[spam] www.marketingsnake.com al geindentificeerd??

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik word de laatste dagen helemaal gek van het bedrijf/de persoon achter http://www.marketingsnake.com/. Allemaal spam om mijn website hoger in de rankings te krijgen. Tot nu toe heb ik in ieder geval ieder bericht doorgestuurd naar spamvrij.nl en de OPTA op spamklacht.nl. De overheidsinstelling zal wel even duren, maar ook van spamvrij.nl lijkt nog weinig te komen qua identificatie.

Krijgen jullie deze spam ook en hebben jullie al enig idee waar deze vandaan komt??

Aangezien robots allerlei pagina's (waaronder deze) aflopen wellcht in ieder geval aardig een koekje van eigen deeg te geven in de hoop hun fax vol te laten lopen:
remote-printer.Stop_spamming@448716618220.iddd.tpc.int

[ Voor 21% gewijzigd door TromboneFreakus op 19-03-2006 00:27 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ag, zijn ze er weer...
Ze komen ook weer iedere keer als een ander dier terug.
Ik ken ze iig als marketingtiger en nog iets.
Heb de laatste 2 maanden daar iig geen spam meer van gehad.
Ik ben altijd zo aardig om maar even een aantal bestellingen te plaatsen, erg handig, foutafhandelingen. Moet je die wel gebruiken in het crapy bestel formulier.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• TromboneFreakus
Nakebod schreef op zondag 19 maart 2006 @ 00:27:
Ag, zijn ze er weer...
Ze komen ook weer iedere keer als een ander dier terug.
Ik ken ze iig als marketingtiger en nog iets.
Heb de laatste 2 maanden daar iig geen spam meer van gehad.
Ik ben altijd zo aardig om maar even een aantal bestellingen te plaatsen, erg handig, foutafhandelingen. Moet je die wel gebruiken in het crapy bestel formulier.
Bedoel je nu te zeggen dat het afmelden bij hun werkt?

Nou ik was dat niet van plan. Daarmee bevestig ik alleen maar het bestaan van mijn mailadres... :(

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik krijg dagelijks van die rotmailtjes van ze, om gek van te worden :/

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:01
Ik krijg ze ook, ze spammen zelfs 4 mailboxen op hetzelfde domein. Elke dag weer :(

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Nee nee, niet afmelden.
Gewoon ff op bestel klikken, en dan een ruim aantal keer het formulier verzenden.
Even die yahoo mailbox vol laten lopen :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

ja ik krijg ze ook... was idd eerst marketingtiger

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Ik kom met wat googelen uit op Merkun GmbH, een bedrijf uit Frankfurt. Die info heb ik uit een ander forum dus erg betrouwbaar is het niet.

De whois informatie van hun domeinnaam hebben ze beschermd met WhoisGuard.

Als de headers van het bericht dat ik ontvangen heb kloppen dan is het verzonden vanaf het netwerk van ANS Communications Inc uit Ashburn (VS).

Voor zover ik weet behandelt de OPTA alleen klachten over Nederlandse bedrijven, dus het daar melden heeft weinig zin ben ik bang.

Het beste lijkt me om de berichten gewoon te negeren. Als je wilt proberen om hun faxtoestel en hun mailbox vol te laten lopen verlaag je je tot hetzelfde niveau als je het mij vraagt. Ik ben er ook niet van overtuigd dat het iets uit zal halen. Lijkt me ook een slecht plan als we dit topic daarvoor gaan benutten.

[ Voor 2% gewijzigd door Vurabes op 19-03-2006 01:13 . Reden: Link naar Merkun website toegevoegd. ]

On a clear day you can C#

• TromboneFreakus
Vurabes schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:01:
Voor zover ik weet behandelt de OPTA alleen klachten over Nederlandse bedrijven, dus het daar melden heeft weinig zin ben ik bang.
Interessante stelling. De OPTA behandelt klachten namelijk op grond van een Europese richtlijn. Het lijkt me wat gek als die niet zou voorzien in internationale afhandeling, maar goed... inhoudelijk ken ik deze niet.
Het beste lijkt me om de berichten gewoon te negeren. Als je wilt proberen om hun faxtoestel en hun mailbox vol te laten lopen verlaag je je tot hetzelfde niveau als je het mij vraagt. Ik ben er ook niet van overtuigd dat het iets uit zal halen. Lijkt me ook een slecht plan als we dit topic daarvoor gaan benutten.
Verlagen tot hetzelfde niveau. Tja... als het helpt? Ik wil me niet verlagen tot mailboms e.d., maar als zij zich het recht toeeigenen mijn mailadres te verzamelen van publieke plaatsen, dan wil ik best fijntjes wijzen op het gebrek aan acceptatie van die werkwijze.

Maar goed, hun afmeldadres staat ook al keurig in een mailto-URL, dus ze komen zelf toch al wel om in de spam vermoedelijk.

• Vurabes
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

TromboneFreakus schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:26:
Interessante stelling. De OPTA behandelt klachten namelijk op grond van een Europese richtlijn. Het lijkt me wat gek als die niet zou voorzien in internationale afhandeling, maar goed... inhoudelijk ken ik deze niet.
Het spamverbod is neergelegd in Artikel 11.7 van de Telecommunicatiewet. Dit artikel is het gevolg van een zestal Europeese richtlijnen waarvan 2002/58/EG de balangrijkste is:
"De richtlijn betreffende de verwerking van persoonsgegevens en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer in de sector elektronische communicatie (richtlijn betreffende privacy en elektronische communicatie)"

De OPTA handelt dus niet direct op grond van de richtlijn. Europeese richtlijnen zijn behoudens enkele uitzonderingsgevallen alleen een opdracht aan de lidstaten om regelgeving te harmoniseren. Ze hebben geen directe werking. Die internationale afhandeling waar jij het over hebt is helaas niet in die richtlijn opgenomen. Maar in Duitsland moet als het goed is die richtlijn ook omgezet zijn in geldend recht. Het moeilijkste is om aan te tonen dat Merkun GmbH de werkelijke opdrachtgever is.
U kunt alleen een klacht indienen over spam:

* die is verzonden aan een adres of nummer dat bij een particulier in gebruik is;
* die een commercieel, ideëel of charitatief karakter heeft;
* en waarvan de verzender (degene die op de verzendknop drukt, of degene die opdracht geeft tot de verzending) zich in Nederland bevindt.
Uit bovenstaand citaat van Spamklacht.nl (van de opta) blijkt dat ze alleen klachten in behandeling nemen over spam die uit Nederland afkomstig is.
TromboneFreakus schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:26:
Verlagen tot hetzelfde niveau. Tja... als het helpt? Ik wil me niet verlagen tot mailboms e.d., maar als zij zich het recht toeeigenen mijn mailadres te verzamelen van publieke plaatsen, dan wil ik best fijntjes wijzen op het gebrek aan acceptatie van die werkwijze.
Waarschijnlijk lezen ze de berichten nooit en stoppen ze alleen alle e-mailadressen en url's die op hun website ingevuld worden in een database. De berichten die als gevolg van jouw "Oog om oog, tand om tand" actie verzonden worden veroorzaken alleen nog maar meer verspild gegevensverkeer.

[ Voor 23% gewijzigd door Vurabes op 19-03-2006 02:18 . Reden: Link naar richtlijn toegevoegd en bericht verduidelijkt. ]

On a clear day you can C#

• TromboneFreakus
Vurabes schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:58:
[...]

De OPTA handelt dus niet direct op grond van de richtlijn. Europeese richtlijnen zijn behoudens enkele uitzonderingsgevallen alleen een opdracht aan de lidstaten om regelgeving te harmoniseren. Ze hebben geen directe werking. Die internationale afhandeling waar jij het over hebt is helaas niet in die richtlijn opgenomen. Maar in Duitsland moet als het goed is die richtlijn ook omgezet zijn in geldend recht. Het moeilijkste is om aan te tonen dat Merkun GmbH de werkelijke opdrachtgever is.
Uiteraard zijn richtlijnen slechts een opdracht aan lidstaten om in regelgeving te voorzien, maar er zijn best opdrachten aan lidstaten met extra-territoriale werking te bedenken. Daar is dus blijkbaar niet voor gekozen, erg jammer in het internettijdperk.

