Toon posts:

[FC4] Start niet meer door na upgrade van FC3.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik het vervelende probleem dat ik niet meer op mijn desktop kom.

Op de pc draaide voor kort Fedora Core 3, deze heb ik met Yum upgegrade naar Fedora Core 4.

Wat het probleem nou is : de computer blijft hangen als de kernel aan het laden is in de grafische modus (dus waar je normaal die icoontjes ziet van hardware detection etc).. De muis kan ik nog wel bewegen maar de computer start niet door.

Mijn vraag is, wat moet ik veranderen of hoe kan ik ervoor zorgen dat alles weer naar behoren werkt? Ik heb wel de beschikking over een LiveCD dus ik kan wel bij de bestanden.

Hier nog even de specs:
Amd 2400 +
1 Gb ram
Nvidia 6800LE met Nvidia X-drivers.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
kan je zien waar hij op vast loopt?

hij komt dus wel in het grafische opstartscherm, als je daar op het uitklap dingetje klik kan je zien waar ie mee bezig is.

GoT a clue? Specs

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij laadt dus dat schermpje maar het is helemaal leeg. Dus dat knopje krijg ik ook niet te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor deze kick, maar heeft er niemand een idee wat ik kan proberen om deze installatie te redden?

Verwijderd

Regel allereerst dat de redhat grafische loader niet gebruikt wordt. In gnome is dat op (uit het hoofd) op de juiste Fedora kernel-versie op a drukken (of e), dan in dat ene regeltje 'rhgb' ertussenuit halen, en dan op enter drukken. Zorg ervoor dat de grafische omgeving (gdm) niet start, je kan tijdens het booten op I rammen voor interactive startup. Op die manier kan je kiezen wat je wel en niet wilt starten (enorm karwei, maar t is t waard ).
Dan in een console (de tekst-modus) inloggen, makkelijkst is als root. Om te beginnen de nVidia driver installeren:
# wget http://download.nvidia.co...nux-x86-1.0-8178-pkg1.run
# chmod 744 NVIDIA-Linux-x86-1.0-8178-pkg1.run
# ./NVIDIA-Linux-x86-1.0-8178-pkg1.run
Dan je X.org configuratie bekijken:
# nano /etc/X11/xorg.conf
(of met Vi als je dat fijner vind)
En dan de sectie Device zoeken. Daar moet ervoor gezorgt worden dat de driver nvidia is (dus niet nv).
Vervolgens een stukje erboven ervoor zorgen dat in de sectie "Module", de dri driver niet aan staat. Dus dat regeltje weghalen of er commentaar van maken met een hekje ervoor ofzo. Dat opslaan, reboot, en het moet werken.

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
probeer eens in grub op a (of c ofzo... staat eronder) te drukken, en haal dan het woordje rhgb weg.

Nu start ie op in de tekstmodus, dus zonder die grafische boot (Red Hat Graphical Boot)

als je dan kan zien waar ie vastloopt...

en misschien kan je ook nog de woorden init 3 toevoegen aan je grub lijntje, dan kan je ook inloggen in de tekstmodus

edit:
goh... net te laat :P toeval?

[ Voor 7% gewijzigd door H@rry op 20-03-2006 10:32 ]

GoT a clue? Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik typ dit bericht weer vanaf mijn Linux installatie, Bike en 007BigHarry hartstikke bedankt!!

Voor mensen met hetzelfde probleem zal ik even neerzetten wat ik gedaan heb:

Bij het opstarten van Grub op 'p' drukken, voer dan het root paswoord in. Hierop kun je met 'a' een opstart regel veranderen, hier heb ik 'rhgb' weggehaald. Vervolgens op I gedrukt bij het opstarten, hier alle X services uitgezet. Ingelogd als root, de kernel source tree gedownload met het command:

#yum install kernel-devel , vervolgens zoals Bike hierboven heeft beschreven de Nvidia driver downloaden, installeren en klaar.

Lol, jullie zijn telepatisch verbonden begrijp ik :P?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 14:34 ]

Pagina: 1