[XP] USB to serial converter herkent modem niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• choking_duck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-03 08:35
Ik heb een Huge Pine USB to serial converter gekocht om een modem voor telebankieren aan het werk te krijgen, maar geen enkel apparaat wordt via de converter herkent....
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?
Het convertertje heb ik in meerdere USB poorten geprobeerd, het wordt herkent als com 4, 5 of 6.
Ook met een kabeltje ertussen en direct op het modem....
Modem : Smartvox Pro v2.4 internet modem (ISDN)
specs : Dell Dimension 1100, celeron D 2.8
1024 MB RAM, Windows XP SP2, en helaas maar 1 COM port, want anders was er geen probleem geweest.
Alvast bedankt ! !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Telebankieren van welk merk bank?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:34
Je schrijft dat je Dell helaas maar één com-poort heeft. Kun je die niet vrijmaken en gebruiken voor het modem? Of zit er een kaartlezer aan voor telebankieren?

Als je converter herkend wordt en geknoopt wordt aan COM4, 5 of 6, dat is dat toch goed? Voor zover ik weet is dat de goede functionaliteit van de converter.

Is het probleem wellicht dat je die com-poorten niet kunt selecteren in het telebankierpakket? In dat geval kun je die wellicht handmatig wel wijzigen in een ini-bestandje, of anders de compoort die de converter kiest handmatig aanpassen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet makkelijker om gewoon een intern modem te nemen? PCI ISDN adaptertje kost ook 3x niets en werken vaak veel beter.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar die installeren zich ook vaak weer op afwijkende COMpoorten.
Pak dan een degelijke kaart.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BackSlash32 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:43:
Maar die installeren zich ook vaak weer op afwijkende COMpoorten.
Pak dan een degelijke kaart.
Wat wil je degelijker pakken dan een PCI ISDN kaart?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De ene PCI ISDN kaart is de andere niet.

Of wilde jij een Conceptronics prul van twee tientjes vergelijken met een DIVA 2.0?

[ Voor 53% gewijzigd door alt-92 op 19-03-2006 00:10 ]

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Geen oplossing voor je probleem, maar ik heb nog wel een Compaq USB ISDN adapter liggen, moet je alleen nog ff een USB A-B kabeltje bij verzinnen. Werkte altijd prima hier, XP compatible drivers staan nog gewoon op de HP site. Voor niks op te halen @ binnenstad Utrecht / centraal station, laat ff je email addr achter als je interesse hebt.

This can no longer be ignored.

• choking_duck
Het is gelukt, maar niet met het kabeltje.. (rotding van 20 euro.... :( )
Ik heb een Sitecom ISDN kaartje erin gegooid, dat ik nog had liggen.
Alleen snap ik niet dat deze 2x 64000 bps kan, en dat externe modem 1X 115200 bps..
Maargoed het werkt.
Ik kon de COM poorten wel selecteren, voor de paslezer bijvoorbeeld.
Maar als ik 'm dan op com 4 of 5 zetten (hing af van welke USB poort ik 'm had zitten..) dan zocht het programmaatje naar de kaartlezer maar vond niets... het moet dus ergens foutgegaan zijn, maargoed.
Iniedergeval bedankt voor de tips en het aanbod !! :)

• Reptile209
  • Laatst online: 21:51

Reptile209

- gers -

choking_duck schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:30:
Het is gelukt, maar niet met het kabeltje.. (rotding van 20 euro.... :( )
Ik heb een Sitecom ISDN kaartje erin gegooid, dat ik nog had liggen.
Alleen snap ik niet dat deze 2x 64000 bps kan, en dat externe modem 1X 115200 bps..
Maargoed het werkt.
Ik kon de COM poorten wel selecteren, voor de paslezer bijvoorbeeld.
Maar als ik 'm dan op com 4 of 5 zetten (hing af van welke USB poort ik 'm had zitten..) dan zocht het programmaatje naar de kaartlezer maar vond niets... het moet dus ergens foutgegaan zijn, maargoed.
Iniedergeval bedankt voor de tips en het aanbod !! :)
Dat verschil in snelheid valt wel mee. 2x 64000 bps is standaard voor een ISDN modem. Je exterme USB-converter geeft aan dat 'ie 115200 bps kan, maar dat is de maximale snelheid voor de converter (of voor een UART die normaal je COM-poorten aanstuurt). Als je modem daarmee had gewerkt, kan hij nog steeds maar 2x 64kbps aan op de lijn, maar je modem zou in theorie veel sneller met je PC kunnen communiceren.

Zo scherp als een voetbal!

• choking_duck
Daar kwam ik ook achter ja, maar hier is de verbindingssnelheid met de provider 115,2 kbps. (over dat externe modem.)
En aangezien we ISDN2 hebben, blijft er nog wel een lijn over om mee te bellen. Terwijl dat met 128 kbps niet meer zo was.

@ elevator
mijn excuses, ik zal er op letten ! :)

[ Voor 11% gewijzigd door choking_duck op 20-03-2006 15:10 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub in de toekomst ook zelf op :)
Pagina: 1