Verwijderd

Moet je die spelling ook eens zien, daaraan kan je het IQ van die mensen al raden.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 16:04 . Reden: gathering.tweakers.forum/dis/1686947 ]

Verwijderd

Ik krijg die mail van marketingsnake ook (ongeveer 20 per dag verdeeld over 4 domeinen :/). Ik denk dat er niet zoveel aan te doen is, omdat het nogal een groot internationaal iets blijkt te zijn, zoals je hier kunt lezen: http://idefix.net/~koos/nospam/marketingsnake.html.

Ik word er in elk geval schijtziek van, vooral ook omdat ik ooit een klant had die aan mij vroeg of ik zijn website bij zo'n soort 'bedrijf' aan wilde melden, omdat hij hoger wilde komen in de zoekmachines. Uiteraard heb ik hem toen verteld dat dat soort bedrijven oplichters zijn. Maar hieruit blijkt dus wel dat genoeg mensen er wél intuinen en honderden euro's aan dit soort 'bedrijven' spenderen. Ze verdienen waarschijnlijk goud geld met hun oplichterspraktijken :( :r.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:31

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik had ze ook
ik heb alle adressen van wie ik ze kreeg in een php script gerost en in een loop elk adres 10.000 mails gestuurd.. met het verzoek mijn adressen te verwijderen..uiteraard met allemaal random afzender adressen en headers e.d. :) netzoals hun praktijken. ik houd niet van spampraktijken.. maar ik WOU er van af van die rommel!

binnen 1 dag was ik uit hun lijst!

[ Voor 29% gewijzigd door Nijl op 29-03-2006 22:45 ]

You are NIJL-ed!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:51 ]

• messi
Ruilen tegen goedkope windows :+

Ik heb net via http://www.dutchcowboys.nl/cybercrime/6556 dit artikel die mail gekopieerd en verzonden. Ben benieuwd of het werkt. Word er nogal zat van. Heb verschillende adressen en domeinen en overal komt die troep binnen :(

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:51 ]

• messi
Sinds ik woensdag gemaild heb ik nog geen mailtjes gehad van de beruchte slang, maar wat niet is kan nog komen :P

Verwijderd

messi schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:45:
Sinds ik woensdag gemaild heb ik nog geen mailtjes gehad van de beruchte slang, maar wat niet is kan nog komen :P
Ik denk dat dat dat toeval is. Namelijk, sinds ik die post gisteren in dit topic heb geplaatst, heb ik ook geen mailtjes meer van ze ontvangen :D. En de afgelopen weken kreeg ik elke dag minimaal 20 mailtjes per dag. Ik denk dus eerder dat ze weer met een nieuw dier komen aanzetten binnenkort, of ze lezen hier mee :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 01:03 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nijl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:41:
ik had ze ook
ik heb alle adressen van wie ik ze kreeg in een php script gerost en in een loop elk adres 10.000 mails gestuurd.. met het verzoek mijn adressen te verwijderen..uiteraard met allemaal random afzender adressen en headers e.d. :) netzoals hun praktijken. ik houd niet van spampraktijken.. maar ik WOU er van af van die rommel!

binnen 1 dag was ik uit hun lijst!
Leuk bedacht, erg effectief, maar een beetje lame. Stel je eens voor dat een ander belangrijk bedrijf (wat niet spamt) ook die mailserver daar gebruikt en hun belangrijke mails niet doorkomen.
Leuke schadevergoeding kan je dan krijgen :P...

Ik heb wel eens wat gelezen dat iemand die zo'n actie deed ook werkelijk voor de rechter werd gesleept na een mailbom-offensief tegen een spamkoning....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

AW_Bos schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:32:
[...]

Leuk bedacht, erg effectief, maar een beetje lame. Stel je eens voor dat een ander belangrijk bedrijf (wat niet spamt) ook die mailserver daar gebruikt en hun belangrijke mails niet doorkomen.
Leuke schadevergoeding kan je dan krijgen :P...

