[Kerio WinRoute Firewall] hoog cpu gebruik bij lan verkeer

Pagina: 1
Acties:

• Babdef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-02 16:32

Babdef

Zo, en nu jij weer...

Topicstarter
[EDIT] Juist, ik had deze post in [netwerken] moeten plaatsen zie ik nu.

Ik heb een W2K3 machine als server draaien met Kerio WinRoute Firewall 6.1.4.

Alles draait als een zonnetje echter als ik nu data kopieer van of naar de server binnen het LAN dan gebruikt Kerio (winroute.exe) 100% CPU en haal ik slecht snelheden van ca 5MB/s terwijl dit zonder Kerio rond de 10MB/s lag met slecht een paar procent cpu.

De specs van de server:
PIII 800
512MB RAM
2 NIC's (beide Intel PRO/100+ Management Adapter)

Ik heb al met de instellingen in Kerio gespeeld zoals de virusscanner en user statics maar weet eigenlijk niet zo goed meer waar ik het zoeken moet, ik heb een andere netwerkadapter geprobeert (3COM) en andere nic drivers maar dit maakt ook niets uit.

Ik kwam op google en GoT dit probleem al meerde keren tegen maar dit heeft tot nu toe ook nog net tot een oplossing geleidt.

[ Voor 5% gewijzigd door Babdef op 18-03-2006 14:29 ]

"A good traveller has no fixed plans, and is not intent on arriving." (Lao Tzu)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klinkt stom maar kun je je interne netwerk niet gewoon als vertrouwd aanmerken zodat je firewall hier niet meer tussen springt?

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 18-03-2006 14:36 ]

• Babdef

Babdef

Zo, en nu jij weer...

Topicstarter
Nou dat is dus eigenlijk precies wat ik moet hebben maar het is me niet duidelijk hoe ik dat Kerio duidelijk maak.

• smvs
  • Niet online
Hmm weet ik ook niet, ik heb alleen ervaring met Sunbelt KPF. Er staat me iets van bij dat deze bij installatie vroeg of mijn netwerkinterface vertrouwd was.

• Babdef

Babdef

Zo, en nu jij weer...

Topicstarter
Het moet daar in ieder geval iets mee te maken hebben dus ga daar mee verder zoeken.
tnx voor de input!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > NT :)

Tijd voor een nieuwe sig..

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-04 10:33
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt want het is een beetje laat maar:

Als het de firewall/virusscanner van kerio is die de boel aan het blokkeren is moet je deze bij Traffic Policy zo configureren dat hij al het interne netwerkverkeer naar de winroute server doorlaat. Zorg er wel voor dat het verkeer naar het internet en van internet naar de winroute pc wel door de firewall loopt.

Interne verkeer doorlaten: Al het verkeer van de netwerkkaart die aan het interne LAN hangt naar de firewall op permit zetten, krijg je in dat lijstje iets van Origin(ofzo): Interne netwerkkaart - Destination: Firewall - Connection: Any - Permit(vinkje)

Als het goed is wordt het interne netwerkverkeer naar de winroute pc dan doorgelaten zonder bepaalde dingen ervan te blokken door de firewall. Het kan ook zijn dat die antivirus module in winroute de boel constant scant. Deze kan je ook uitzetten misschien moet je dat eens testen.

• Robinski
  • Laatst online: 12-04 21:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je kan ook door middel van "kloten" in de XML config file de hele firewall checking op een interface uitschakelen echter wordt dit door kerio ten zeerste afgeraden.

<list name="Interfaces">
<listitem>
<variable name="Id">\DEVICE{een mooi GUID}</variable>
<variable name="Name">LAN</variable>
<variable name="Medium">0</variable>
<variable name="Bandwidth">0</variable>
<variable name="Outside">0</variable>
<variable name="FirewallExclude">1</variable>
</listitem>
</list>

[ Voor 24% gewijzigd door Robinski op 28-03-2006 18:15 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput