RDP: Terminal server has exceeded the max number of allowed

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Ik probeer via RDP in te loggen op mijn server, die gehost is in een datacenter.

Telkens in probeer in te loggen, krijg ik de error:
code:
1
Terminal server has exceeded the max number of allowed connections

Ik weet dat het mijn eigen schuld is, heb de connecties op een verkeerde manier "afgesloten"

Ik heb reeds gezocht op het internet, en vind geen oplossing voor mijn probleem. Op de microsoftsite staat het probleem beschreven (http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q250991). Ik krijg het programma (TSAdmin) dus wel geladen, maar de desbetreffence server is geen lid van een domein, en komt dus ook niet in dat programma.

Ook heb ik geen fysieke toegang tot de server. Ik kan niet op de reset knop drukken (ik kan het wel LATEN doen door iemand van het datacenter, maar dit kost me geld). zijn er andere mogelijkheden?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 17:21
welke poorten heb je open staan?
anders zou je gewoon remote de server kunnen laten starten?

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Je kan nog proberen met de /console optie.
Dan neem je de console over als het goed is. En deze telt niet mee met de max 2 (admin) connecties.

• bartgabriels
bakkerl schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:14:
Je kan nog proberen met de /console optie.
Dan neem je de console over als het goed is. En deze telt niet mee met de max 2 (admin) connecties.
kan je hier iets meer over vertellen ?? Wat moet ik met de optie /console starten ??

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

idd .. start -> run
mstsc /v ip /console

• bartgabriels
Ik krijg nog steeds hetzelfde probleem :)

• ErwinvA

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

hm ja .. win2000 support die console optie niet

Je kan wachten tot er één disconnect als dat eventueel zo in staat gesteld :)

Anders vragen of er iemand is die in dat noc ff wilt resetten (-;

[ Voor 22% gewijzigd door ErwinvA op 18-03-2006 20:21 ]

• bartgabriels
ErwinvA schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:21:
hm ja .. win2000 support die console optie niet

Je kan wachten tot er één disconnect als dat eventueel zo in staat gesteld :)

Anders vragen of er iemand is die in dat noc ff wilt resetten (-;
Ik heb hiervoor niets ingesteld, dus de standaardwaarden staan hier. Ik vermoed dus dat de clients niet vanzelf gaan disconnecten?

Resetten is de laatste optie die ik wil overwegen :). Het is een beetje als 30€ uit de raam gooien ;)

• ErwinvA

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

bartgabriels schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:34:
[...]

Ik heb hiervoor niets ingesteld, dus de standaardwaarden staan hier. Ik vermoed dus dat de clients niet vanzelf gaan disconnecten?

Resetten is de laatste optie die ik wil overwegen :). Het is een beetje als 30€ uit de raam gooien ;)
Ok, die 30 EUR is inderdaad zonde... maarre in TSAdmin onder Actie -> Verbinding met computer maken -> ip van betreffende machine?

Verwijderd

En heb je geen poweroutlet waar de server aanhangt die remote in en uit te schakelen is?

• bartgabriels
ErwinvA schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:45:
[...]

Ok, die 30 EUR is inderdaad zonde... maarre in TSAdmin onder Actie -> Verbinding met computer maken -> ip van betreffende machine?
Deze zijn allemaal inactief (gewoon grijs, dus kan ze ni aanklikken)

Ook heb ik deze niet aan een poweroutlet hangen :(. Ik vond het toen allemaal beetje 'erover', dinge die ik toch ni nodig heb

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19
Ja kan bijv. DameWare Mini Remote Control (30 day trial te downloaden op http://www.dameware.com/products/dmrc/) gebruiken om op het console aan te loggen op een Win2K machine. DMRC kan zichzelf remote installeren (als Service) en deinstalleert zichzelf weer bij het afloggen.
Werkt ideaal in gevallen zoals deze.
bartgabriels schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:34:
[...]
Klopt. Default blijven je connecties 'eeuwig' bestaan.

[ Voor 34% gewijzigd door sverzijl op 18-03-2006 20:56 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 14:55
Als je nog weet met welke username een vorige.. niet afgesloten sessie is geopend, dan zou je met dezelfde user er weer in moeten kunnen komen... Je neemt dan de sessie op die user weer mee over.

Tenminste zo gaat dat bij win2k3 wel.

Anders optie is natuurlijk licenties bijkopen voor RDP :P (Maar dan nog steeds een reboot nodig :P )

@sverzijl, dat is waar ook... zit zo in 2k3 dat ik dat alweer vergeten was...

