Hdd gecrashed met belangrijke data

Pagina: 1
Acties:

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:13
Hallo,

Mijn maat (en ik) zitten met het volgende probleem.
Een 120 gig maxtor pata disk (van een debian server) geeft opeens allemaal bad sectors en heel veel belangrijke gevens zijn onleesbaar geworden. Dit van het ene op het andere moment. Kunnen we nog wat doen om de data te redden? en weer aan de praat te krijgen. Sommige programma' s werken nog wel ( apache. mysql)

[ Voor 3% gewijzigd door __xeno__ op 30-07-2017 16:35 ]

• __xeno__
nu (na een fsck check) geeft hij nog maar een kleiner aantal meldingen. De bad blocks blijven bestaan.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:58
Zoveel mogelijk nu alles proberen over te zetten naar een andere plek.

Data die zich echt bevond waar badblocks stonden, zijn volgens mij onheroepelijk verloren.

backups he :Y)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Kijk eens naar software als EasyRecovery. Daarmee kan je alles wat nog enigszins leesbaar is weer terugvinden.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 17:45
Hoe belangrijk is de data? E.g. in termen van euro's. Als het echt echt echt belangrijke data is, en je hem zelf niet kan terugkrijgen, kijk dan eens naar een Data Recovery bedrijf. Zijn een paar online te vinden, maar die vragen vaak wel een 4 cijferig bedrag.

• __xeno__
50 euro per mb idd.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 17:45
Dat lijkt me wel weer heel erg duur, goedkoper kan je zeker vinden. Die 4 cijfers gaan sowieso er al over als ze hem moeten openmaken en de magnetische disks met speciale apparatuur gaan aflezen. Software-matige recovery is veel goedkoper. Waar vond je die 50 euro per MB?

Maar kijk even hoe ver je komt software-matig en maak even een rekensommetje.

[ Voor 76% gewijzigd door Klaus_1250 op 18-03-2006 20:34 ]

• __xeno__
et is niet belangrijk genoeg om euro's te kosten (niet veel athans)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Pas op met goedkope recover bedrijven, ze hebben geen cleanroom! Er zijn er maar een paar ter wereld die echt heel goed zijn, in nederland heb je Norman-SHARK. Kost wel wat maar als het echt belangrijk is gaan hier veel hdd's van bedrijven naar toe, want die vinden data belangrijker dan euro's.

Je kan een offerte aanvragen

www.casarodriguillo.com

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik heb goede ervaringen met Stellar Phoenix Backupprogramma. Maar als het echt zo een belangrijke data is, dan heb je toch van alles een backup?

Data recovery bedrijven zijn idd niet goedkoop, maar die 50 euro is wel wat overdreven.

Veel succes ermee!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58

NoTimeRemains

I know

Foto's kwijt en emotionele waarde - ervaringen gevraagd

mss heb je hier iets aan

[ Voor 18% gewijzigd door NoTimeRemains op 18-03-2006 20:47 ]

This is the Way.

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002