Ik heb eergisteren een nieuw systeem gebouwd:
-AMD 64 3200 processor.
-Asrock 939S56-M moederbord
-1 Gb Twinmos geheugen
-250 Sata II HD (draait op sata I)
-Nec 3550
-Peak 6600 Nvidia.
- 360 watt Chieftec
In elkaar zetten en opstarten geen problemen, officiele window XP Prof NL (OEM)
geinstalleerd. Nog steeds alles okay.
Toen kwam de orgineel bijgeleverde driver CD rom van Asrock aan de beurt.
Auto start, maar kreeg bij het menu al een melding van "No proper Item" ???
Of de wel de driver cd kon geen drivers vinden die voor dit bord geschikt zouden zijn ?!?!
Okay alles stuk voor stuk geinstalleerd, en dat ging op zich ook nog wel.
XP geactiveerd enz...
Maar nu, wat ik ook doe, de standby stand blijft grijs (als je afsluit, geel , rood, groen meestal).
Ook als ik dan shut down krijg ik aan het eind de melding U kunt nu uw pc uitzetten (net als bij win98 toendertijd)
Er klopt dus iets niet maar ik kan het niet vinden. Heb in de BIOS gekeken naar een soort slaap stand die ik niet kan vinden, heb al met de GOT Search gezocht naar vergelijkbaar probleem met dit bord maar geen hits. Gegoogled maar helaas niet iets gevonden wat er op leek.Heb de nieuwer / andere driver bij Asrock gedownd en geinstalleerd
Heb ook al een mailtje gestuurd naar de help van Asrock zelf, nog niks helaas...
Het zal vast iets simpels zijn maar ik vind het niet, dus sugesties ???
Thx
-AMD 64 3200 processor.
-Asrock 939S56-M moederbord
-1 Gb Twinmos geheugen
-250 Sata II HD (draait op sata I)
-Nec 3550
-Peak 6600 Nvidia.
- 360 watt Chieftec
In elkaar zetten en opstarten geen problemen, officiele window XP Prof NL (OEM)
geinstalleerd. Nog steeds alles okay.
Toen kwam de orgineel bijgeleverde driver CD rom van Asrock aan de beurt.
Auto start, maar kreeg bij het menu al een melding van "No proper Item" ???
Of de wel de driver cd kon geen drivers vinden die voor dit bord geschikt zouden zijn ?!?!
Okay alles stuk voor stuk geinstalleerd, en dat ging op zich ook nog wel.
XP geactiveerd enz...
Maar nu, wat ik ook doe, de standby stand blijft grijs (als je afsluit, geel , rood, groen meestal).
Ook als ik dan shut down krijg ik aan het eind de melding U kunt nu uw pc uitzetten (net als bij win98 toendertijd)
Er klopt dus iets niet maar ik kan het niet vinden. Heb in de BIOS gekeken naar een soort slaap stand die ik niet kan vinden, heb al met de GOT Search gezocht naar vergelijkbaar probleem met dit bord maar geen hits. Gegoogled maar helaas niet iets gevonden wat er op leek.Heb de nieuwer / andere driver bij Asrock gedownd en geinstalleerd
Heb ook al een mailtje gestuurd naar de help van Asrock zelf, nog niks helaas...
Het zal vast iets simpels zijn maar ik vind het niet, dus sugesties ???
Thx
Atari 4 ff'r 😊