Ik heb wel eens wat gelezen dat iemand die zo'n actie deed ook werkelijk voor de rechter werd gesleept na een mailbom-offensief tegen een spamkoning....
Bovendien zijn die e-mailadressen, die Marketingsnake gebruikt, hoogstwaarschijnlijk óf fake-adressen óf bestaande e-mailadressen van mensen die er niks mee te maken hebben.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blegh, ze zijn er weer hoor....

Alleen nu onder de naam www.green-advertising.com :'(

Verwijderd

Wolfboy schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:18:
Blegh, ze zijn er weer hoor....

Alleen nu onder de naam www.green-advertising.com :'(
Ja, ik heb die ook al een aantal keren binnen gekregen :(.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wij brengen uw website (www.XXXX.nl) op de beste posities bij G00GLE, YAH00 en MSN Search!

www.green-advertising.com

Met ons belandt uw website helemaal vooraan bij Google!

Met vriendelijke groet,
www.green-advertising.com

Mocht u geen e-mail von ons wensen te ontvangen, stuur a.u.b. een e-mail
aan: deleteadress@inbox.ru

Deze newsletter wordt naar het adres rob@XXXXX.nl gestuurd.

KXPN 57 rmck 6 vb 2 qysouk FNHCELS FKVJ 11 agkb 5 kb 0 xwpvgc MNDPNUO DXTA 41 tkkq 0 qg 1 jjtfeg OBIPAVO QTJW 42 uagc 4 ti 3 slutem HMYCPSN KLOS 65 vyst 2 da 8 iaubqt WFBTJTW MVSG 68 gmjy 8 kx 8 nhimgk ARSQGSQ
Slachtoffer 3 meldt....

The F*CKERS...

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 07-04-2006 03:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• prutsger
  • Laatst online: 09-02 08:49
* prutsger meldt zich ook! Irritante klotespammers, helemaal omdat ik het spamfilter op mijn servert nog niet werkend heb :( Anders had het me niet zoveel uitgemaakt... Daar toch maar eens tijd voor maken...

Alsof ik met een thuisservertje op een ADSL verbindinkje met een al een jaar niet geupdate persoonlijke homepage hoog in Google zou willen staan... 8)7

edit: de typvout 'von' impliceert toch iets Duits... :P

[ Voor 9% gewijzigd door prutsger op 07-04-2006 15:56 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
prutsger schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:55:
* prutsger meldt zich ook! Irritante klotespammers, helemaal omdat ik het spamfilter op mijn servert nog niet werkend heb :( Anders had het me niet zoveel uitgemaakt... Daar toch maar eens tijd voor maken...

Alsof ik met een thuisservertje op een ADSL verbindinkje met een al een jaar niet geupdate persoonlijke homepage hoog in Google zou willen staan... 8)7

edit: de typvout 'von' impliceert toch iets Duits... :P
Ja ze zijn wel lekker bezig de SPAMMERS.

Mijn Spam filter heeft er moeite mee!
De score is "slechts" 3.1 en mijn drempel staat op 5.0.
Vandaar dat ik em ook zie anders was ie meteen de prullenbak (van mijn server) in gegaan.....

Triest wel dat die gasten het blijven proberen. Ik vraag me toch af wat ze hiermee denken te bereiken.

X-Spam-Level: ***
X-Spam-Status: No, score=3.1 required=5.0 tests=RCVD_IN_BL_SPAMCOP_NET,
RCVD_IN_WHOIS_BOGONS autolearn=no version=3.1.1

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

HoppyF schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:47:
Mijn Spam filter heeft er moeite mee!
De score is "slechts" 3.1 en mijn drempel staat op 5.0.
Vandaar dat ik em ook zie anders was ie meteen de prullenbak (van mijn server) in gegaan.....
Automatisch white/blacklisten werkt wel, heb ik hier ook.
Na 2 mailtjes was het over :+

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 15:33
Ik beheer ruim 70 domeinen, ik krijg meer dan 180 van die mails per dag, ik wordt er echt scheitziek van.. :( :(

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17

Tjark

DON'T PANIC

ze zijn nog steeds bezig, vandaag weer 2 :(

*insert signature here

• messi
Sinds ik die mail gestuurd heb ik er absoluut geen last meer van :D

• TromboneFreakus
Wat wellicht nog helpt is het volgende.

