Hallo iedereen,
Ik sta op het punt mijn pc te bestellen maar ik heb nog een twijfel over welke koeler er op kan. (en het mobo ook een beetje)
Als ik een zalman koop zal ik waarschijnlijk het optionele koeling duct van de sonata II niet kunnen gebruiken. Toch wil ik absoluut een zalman koeler (ik laat het duct er wel uit).
De vraag is nu welke zou er passen? (als hij past met het duct zoveel te beter Very Happy ). Ze staan in volgorde van mijn persoonlijke voorkeur:
CNPS9500 LED (past absoluut niet in dat duct volgens mij) *92mm fan*
CNPS7700-Al-cu (koper only variant, weegt bijna een kilo) *120mm fan*
CNPS7000B-Cu (evt de AL-cu want deze weegt +-700gr) *92mm fan*
mijn systeem:
behuizing: Antec sonata II
cpu: Amd athlon 64 x2 3800+
mobo: Asus A8N-VM CSM (hierover nog een vraagje dadelijk)
Hd: samsung spinpointje van 200 gieg
Het mobo dat ik gekozen heb heeft een interne GPU, is er nog een krachtigere variant dan deze gpu die er nu inzit? (de pc dient voor kantoor werk). En ik veronderstel dat je later een "echte" grafische kaart kunt inbouwen mocht de gpu niet voldoen?
Op de search vond ik reeds dat mijn voorkeurskoeler niet gaat passen met het duct. Maar ik vraag me wel af of de TS hem zonder het duct heeft kunnen plaatsen...
Hopelijk kan ik snel de knoop doorhakken!
mvg,
Jeroen
Ik sta op het punt mijn pc te bestellen maar ik heb nog een twijfel over welke koeler er op kan. (en het mobo ook een beetje)
Als ik een zalman koop zal ik waarschijnlijk het optionele koeling duct van de sonata II niet kunnen gebruiken. Toch wil ik absoluut een zalman koeler (ik laat het duct er wel uit).
De vraag is nu welke zou er passen? (als hij past met het duct zoveel te beter Very Happy ). Ze staan in volgorde van mijn persoonlijke voorkeur:
CNPS9500 LED (past absoluut niet in dat duct volgens mij) *92mm fan*
CNPS7700-Al-cu (koper only variant, weegt bijna een kilo) *120mm fan*
CNPS7000B-Cu (evt de AL-cu want deze weegt +-700gr) *92mm fan*
mijn systeem:
behuizing: Antec sonata II
cpu: Amd athlon 64 x2 3800+
mobo: Asus A8N-VM CSM (hierover nog een vraagje dadelijk)
Hd: samsung spinpointje van 200 gieg
Het mobo dat ik gekozen heb heeft een interne GPU, is er nog een krachtigere variant dan deze gpu die er nu inzit? (de pc dient voor kantoor werk). En ik veronderstel dat je later een "echte" grafische kaart kunt inbouwen mocht de gpu niet voldoen?
Op de search vond ik reeds dat mijn voorkeurskoeler niet gaat passen met het duct. Maar ik vraag me wel af of de TS hem zonder het duct heeft kunnen plaatsen...
Hopelijk kan ik snel de knoop doorhakken!
mvg,
Jeroen