ook dubbel en dwars waard.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 00:07
Hmm hier stond onzin...

Misschien goed om aan te geven in je startpost dat je een socket 754 proc hebt dus je niet eens kunt upgraden naar een nieuw moederbord wat goed voldoet.

My best ques is ook de 7800 gs.
1 van de allerlaatste kaarten voor de agp gemaakt. Nieuwe technieken verwerkt en lekker snel.

Maar het blijft niet perfect en dat wordt het met geen enkel advies. Feit is dat socket 754 dood en begraven is en je met oudere spullen dus niet meer helemaal naar de top kunt upgraden.
lol meer dan 100 % gewijzigd

[ Voor 111% gewijzigd door hoeretoeter op 19-03-2006 12:41 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
ASUS heeft ook een nForce4 bordje voor skt754 gemaakt. Zo kan je dus wel fijn PCIe gebruiken en niet je proc hoeven wegdoen! Mocht je toch nog een AGP kaart willen, dan is een 7800GS de enige optie. D resolutie van een 24" scherm is namelijk dermate hoog dat zelfs een X850XT overgeclocked heel veel moeite heeft om zelfs Trackmania Nations af te spelen.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

p43000 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:36:
ASUS heeft ook een nForce4 bordje voor skt754 gemaakt. Zo kan je dus wel fijn PCIe gebruiken en niet je proc hoeven wegdoen! Mocht je toch nog een AGP kaart willen, dan is een 7800GS de enige optie. D resolutie van een 24" scherm is namelijk dermate hoog dat zelfs een X850XT overgeclocked heel veel moeite heeft om zelfs Trackmania Nations af te spelen.
Laat Trackmania nou een zwaar door nVidia gesponserde game zijn ;) Niet helemaal het vergelijken waard...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• Webbah
p43000 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:36:
He top man, dat wist ik niet, dat is het overwegen wel waard zo'n MoBo kost maar 70 euri, en dan een PCI-e kaartje erin voor iets meer geld dan die 375 voor de 7800GS, maar zover ik tot nu toe zie, zijn er alleen skt754 MoBo's die 1 PCI-e slot hebben, zou toch wel leuk zijn als ik later een tweede kaart erbij kan zetten voor Crossfire... Maar dat is teveel gevraagd denk ik...

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 17-06 08:19
Als je in crossfire wilt draaien heb je dus een Ati kaart nodig. Maar buiten dat vraag ik me af of het wel verstandig is NOG een socket 754 mobo te kopen. Dan zit je straks met een processor upgrade dus met een mobo waar je niks aan hebt. Ik weet niet of jij regelmatig upgrade, maar als jij over een half jaar of een jaartje wilt upgraden, zou het wel zonde zijn van het geld nu 70 euro neer te tellen voor socket 754 mobo...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Webbah schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:15:
He top man, dat wist ik niet, dat is het overwegen wel waard zo'n MoBo kost maar 70 euri, en dan een PCI-e kaartje erin voor iets meer geld dan die 375 voor de 7800GS, maar zover ik tot nu toe zie, zijn er alleen skt754 MoBo's die 1 PCI-e slot hebben, zou toch wel leuk zijn als ik later een tweede kaart erbij kan zetten voor Crossfire... Maar dat is teveel gevraagd denk ik...
Het is inderdaad mogelijk voor SLI, er zijn SLI Socket754 moederborden van Epox.
Als je trouwens echt een tijdje doorwilt met je PC, dan raad ik de Asus K8N4-E Deluxe + 7900GT combo aan. Dat kost je 80 € + 290 € = 370 €, wel 100 € duurder dan een 7800GS maar dan ben je wel een heel stuk sneller uit.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Niet om meteen vervelend over te komen....maaruh. Ik zie dat je een 3200+ hebt. Misschien valt daardoor het verschil in performance wel een beetje tegen tussen je huidige kaart en die nieuwe nvidia. Maar misschien heb je mazzel en is op die resoluties de videokaart de bottleneck. Toch zou ik het zelf wel zonde vinden van die 375 eurootjes. Wanneer je een nieuwe pc koopt, kan je die agp kaart niet meer gebruiken.