[ Voor 11% gewijzigd door rdfeij op 18-03-2006 21:05 . Reden: iemand gleijkgeven :P ]

• sverzijl
rdfeij schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:54:
Anders optie is natuurlijk licenties bijkopen voor RDP :P (Maar dan nog steeds een reboot nodig :P )
Als ie Win2K gebruikt hoeft ie geen ACLs te kopen voor Terminal Server. In Win2k is het nog gratis. Je moet alleen een Terminal Server License Server installeren/registreren (ook gratis) en je kan een 'ongelimiteerd' aantal connecties openen nadat je je server als 'Application Mode' Terminal Server heb geconfigureerd.
Bij Win2K3 kwam MS erachter dat hieraan ook grof geld te verdienen viel :(

[ Voor 11% gewijzigd door sverzijl op 18-03-2006 21:02 ]

• bartgabriels
sverzijl schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:52:
Ja kan bijv. DameWare Mini Remote Control (30 day trial te downloaden op http://www.dameware.com/products/dmrc/) gebruiken om op het console aan te loggen op een Win2K machine. DMRC kan zichzelf remote installeren (als Service) en deinstalleert zichzelf weer bij het afloggen.
Werkt ideaal in gevallen zoals deze.
Wonderfull, it did the trick ... megahandig programma'tje

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-03 11:50

r0b

sverzijl schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:00:
[...]

Als ie Win2K gebruikt hoeft ie geen ACLs te kopen voor Terminal Server. In Win2k is het nog gratis. Je moet alleen een Terminal Server License Server installeren/registreren (ook gratis) en je kan een 'ongelimiteerd' aantal connecties openen nadat je je server als 'Application Mode' Terminal Server heb geconfigureerd.
Bij Win2K3 kwam MS erachter dat hieraan ook grof geld te verdienen viel :(
Echter zit je nog wel aan de limiet van 2 admin connections.

Even een gedachtenspinsel van mezelf: heb je geen normale user waarmee je in kan loggen, en hier vervolgens een VNC server mee starten die lokaal aanlogt op een admin user? Vervolgens zou je de sessions kunnen killen.

Weet niet of dit uitvoerbaar is, maar kwam zo even in me op. :)

edit:
Ah, het is al gelukt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 18-03-2006 21:15 ]

• sverzijl
bartgabriels schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:12:
[...]

Klopt. Gebruik het ook regelmatig op onze W2K produktieservers als weer eens Admins te lui zijn om af te loggen. 't traag (kwa remote control) maar doeltreffend.

• sverzijl
r0b schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:14:
[...]

Echter zit je nog wel aan de limiet van 2 admin connections.
Nee dat is alleen als je de TS in Remote Admin mode laat staan, maar daar heb je niet eens een TS License Server voor nodig.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Ik snap nog steeds niet echt wat het probleem was :?

Als er al 2 users in zaten : ff bellen dat ze moeten opzouten. Als ze disconnected zijn : 1 van die 2 sessie's overnemen door met die user in te loggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• bartgabriels
Koffie schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:53:
[...]

Als er al 2 users in zaten : ff bellen dat ze moeten opzouten. Als ze disconnected zijn : 1 van die 2 sessie's overnemen door met die user in te loggen.
Dat lukte dus duidelijk in mijn geval niet. Ik ben de enige persoon die gebruik maakt van RDP op die server. Ik meld altijd aan met dezelfde gebruiker (Administrator). Toch kreeg ik die error. Ik snap het zelf ook niet goed.

Maar het is opgelost, en dat is het belangrijkste

• Powermage
  • Laatst online: 17-03 18:10
Terminal Server users dus vastzetten dat ze maar 1 sessie open mogen hebben, en zorgen dat je dus een backup admin user beschikbaar hebt, kan je er altijd in

Join the club

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

policy aanmaken dat je connecties na 24 uur uit-timen is ook handig...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:21

duronbug

Step on it.....!

[...]

Ik zit nu hier met hetzelfde probleem. Hoe krijg je alleen op afstand die dameware geinstalleerd ?

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
duronbug schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:19:
Ik zit nu hier met hetzelfde probleem. Hoe krijg je alleen op afstand die dameware geinstalleerd ?
Dameware kan zelf inloggen en (als de rechten goed zijn) zichzelf op de server installeren. Dus gewoon vanuit de client aangeven dat de Dameware service geinstalleerd mag worden indien nodig en alles gaat verder vanzelf.

Verwijderd

Koffie schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:53:
[...]

kunnen ook sessies van jezelf zijn maar afkomstig vanaf een ander ip :) is een instelling u know...

Verder als dameware werkt had je ook gewoon de compmgmt.msc kunnen openen en TS service herstarten na het leggen van een net use. Maar ja ach, dit lijkt op 1 van de vragen die ik altijd stel op een sollicitatie gesprek en maar weinigen die het echt kunnen beantwoorden.
(nadeel is dat je win2k wel eens crashed bij het herstarten van TS, maar ach dat lost je probleem ook op lol)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 14:54 ]

Verwijderd

duronbug schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:19:
[...]

je moet een netbios connectie kunnen leggen (137-139 of 445 open).
Pagina: 1