Toon posts:

[Feature request] Moderator beoordeling via AJAX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Modereren van reacties gaat op dit moment best wel omslachtig:
- Kies wat je van een bericht vindt (+1 Grappig, etc.)
- Ga naar 't eind van de pagina
- Klik 'Beoordeling insturen'
- Je krijgt een 'dankjewel' pagina te zien
- Klik op 'Terug naar de vorige pagina'
- De kans dat je op de plek waar je was terugkomt is vrijwel nihil, dus je moet altijd weer zoeken naar waar je was gebleven.

Lijkt me een prachtige kandidaat voor AJAX, zoals nu ook al in de search gebruikt wordt.
- Kies een beoordeling
- Popupje: 'nu verzenden ?'
- Zo ja, dan via AJAX die beoordeling insturen en verwerken
- Eventueel een dankjewel popupje

En that's it! Ik hoef nooit meer te zoeken naar waar ik gebleven was, en ik vergeet nooit meer om aan het eind van de pagina op 'Beoordeling insturen' te klikken. :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Ik hoop dat het dan ook uitgeschakeld kan worden. Iedere keer de popup 'Nu verzenden' bij het invullen van een score terwijl je je door een hele pagina worstelt is namelijk behoorlijk irritant. :X

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Of een 'power user' setting: popupjes weglaten. Dan merk je er niks van, en hoef je nog steeds aan het eind van de pagina er niet aan te denken dat je op 'Beoordeling insturen' moet klikken...

Edit:
Ik modereer alleen berichten waarvan ik vind dat ze een beoordeling verdienen, en de lijst van ongemodereerde berichten op de 'dankjewel' pagina boeit me dan ook totaal niet.
Alleen berichten die me opvallen (positief of negatief) modereer ik, en dat zijn er meestal hooguit 2 of 3 op een pagina. En in de meeste gevallen vergeet ik dan om uiteindelijk die moderatie ook echt in te sturen...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 14:25 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 14:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dit lijkt me helemaal ideaal idd. En er zal een stuk meer gemod worden. Je hoeft in feiten alleen maar in de select-down je keuze te maken en de box kleurt groen oid als de moderatie is verwerkt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

LauPro schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:06:
Dit lijkt me helemaal ideaal idd. En er zal een stuk meer gemod worden. Je hoeft in feiten alleen maar in de select-down je keuze te maken en de box kleurt groen oid als de moderatie is verwerkt.
Het nadeel lijkt me dat het risico van verkeerde moderaties groter wordt. Dat lijkt me ook wel weer op te lossen door het mogelijk te maken je moderatie de eerste x minuten te veranderen en zolang er geen refresh heeft plaatsgevonden, maar dat maakt het technisch ook gelijk een stuk moeilijker.

DM!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:13:
En in de meeste gevallen vergeet ik dan om uiteindelijk die moderatie ook echt in te sturen...
same here... omdat ik doorlees en doorlees en als ik dan toevallig de rest niet goed of slecht genoeg vind om te beoordelen ben ik alweer vergeten dat ik er wel een paar gemod had. kan aan mij liggen. ben blij dat ik iig even iemand zie die ook de beoordeling insturen knop wel eens vergeet.

Aunt bunny is coming to get me!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 14:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

JHS schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:17:
[...]
Het nadeel lijkt me dat het risico van verkeerde moderaties groter wordt. Dat lijkt me ook wel weer op te lossen door het mogelijk te maken je moderatie de eerste x minuten te veranderen en zolang er geen refresh heeft plaatsgevonden, maar dat maakt het technisch ook gelijk een stuk moeilijker.
Hoe groot is die kans? DIt is al vaker uitgebreid besproken :P . Maar het idee van het moderatiesysteem is juist dat niemand per definitie 'de juiste' moderatie door kan voeren. Het eindresultaat dat ontstaat is de juiste moderatie. Dus in mijn ogen is het volkomen valide als een post bijvoorbeeld eerst een -1 flaimebait krijgt, waarna hij naar 3+ rijst. Mochten er mensen consequent de zaak afwijkend modereren (ik spreek liever dus niet van verkeerde moderaties) dan kan hij daar op worden aangesproken of dat zijn moderatierechten worden ingetrokken.

@edit: Modereren is een democratisch proces waarin je ook de excessen moet toestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door LauPro op 19-03-2006 11:36 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Een commentaar-systeem zoals tegenwoordig op digg.com wordt gebruikt lijkt me wel ideaal. Als een bericht naar beneden wordt gemod is de post niet meer zichtbaar, maar wel een balkje dat er is gepost.
Je kunt de hele post lezen door een klik op 'show comment', welke dan via ajax automagisch wordt ingevoegd.

Het voordeel hiervan is dat posts die onterecht naar beneden zijn gemod makkelijker zijn te bekijken. Vooral op tweakers.net als je bericht eenmaal uit het zicht is verdwenen leest niemand het meer, (wie zet nu het niveau op -1 en herlaadt de hele pagina om te kijken of sommige berichten onterecht naar beneden zijn gemod?) en daardoor wordt een onterecht gemod bericht ook niet meer boven water gehaald.

Hier een voorbeeld op digg.com:
http://digg.com/apple/WinXP_and_OSX_dual_boot_in_MacBook_Pro#c1255189

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:29

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ajax-technieken kunnen inderdaad goed gebruikt worden om het modereren sneller en eenvoudiger te maken. Om te voorkomen dat users per ongeluk een moderatie doen kan er gewerkt blijven worden met een moderatie in twee stappen: eerst de score kiezen en vervolgens deze bevestigen met een "submitknop". Er zijn duidelijkere en vriendelijkere methoden om hier feedback van te geven dan dmv een popup. Dit kan per individuele moderatie of voor alle moderaties die nog niet zijn bevestigd. Mbv Ajax kan ook meteen de layout van de betreffende reactie/tree worden geupdate als de score door de moderatie is gewijzigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Femme op 21-03-2006 00:39 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

A_L schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:21:
(wie zet nu het niveau op -1 en herlaadt de hele pagina om te kijken of sommige berichten onterecht naar beneden zijn gemod?)
Alhoewel er ook iets te zeggen is voor het digg systeem, volgens mij hebben zat mensen, waaronder ik, het niveau standaard op -1 :) ?

DM!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Modereren van reacties gaat op dit moment best wel omslachtig:
Vind ik anders best meevallen, ik lees rustig replies, staan er bij welke een beoordeling waard zijn dan geef ik ze een score. En zo lees ik eerst alle replies en op het einde van de pagina verstuur ik alles. Daarna ga ik gewoon naar de frontpage, ik hoef die reacties geen 2x te lezen :)

March of the Eagles

Pagina: 1