[XP] Wie heeft recovery tool HP?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrQcue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 15:38
Ik heb hier een pc staan van een kennis. Tijdens opstarten kreeg ik de melding: 'NTDLR is missing'....

Oftwel, boot-priority niet goed of MBR van schijf is corrupt oid. Nu heb ik de schijf even aan m'n eigen machine gehangen en tot mijn verbazing was de hele systeemschijf leeg. Getdataback zag nog wel iets maar alle namen van directories waren verkeerd.

Ik dacht, dan maar een recovery-procedure van HP. Verborgen partitie is nl. nog wel intact. Dus tijdens opstarten van Bios F10 gedrukt en daar kwam het geweldige recovery-programma van HP.

Alleen kwam vrijwel direct de melding dat er of niet gelezen kon worden van de bron-schijf of niet geschreven kon worden naar de doel-schijf. Schijf controle meldde mij dat schijf wel in orde is...

Nu zou ik willen proberen met het HP tooltje wat van de recovery partitie een herstelschijf kan branden een herstelschijf te maken.

Ik heb geen idee of dat lukt maar ik geef het een goeie kans. Mijn vraag is dan ook, is hier iemand die dat tooltje nog op schijf heeft staan?

HP wil mij nl. alleen maar recovery-schijven verkopen a 40,- EURO :(

Wie o wie kan mij daar aan helpen of heeft toevallig ook een T3260.nl staan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die recovery CD doet ook alleen maar een wipe + reload hoor, daar krijg je je data niet mee terug.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MrQcue
Data hoef ik ook niet terug. Het gaat me alleen maar dat het systeem in het vervolg hersteld kan worden met de recovery cd's/dvd's.

Wat ik dus graag zo willen is dat ik de herstelschijven alsnog kan maken. Anders zit er niets anders op dan XP zelf te installeren.

Toch lijkt het me voor de kennis van mij handig om de recoveryschijven zelf te hebben

Vandaar mijn post ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die recovery CD bevat een Windows versie en mag dus niet zomaar uitgewisseld worden, helaas :)

Verwijderd

For NTLDR is Missing
- The file is located in "c:\" and "c:\i386\"
- Change to one of the above locations
- Type "copy ntldr <System Drive>:\"
- Type "exit" This returns you to previous version of the command prompt. Type the same again to exit completely then click "Quit" to restart to windows

• MrQcue
Maakt het tooltje geen recovery-schijven aan aan de hand van recovery-partitie? Waar dus feitelijk windows op staat en dus al in eigen beheer is?

Ik had gehoopt dat het tooltje zelf maar enkele mb's zou zijn (brandfunctionaliteit) en dan deze een image brand uit de recovery-partitie....

Vandaar dat ik dacht; als ik dat tooltje heb kan ik zelf weer recovery-schijven maken :Y)

• MrQcue
Het is dus niet alleen de NTDLR die ik mis.... volgens mij is de hele schijf corrupt geworden. Vraag me ook niet hoe diegene dat voor elkaar gekregen heeft. Ik vind het knap :+

Verwijderd

Je kan een generieke OEM XP CD gebruiken om de software opnieuw te installeren. Met de code op je COA kun je deze XP versie installeren en activeren. Dit kan overigens alleen met een OEM XP CD en vaak ook alleen in de taal waarmee de PC origineel geleverd is. Op de computerbeurzen kan je HP recovery cd's kopen voor € 10.
Zorg dat je een goede image backup heb als alles weer werkt. Ik doe dit zelf eens per maand met Acronis Trueimage, wat gratis meegeleverd werd met een externe HD van Freecom.

Verwijderd

Zover ik weet werkt HP met 'tattoos' en kun je NIET zomaar een willekeurige XP OEM HP cd plaatsen.