Nou ja....wanneer snelheid en eyecandy belangrijk is....dan gaat logica de deur uit :) (maar dat laatste zal bij meer van ons voorkomen gok ik zo.. ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Cheese_man op 20-03-2006 12:51 ]

reserveringshouder Tesla Model 3

• Webbah
Cheese_man schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:49:
Niet om meteen vervelend over te komen....maaruh. Ik zie dat je een 3200+ hebt. Misschien valt daardoor het verschil in performance wel een beetje tegen tussen je huidige kaart en die nieuwe nvidia. Maar misschien heb je mazzel en is op die resoluties de videokaart de bottleneck. Toch zou ik het zelf wel zonde vinden van die 375 eurootjes. Wanneer je een nieuwe pc koopt, kan je die agp kaart niet meer gebruiken.

Nou ja....wanneer snelheid en eyecandy belangrijk is....dan gaat logica de deur uit :) (maar dat laatste zal bij meer van ons voorkomen gok ik zo.. ;) )
Leg ff uit hoe je bedoelt dat het verschil tegen valt?

Verwijderd

AMD64 3200 is toch voldoende, ook voor een 7900gt. Zeker als je de cpu een beetje gaat overclocken.
Wil je geen nieuwe mobo, dan is de 7800GS een mooie kaart voor 270,- euro, alleen niet zo'n grote upgrade van een X800pro.
Nieuwe mobo + 7900GT is een superupgrade.
7900GT kun je wel weer mee nemen naar een ander mobo, mss wel in SLI.

Ik zou in jou situatie liever een nieuw mobo + GFXkaart halen ipv een AGP upgrade.

En ik zou pas een nieuwe cpu halen met AM2 socket of Intel Conroe. Als je genoeg geheugen hebt is die 3200 goed, lekker hoge resolutie, eyecandy, etc. Lets rock zou ik zeggen >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 14:21 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:18:
En ik zou pas een nieuwe cpu halen met AM2 socket of Intel Conroe. Als je genoeg geheugen hebt is die 3200 goed, lekker hoge resolutie, eyecandy, etc. Lets rock zou ik zeggen >:)
Maar die AM2 socket is toch met DDR2 geheugen? Dan komt dat geld er ook nog eens bij.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Je moet echt geen groot verschil verwachten als je van een X800Pro naar een 7800GS gaat.

Ik zou gewoon even doorsparen voor een PCI-e setup.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Jep, dat klopt, daarom zie ik het ook als een gehele upgrade. Ook niet echt waardevol naar mijn idee, tenzij de AM2tjes aanzienlijk sneller worden dan de 939 cpu's.
Ik bedoelde dus dat de upgrade naar 939 vrij zinloos is voor een GFXkaart, en dat je dan nog beter voor het nieuwste socket kan gaan, met helaas wel nieuw geheugen.

Trouwens dacht ik wel dat de AM2 cpu's ook gewoon nog steeds DDR ondersteunen. En mss komen er wel mobo's uit die beide RAM's supporten.

Enigste cpu+mobo+ram upgrade die ik zinvol vind, ook vanaf een 754 systeem is de aankomende Intel Conroe cpu de rest vind ik niet echt de moeite waard.

Zoals Thund3r het zegt is het. En ik deel die mening, Juist omdat je al een X800pro hebt, sneller dan mijn kaartje ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 14:40 ]

