[WinXP] hotkey naar configuratiescherm

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:15
Hey,

Ik heb een vraag over hotkeys maken in Windows XP. Standaard zitten hier al hotkeys in zoals: [winkey]+[r] start uitvoeren, en [winkey]+[f] start het zoekscherm.

Maar ik wil nu graag weten of het mogelijk is om een hotkey te maken naar het config scherm, bv [winkey]+[c].

Ik heb zelf al gezocht, en het is mogelijk om een snelkoppeling aan te maken waaraan dan weer een hotkey hangt, maar dan moet je een pad opgeven, en 'Configuratiescherm' herkent hij niet. Een pad naar het configuratiescherm kan ik ook niet vinden, dus heeft iemand hier een idee voor?

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Google 10sec en je hebt bv: http://www.shelltoysxp.com/explorerhotkeys.asp

Ja het kan dus.

[edit]
Nog meer info: mk:@MSITStore:C:\WINDOWS\Help\win_dos.chm::/windows_dos_specify_shortcut.htm

Go to Start - Help and Support,
select - Customizing your computer,
select - keyboard shortcuts overview,
scroll down and also select - Related topics,
select - Specify shortcut keys.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 19:39 ]

• TranceSetter
Super! Had al wel op google gezocht, maar waarschijnlijk verkeerd ingetypt. Op GoT kon ik ook nietal te veel soeps vinden (hoe start ik WinAmp met een hotkey), dus d8 start een nieuw topic. Maargoed, niet al te goed gezocht dus. Toch bedankt!!!

//EDIT

nu heb ik dat programma gedownload, en het lijkt erop dat je er veel mee kunt. maar ik kan nog niet vinden waar ik het configuratiescherm als hotkey kan instellen :( Ik zoek verder, maar als er ondertussen iemand is die dit wel weet of een andere oplossing weet, dan zou dat erg mooi zijn :)

[ Voor 39% gewijzigd door TranceSetter op 18-03-2006 19:58 ]

Verwijderd

Configscherm kun je openen met: rundll32 shell32.dll,Control_RunDLL

Of: control.exe [onderdeel].cpl (ff in je windows map de namen van de cpl files opzoeken.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:22:
Configscherm kun je openen met: rundll32 shell32.dll,Control_RunDLL

Of: control.exe [onderdeel].cpl (ff in je windows map de namen van de cpl files opzoeken.)
TranceSetter schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:40:
als er ondertussen iemand is die dit wel weet of een andere oplossing weet, dan zou dat erg mooi zijn :)
Ok, maak van bovenstaande commando een snelkoppeling op je bureaublad.
Rechtermuisknop op de snelkoppeling -> eigenschappen -> En dan kun je daar op een van de tabbladen de hotkey toewijzen.

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:39:
[...]

[...]

Ok, maak van bovenstaande commando een snelkoppeling op je bureaublad.
Rechtermuisknop op de snelkoppeling -> eigenschappen -> En dan kun je daar op een van de tabbladen de hotkey toewijzen.
Klopt inderdaad. Helaas is het niet mogelijk om een hotkey met de [winkey] toe te voegen. Hij maakt daar automatisch ctrl+alt van. Jammer, want het zoekmenu en uitvoeren etc. kun je wel met de [winkey] starten.
Pagina: 1