Toon posts:

PC Anywhere en TCP/IP verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 PC's (MS Windows 2000 Pro en MS Windows 98 SE). Ze staan allebei op verschillende locaties, hebben een modem en maken GEEN deel uit van een netwerk en hebben geen netwerkkaart en IP-nummer.

Nu wil ik het volgende:
Een TCP/IP verbinding opzetten middels een dial-up connectie tussen de 2 PC's.
Het is dan noodzakelijk dat je beide PC's een IP-nummer kunt meegeven en toekennnen.

Onder Windows 2000 Pro kun je een dial-up verbinding maken en de IP-nummers regelen: je krijgt dus de gewenste TCP/IP verbinding tussen 2 remote standalone PC's.

Dit is allemaal erg leuk, maar dit is niet wat ik wil.

Ik wil namelijk: de TCP/IP verbinding met PC Anywhere realiseren, want dan kan ik direct automatisch bestanden laten downloaden vanaf de ene PC naar de andere.

Hoe kan ik dit met PC Anywhere dit voor elkaar krijgen? Ik ben al 4 dagen bezig om dit uit te zoeken, maar ik kan nergens iets vinden om met een Dial-up verbinding binnen PC Anywhere IP-nummers te specificeren of toe te kennen aan de host/client.

In PC-Duo heb ik hetzelfde probleem.

Weet iemand een oplossing?!!

HELP!!! Kan jullie steun erg goed gebruiken!

Patrick

PS: het is toch vreemd dat het onder Windows wel gerealiseerd kan worden en met PC-Anywhere niet?! Helaas kan ik niet eerst Windows de dial-up connectie laten maken en daarna PC-Anywhere iets laten uitvoeren: want PC Anywhere kijkt alleen naar de netwerkkaarten als je een TCP/IP verbinding wilt maken tussen 2 PC's!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kan toch opgeven dat pcanywhere host op de modem service en de remote inbelt met het modem??
No problemo...

De handleiding van pcAnywhere 9.2 staat op de site in PDF. Die heb ik ook doorgelezen, staan handige dingen in. Als't niet lukt moet je maar mailen naar ahongens@wxs.nl

http://www.symantec.com/techsupp/pca/files_pca.html

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hebben we gedaan, maar dan heb je volgens mij geen TCP/IP verbinding tussen die 2 modems en hebben beide PC's geen IP-nummer of wel?

Die helpfile heb ik al gelezen ... maar ik blijf het proberen. Met PC duo kunnen we wel een TCP/IP verbinding maken , maar dan heb ik een loze netwerkkaart nodig in de PC's om er een IP-nummer aan te koppelen

Verwijderd

Zet die inbelverbindingen op via w2k ofzo zoals je al eerder omschreef. Bel in en start dan pas pcANYWHERE op en benader elkaar via TCP/IP - net alsof het over een netwerk gaat voor het proggie.

Na het inbellen eerst even checken of de IP's kloppen en bv. even pingen.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit bij jou wel gelukt dan?
Ik heb dit namelijk ook geprobeerd maar ook dat wil niet lukken ... maar ik geef niet op: nog een keer dan maar!

Bedankt in ieder geval voor de reactie
:)

Verwijderd

Inderdaad de ene laten w8ten op TCP/IP met modem en met de andere bellen. Geen Ip's of wat dan ook nodig.

Ik gebruik het ook dagelijks...
Pagina: 1