Ik kan zonder problemen naar buiten bellen.
Alle NL-nrs gaan netjes over m'n ISDN-lijn, en alle buitenlandse nummers die ik bel gaan netjes via mijn voipplanet account.
Maar nu wil ik een "0 draaien" voor ik eerst een buitenlijn krijg
Dus normaal bel ik 040<nummer> om te bellen of 0063<nummer>
040 gaat dus netjes ISDN op en 0063 gaat netjes voipplanet op.
Maar ik woon nu eenmaal in Eindhoven en vindt het dan een beetje maf dat ik toch telkens 040 moet draaien.
Maar doe ik die 040 er niet voor, dan kom ik in de knoop met m'n interne dialplan.
040-503<nummer> betekend dat ik zonder 040 dus gewoon (intern!) toestel 503 ga bellen.
Niet handig, dus dan maar een 0 ervoor.
Nu ziet mijn extensions.conf er zo uit:
Volgens alle websites en documentatie die ik heb kunnen vinden zou de | (pipe) de uitkomst bieden.
Alles voor de | wordt "gestript"uit het dialnummer.
Ik dacht dus in m'n extensions.conf iets te plaatsen als:
Wanneer ik dus 0040<nummer> zou draaien zou daar 040<nummer> uit moeten komen om te bellen.
Mááááár dit wil om de eoa reden maar niet lukken!
Heeft iemand een idee wat ik hier fout doe?
Alle NL-nrs gaan netjes over m'n ISDN-lijn, en alle buitenlandse nummers die ik bel gaan netjes via mijn voipplanet account.
Maar nu wil ik een "0 draaien" voor ik eerst een buitenlijn krijg
Dus normaal bel ik 040<nummer> om te bellen of 0063<nummer>
040 gaat dus netjes ISDN op en 0063 gaat netjes voipplanet op.
Maar ik woon nu eenmaal in Eindhoven en vindt het dan een beetje maf dat ik toch telkens 040 moet draaien.
Maar doe ik die 040 er niet voor, dan kom ik in de knoop met m'n interne dialplan.
040-503<nummer> betekend dat ik zonder 040 dus gewoon (intern!) toestel 503 ga bellen.
Niet handig, dus dan maar een 0 ervoor.
Nu ziet mijn extensions.conf er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [default] ; alle internationale gesprekken over VoIP exten => _00[1-9].,1,SetVar(CALLFILENAME=/tmp/${TIMESTAMP}-${EXTEN}) exten => _00[1-9].,2,Monitor(wav,${CALLFILENAME},m) exten => _00[1-9].,3,Dial(SIP/${EXTEN}@<voipaccount>,60) exten => _00[1-9].,4,Congestion exten => _00[1-9].,104,Congestion ; alle NL nummers via ISDN exten => _0[1-9].,1,SetVar(CALLFILENAME=/tmp/${TIMESTAMP}-${EXTEN}) exten => _0[1-9].,2,Monitor(wav,${CALLFILENAME},m) exten => _0[1-9].,3,SetCallerId(040<mijn MSN nummer>) exten => _0[1-9].,4,Dial(CAPI/contr1/${EXTEN}) exten => _0[1-9].,5,Congestion |
Volgens alle websites en documentatie die ik heb kunnen vinden zou de | (pipe) de uitkomst bieden.
Alles voor de | wordt "gestript"uit het dialnummer.
Ik dacht dus in m'n extensions.conf iets te plaatsen als:
code:
1
| exten => 0|_0[1-9].,4,Dial(CAPI/contr1/${EXTEN}) |
Wanneer ik dus 0040<nummer> zou draaien zou daar 040<nummer> uit moeten komen om te bellen.
Mááááár dit wil om de eoa reden maar niet lukken!
Heeft iemand een idee wat ik hier fout doe?
[ Voor 5% gewijzigd door ]Byte[ op 18-03-2006 18:23 ]