Mn lokale webserver is niet "snel". Welke wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eerst gebruikte ik altijd XAMPP. Omdat ik meestal op mijn laptop werk (PIII / 600, lekker stil via dockingstation), vrat XAMPP nogal wat geheugenresources. Wel 30% zonder dat er iets gebeurde. Toen kwam ik Abyss webserver tegen. Deze heb ik geinstalleerd en de CPU load daalden aanzienlijk (artikeltje op mijn site).

Als ik lokaal aan het webdevven ben en ik geef iets door waardoor de pagina weer moet opbouwen, duurt het zo'n seconde of meer voordat er iets komt (bv in de backend van Joomla!). Bij een webserver op afstand kan ik me dat ergens voorstellen. Maar op mijn eigen pc? Is er een manier om je eigen lokale server te versnellen? Moet ik overstappen op nog een andere? Of is dit normaal? Ik ben dus op zoek naar het antwoord hoe ik lokaal sneller mijn pagina's kan laten opbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Eusebius op 19-03-2006 15:12 ]

==
hoi

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Je kan EasyPHP gebruiken (gebruik ik ook, vind hem erg handig). Laatst was er ook een topic op GoT over een USB Stick webserver. Die hoefde niet persee op een USB stick te staan om te werken. Misschien dat dat iets voor je is?

Succes ermee! :)

• Eusebius
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:17:
Je kan EasyPHP gebruiken (gebruik ik ook, vind hem erg handig). Laatst was er ook een topic op GoT over een USB Stick webserver.
[rml]Eusebius in "[ USB Webserver] Standalone webserver *"[/rml] ;) Ik snap niet zo goed wat het verschil is tussen deze USB stick webserver en XAMPP.
Die hoefde niet persee op een USB stick te staan om te werken. Misschien dat dat iets voor je is?

Succes ermee! :)
Ik ga eens aan de slag met EasyPHP

==
hoi

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:45

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik denk dat er iets mis is met die configuratie van Xampp (of windows), want zoveel CPU en geheugen resources trekt mijn apache webserver nooit bij een lokale server, zelfs niet als ik geweldig zware PHP scripts draai. Ik draai nu op dit moment op mijn laptop Apache 2, Mysql 5.0 en PHP 5.1.1 en in de task manager blijft de CPU resource van apache.exe strak op 0% staan. Bij het aanroepen van een PHP pagina, die overigens zonder 2x te knipperen op mijn scherm staat, zie ik nauwelijks een verhoging en daalt deze meteen weer terug naar 0%. Ik heb 39 processen draaien die idle tussen de 0% en 4% CPU utilization vragen. Alles bijelkaar trekt het zaakje zo'n 30 Mb aan geheugen.

Jouw CPU utilization is echt niet normaal en reden om te denken dat er iets structureel fout zit. Wat dat precies is kan ik zo niet zeggen.

Ik heb hier alles apart geconfigureerd, dus apache, mysql en php los gedownload en geinstalleerd. Dat is dus meteen ook mijn tip. Abyss als webserver kan qua snelheid echt niet tippen aan apache, daar hoef je je geen seconde zorgen om te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door DexterDee op 18-03-2006 20:30 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Eusebius
  • Niet online
Dus apache is gewoon sneller? Kijk, dat weet ik dan gewoon weer niet.

Wat voor laptop gebruik jij? Ik 'n PIII/600 vanwege lage stroomverbruik & stofzuigeren ;) tov mijn PIV / 2,8ghz,

==
hoi

• DexterDee

DexterDee

Wat voor laptop gebruik jij? Ik 'n PIII/600 vanwege lage stroomverbruik & stofzuigeren ;) tov mijn PIV / 2,8ghz,
Pentium Mobile Centrino, 1,6 Mhz op 600 Mhz (Intel Speedstep). Heb wel 1 gb geheugen trouwens

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik ben het eens met DexterDee. Op mijn laptop heb ik gewoon wamp draaien, ook Apache 2, MySQL 5 en PHP 5.12 en het cpu verbruik is gewoon 0%. Lokaal surfen komt de load nooit boven 5%, dus ik neem ook gewoon aan dat er wat mis is met jouw configuratie van XAMPP.

March of the Eagles

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Om nogmaals te bevestigen: een standaard xampp installatie, wel een versie terug ofzo, niks geconfigureerd, en met niks doen 8kB / 0%, en met (lokaal) surfen max. 10kB / 7% :) . En xampp komt standaard gewoon neer op apache en mysqld, met een (beperkte) configuratie...

DM!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

euhm... Bij mij draait apache (incl php en mysql) soepel op een P1 133MHz met 64Mb geheugen. Ik denk dat je toch eens moet kijken of je de boel wel juist geconfigureerd hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het kan ook best aan Joomla liggen wellicht? Ikzelf heb dan Limbo (afgeslankte Mambo (=Joomla)) draaien en die is af en toe ook retetraag met pagina's serveren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DexterDee

DexterDee

Ramon de Jesus schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:27:
Het kan ook best aan Joomla liggen wellicht? Ikzelf heb dan Limbo (afgeslankte Mambo (=Joomla)) draaien en die is af en toe ook retetraag met pagina's serveren.
De TS had het voornamelijk over de CPU load als de computer idle is. En ik heb diverse versies van Mambo en Joomla erop gehad die dit gedrag niet vertoonde

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@dexterdee: In de startpost wordt expliciet 'geheugenresources' genoemd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DexterDee

DexterDee

Janoz schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:00:
@dexterdee: In de startpost wordt expliciet 'geheugenresources' genoemd.
Dat dacht ik eerst ook, maar ik las even verder dan mijn neus lang is. De TS schrijft dat hij het probleem in een artikel op zijn website beschrijft. In dit artikel staat te lezen dat het wel degelijk over CPU load gaat. Kwestie van het beestje de verkeerde naam gegeven ;)

• Eusebius
  • Niet online
Geheugenresources :? Wie heeft het hier over geheugenresources :?

O-) Sorry, FP aangepast. Het ging inderdaad om de CPUload, waardoor de pc elke keer stond af te koelen.

==
hoi

Pagina: 1