• _Dune_
  • Laatst online: 01-08 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat is er dan toch mis met een ATI Radeon X800 Pro? Zo'n slechte kaart is het niet en ja een 24"scherm... *zucht*. Je wilt eigenlijk voor een duppie op de eerst rij zitten. Je koopt een 24"scherm en dan loop je te klagen dat je VGA kaart het niet meer aan kan, terwijl een Sapphire X800 Pro een prima kaart is. Als je een nog groter scherm had gekocht, had je waarschijnlijk aan 2x DVI vast gezeten (dual link DVI)... In iedergeval als je zo'n groot scherm koopt en nog op high res. + all eyecandy wilt spelen dan zit je op dit moment nu eenmaal aan het snelste van snelste vast, wat gelijk staat aan veel €€€ helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 20-03-2006 14:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Dan zou ik toch voor optie die XanderDrake aanrade gaan..
Ik heb gewoon een 17" scherm en sinds gister een een 6600 GT besteld, moet makkelijk te doen zijn..
hiernaast komt er volgende week (hopelijk als ze alles klaar hebbne met bestellen) nog een pc met 7900 GT en een leuke hoeveelheid geheugen..

het is gewoon doodzonde om een agp kaart te kopen voor 300 euries om daarna toch nooit meer een agp upgrade toe (kunnen) doen.. koop gewoon die mobo en spaar voor die 7900GT :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 02:12

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En doet zo`n 7800GS het dan ook in een AGP4X mobo?
Zit namelijk met hetzelfde als de TS en wil nog even vooruit met de huidige pc.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-07 13:54
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komt in 2 dagen een 7600GS AGP ;)
Weliswaar met DDR2 ipv. GDDR3 maar wel heeeeel goedkoop: 149$

Nvidia trekt behoorlijk aan de prijs en geeft de lage produktiekosten door aan de gamer: dank u wel, Nvidia :D !

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:40

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Hoe weet je dat het een AGP kaart is?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Webbah
_Dune_ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:41:
Wat is er dan toch mis met een ATI Radeon X800 Pro? Zo'n slechte kaart is het niet en ja een 24"scherm... *zucht*. Je wilt eigenlijk voor een duppie op de eerst rij zitten. Je koopt een 24"scherm en dan loop je te klagen dat je VGA kaart het niet meer aan kan, terwijl een Sapphire X800 Pro een prima kaart is. Als je een nog groter scherm had gekocht, had je waarschijnlijk aan 2x DVI vast gezeten (dual link DVI)... In iedergeval als je zo'n groot scherm koopt en nog op high res. + all eyecandy wilt spelen dan zit je op dit moment nu eenmaal aan het snelste van snelste vast, wat gelijk staat aan veel €€€ helaas.
He gast ik wilde gewoon jullie mening horen, en ik d8 eerst dat ik maar 1 optie had > doorsparen en totaal nieuwe pc kopen, terwijl ik nu voor een 754 skt mobo kan gaan, met PCI-E, en dus een goeie nieuwe PCI-E kaart kan kopen. Waarop ik later weer overstap naar een andere mobo CPU + geheugen (nieuwe pc dus) en er een zelfde 2e grafische kaart bij stop met Crossfire / SLI. En juist ja m'n overwging om een 24"te kopen was ook dat je dan voldoende hebt aan 1 DVI aansluiting. Ik bedoel maar op deze manier heb ik en TV en een computerbeeldscherm in een op m'n kamer. En die x800pro raak ik wel kwijt voor 100 euri hoor, ik geloof dat een vriend van mij z'n x800 xt vorige week in de soep heeft laten draaien. :X Die MoBo's kosten trouwens toch geen drol, daar ga ik ook echt niet op besparen

[ Voor 5% gewijzigd door Webbah op 20-03-2006 23:27 ]

• Webbah
Joepi schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:19:
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komt in 2 dagen een 7600GS AGP ;)
Weliswaar met DDR2 ipv. GDDR3 maar wel heeeeel goedkoop: 149$

Nvidia trekt behoorlijk aan de prijs en geeft de lage produktiekosten door aan de gamer: dank u wel, Nvidia :D !
Hoe staat dat ivm een x800 pro die wel GDDR3 geheugen heeft?

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02
Ik hou het voorlopig nog mooi ff bij mijn agp Xfx 6600 gt kaart overklok @ 580/1200. Beste koop ever....

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Dr. Strangelove schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:45:
Hoe weet je dat het een AGP kaart is?
Precies, hoezo is het een AGP? Denk gewoon weer een PCI-Express...

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Pagina: 1