Toon posts:

Broadcast control op D-LINK DES 6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een netwerk met een 350 tal computers en een 10 tal servers duiken de laatste tijd verdacht veel broadcast storms op ... Er moet dringend eens uitgezocht worden wie de boosdoener is (fucked up NIC's ofzo) maar op korte termijn is daar geen tijd voor.

Wat ik nu wil gaan doen is enerzijds het LAN dat nu uit 3 vlan's bestaat gaan opdelen in 15 vlan's maar ik wil ook gaan gebruik makenk van de broadcast control features van de DLINK DES 6000 switch die het hele zootje met elkaar verbind.

Principe is kinderlijk eenvoudig, per poort kan je instellen wat er moet gebeuren als er X broadcast pakketten per seconde over de poort gaan. Je kan dus gaan zeggen vanaf er minstens 300 broadcast pakketten per seconde over een poort passeren moet je alle broadcast pakketten op die poort droppen tot het aantal broadcast pakketten terug daalt onder de ... neem 100.

Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft en vooral wat neem ik als "top" waarde en wat als "onder" waarde. Ik neem aan dat het een kwestie van proberen en testen zal zijn wat in die situatie beste is, maar misschien dat jullie ervaring mij al wat test werk kan sparen?