[PHP] Tekst uit database simpele html opmaak kunnen geven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 03:23
Ik heb een text die uit de database in een textfield wordt gezet. Nu wil ik hier de optie hebben om deze text op te kunnen maken met html. Het enigste wat moet kunnen is het alignen, kleuren en linken van de text en daarna de text weer terug te sturen naar de database. Het opvragen en versturen van data en database is uiteraard geen probleem, maar de textopmaak wel.

ik heb op google en got gezocht en dan kom je uit bij de WYSIWYG editors. Maar deze zijn voor mij allemaal veel te uitgebreid en advanced. Wie weet er een simpelere oplossing, die ook makkelijk te intergreren is. bv door standaard php functies als die er zijn :)

This space for rent. Serious inquiries only please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
WYSIWYG editors hebben meestal ook een "simpele modus" waarbij je maar enkele opties beschikbaar hebt, zie bv http://tinymce.moxiecode.com/example.php?example=true

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

strip_tags() met de allowable tags parameter ingevuld.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toost
hmm maar met strip tags haal je toch juist html uit een text? en ik wil juist het omgekeerde :) Maar ik ben atm bezig met die tinymce en maybe kan ik die wel in zo verre editen dat alleen de dingen er inzitten die ik wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:55
toost schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:06:
hmm maar met strip tags haal je toch juist html uit een text? en ik wil juist het omgekeerde :)
Stript alles, behalve de tags die je specifiek als extra parameter mee geeft. Dan kun gemakkelijk afdwingen welke tags te gebruiken, zonder dat je zelf veel code moet gaan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toost
ok dat kan ik volgen, alleen is het dan nog de bedoeling dat de user zelf geen tags hoeft in te voeren maar juist met een knopje een tag om een stuk text kan zetten

edit:

maar iig bedankt ik ga er met die tiny dingus er wel uit komen :)

[ Voor 20% gewijzigd door toost op 18-03-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

toost schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:21:
ok dat kan ik volgen, alleen is het dan nog de bedoeling dat de user zelf geen tags hoeft in te voeren maar juist met een knopje een tag om een stuk text kan zetten
Op zich stelt het natuurlijk niet veel voor om een javascriptje te maken dat de juiste tags toevoegt als je op een knopje klikt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
Een alternatief voor TinyMCE is FCKeditor. Hierin kan je zelf menu balken samenstellen en zo alleen de nodige features aanbieden aan je gebruikers.
Pagina: 1