Verwijderd

Ik heb ook een HP staan (ander type) en miste de HP CD.
Ik heb nu een Dell CD gebruikt (OEM) en daarmee gaat het vlekkeloos. Het registratienummer van de HP kan na installatie daarna gewoon ingevoerd worden waarmee het e.e.a. volkomen legaal is.
Het is wel een engelse OEM CD van Dell maar mijn HP heeft toch een NL typenummer.
Na installatie is de engelstalige versie gewoon weer Nederlands te maken met het XP prof. taalpakket.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:55:
Zover ik weet werkt HP met 'tattoos' en kun je NIET zomaar een willekeurige XP OEM HP cd plaatsen.
Zie mijn (praktijk)ervaring.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:59:
[...]

Zie mijn (praktijk)ervaring.
Ik bedoel dat de HP CDs niet allemaal gelijk zijn en model afhankelijk zijn.
Dat een Dell er wel op werkt. ok.

• MrQcue
Wat ik ook zo jammer vind is dat die recovery functie dus gewoon niet werkt. Ik vraag me ook af of het komt doordat het een SATA schijf is die erin hangt en dat daar misschien geen support voor is binnen het herstelgebeuren. Al lijkt me dat aan de andere kan zeer onwaarschijnlijk. Wat heb je er anders aan...

Wat ik ook zo vreemd vind:
Er zit 3 jaar pick-up and return garantie op (ding is 3 maanden oud geloof ik) en dan kan je voor 40,- EUR recovery-cd's bestellen. 8)7

Ik kan ook gewoon zeggen dat ie het niet doet en 'haal em maar op'..... Ik zou zeggen tegen HP geef er een recovery DVD bij en zet er een recovery-partitie op. Beide dus.....

Volgens mij wordt het ergens een OEM cd'te zoeken en M$ bellen voor activatie ofzo.... *zucht*

Tenzij iemand hier nog goeie ideeën heeft >:)

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 12:21
MrQcue schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:13:
Er zit 3 jaar pick-up and return garantie op (ding is 3 maanden oud geloof ik) en dan kan je voor 40,- EUR recovery-cd's bestellen. 8)7
Aan de andere kant:
De eigenaar van de PC heeft zeker twee maal een melding van het systeem gekregen of deze de recovery CD's/DVD wil laten maken door het systeem. Als hij/zij deze doelbewust wegklikt en dit niet doet, moet je natuurlijk HP niet de schuld gaan geven als het systeem het niet meer doet en je niet de voorzorgsmaatregelen heb genomen die het systeem zelf aandraagd. Hierdoor vindt ik persoonlijk EUR 40,- voor het aanmaken/verturen/administratief verwerken van dezelfde CD's/DVD ook niet zo heel erg duur.

Typisch geval van eigen schuld dukke bult

just my $0,02

Verwijderd

MrQcue schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:13:
Wat ik ook zo jammer vind is dat die recovery functie dus gewoon niet werkt. Ik vraag me ook af of het komt doordat het een SATA schijf is die erin hangt en dat daar misschien geen support voor is binnen het herstelgebeuren. Al lijkt me dat aan de andere kan zeer onwaarschijnlijk. Wat heb je er anders aan...

Ik kan ook gewoon zeggen dat ie het niet doet en 'haal em maar op'..... Ik zou zeggen tegen HP geef er een recovery DVD bij en zet er een recovery-partitie op. Beide dus.....

Volgens mij wordt het ergens een OEM cd'te zoeken en M$ bellen voor activatie ofzo.... *zucht*

Tenzij iemand hier nog goeie ideeën heeft >:)
Als je in de buurt van Veghel woont dan kun je het wat mij betreft uit komen proberen ;)

• MrQcue
Ach, wat is in de buurt.... het is maar 152 KM :)

Ik denk dat ik zelf lekker XP er op zet.... dan maar geen gare recovery van HP

Ik was ook al klaar met die AIO's van HP, vooral met die ongelofelijke zware software er van, maar nu ook met de service.

Vroegáh verkocht ik zakelijk veel HP spullen maar ik denk dat dat een beetje over raakt.

In ieder geval alvas bedankt voor jullie reactie... ;)

Komen er nog meer goed ideeën? >:)
Pagina: 1