Die Duitsers schermen de contactdetails van hun domein iedere keer af met WhoisGuard. Dat is gelukkig (althans, dat hoop ik...) geen vrijbrief voor spammen. Rapporteer dan ook spam via deze URL bij dit bedrijf: http://www.whoisguard.com/report-spam.asp

Dat heb ik al eens gedaan met marketingsnake.com en die lijken nu offline. Zojuist even http://www.green-advertising.com/ daar aangemeld, eens zien wat er gebeurt....

Overigens leert Thunderbird wel snel met zijn spamfilter, want effectief zie ik de berichten eigenlijk al niet meer voorbijkomen... (klaarblijkelijk is er dus wel een kenmerk waarop dit filter kan reageren bij deze berichten).

[ Voor 38% gewijzigd door TromboneFreakus op 18-04-2006 22:39 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hiermee filtert mijn spamfilter de berichten er uit:
Content analysis details:   (9.3 points, 5.0 required)

pts rule name              description
---- ---------------------- --------------------------------------------------
 0.1 TW_NQ                  BODY: Odd Letter Triples with NQ
 0.1 TW_VT                  BODY: Odd Letter Triples with VT
 0.1 TW_IQ                  BODY: Odd Letter Triples with IQ
 0.1 TW_FP                  BODY: Odd Letter Triples with FP
 0.1 TW_HQ                  BODY: Odd Letter Triples with HQ
 0.1 TW_JM                  BODY: Odd Letter Triples with JM
 0.1 TW_QS                  BODY: Odd Letter Triples with QS
 0.1 TW_KG                  BODY: Odd Letter Triples with KG
 0.1 TW_CF                  BODY: Odd Letter Triples with CF
 0.1 TW_QW                  BODY: Odd Letter Triples with QW
 0.1 TW_KW                  BODY: Odd Letter Triples with KW
 0.1 TW_WQ                  BODY: Odd Letter Triples with WQ
 0.1 TW_LW                  BODY: Odd Letter Triples with LW
 0.1 TW_FJ                  BODY: Odd Letter Triples with FJ
 0.1 TW_XN                  BODY: Odd Letter Triples with XN
 0.1 TW_KN                  BODY: Odd Letter Triples with KN
 1.8 RCVD_IN_WHOIS_BOGONS   RBL: CompleteWhois: sender on bogons IP block
           [50.235.23.158 listed in combined-HIB.dnsiplists.completewhois.com]
 1.8 RCVD_IN_DSBL           RBL: Received via a relay in list.dsbl.org
                            [<http://dsbl.org/listing?125.247.115.130>]
 1.3 RCVD_IN_BL_SPAMCOP_NET RBL: Received via a relay in bl.spamcop.net
             [Blocked - see <http://www.spamcop.net/bl.shtml?125.247.115.130>]
 3.1 RCVD_IN_XBL            RBL: Received via a relay in Spamhaus XBL
                            [125.247.115.130 listed in sbl-xbl.spamhaus.org]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:29

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ook maar even klacht gedropt bij whoisguard.com.....

(Wil alleen bij Google gevonden worden, niet bij G00GLE....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Tegenwoordig krijg ik deze zo'n 40 tot 100 keer per dag:
...Laat me meteen het volgende duidelijk maken. Ik ben lui en arrogant. Het maakt me allemaal niets uit, omdat ik gewoon veel te rijk ben. Ik ben veel te rijk om zelfs maar hier te zitten en deze tekst te schrijven. Daarom zal ik me in het kort uitdrukken. Ik verdien ieder jaaar meer dan een miljoen euro met zoekmachines, zonder veel daarvoor te doen....
Ik denk dat dat weer van diezelfde sukkels als :r marketingsnake :r is .
Pagina: 1