Toon posts:

[Mobos] Overklok geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee iedereen.
Ik heb 3 budget mobos op het oog om eens flink wat Pentium 4 AMD spul over te gaan klokken. Ik zit te denken aan de volgende borden:

-MSI PT880 NEO-LSR
-MSI PT8 NEO-V 800Mhz FSB
-MSI K8M NEO-V KM800 SKT754

Welke lijkt jullie het meest geschikt om te gaan overklokken?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Via chipsets zijn gewoonlijk geen goede overklokkers. Ik denk dat het beste resultaat op die moederborden zal worden verkregen met een CPU met 533MHz. Je kan dan makkelijk de FSB opvoeren zonder aan de limiet van het moederbord te komen :) Ook je geheugen zal niet snel een bottleneck zijn.

Dat laatste moederbord is overigens een s754 moederbord, veel succes als je daar een Pentium 4 in wilt rammen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-03-2006 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, de onderste valt dus af.. Ik denk persoonlijk dat het bovenste moederbord redelijk is om Pentium 4 over te klokken, aangezien het niet heel duur is.. Of raden jullie me wat anders aan van rond die prijs? :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sja, ik neem aan dat je een Pentium 4 op overschot hebt liggen en die eens lekker op z'n staart wil trappen? En dan is een goedkoop moederbord natuurlijk leuker aangezien het niet zo erg is als die dood gaat.

Ik stel voor dat je een leuk tweedehandsbordje zoekt met een chipset die beter bekend staat om z'n overklokcapaciteiten aangezien VIA chipsets gewoonlijk niet echt hoog aangeschreven staan voor over te klokken. Ook zullen de BIOS opties niet zo uitgebreid zijn als bij duurdere moederborden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb niets liggen.. :/ Ik wil graag beginnen met overklokken en een niet al te duur bordje verpesten is natuurlijk niet zo erg.. Maar dat bordje moet natuurlijk wel een beetje makkelijk over te klokken zijn. Naja, zal zoiets meer in de richting zijn dan?

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=572

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 23:48 ]

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 20:34
Dat is een amd mobo 8)7 En als je gewoon overclocked dan gaat je mobo echt niet zo snel dood hoor! Mits je een apg/pci lock hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Flasherrr schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:56:
Dat is een amd mobo 8)7 En als je gewoon overclocked dan gaat je mobo echt niet zo snel dood hoor! Mits je een apg/pci lock hebt.
Na wat leeschwerk is mijn keus blijkbaar toch op AMD gevallen, vandaar dat ik dat mobo overmorgen maar ga halen. Prima bordje.
Pagina: 1