DVD Drive foetsie

Pagina: 1
Acties:

• Maniacski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-02 19:58
Gegroet!

Ik heb een probleem met mijn Acer Aspire notebook. Sinds gisterochtend is mijn dvd speler verdwenen van de Bios, apparaatbeheer én mijn computer. En dat net op het moment dat ik Euro Force voor Battlefield 2 had gekocht..

Ik heb de FAQ door gespit en de search functie flink op de proef gestelt maar helaas niet de oplossing kunnen vinden. De drive zelf accepteert nog wel cd's en ze zijn ook nog te ejecten maar verder is hij nergens te bekennen. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb geen brandsoftware geinstalleerd of nieuwe hardware aangesloten de laatste tijd.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT :)

Neem je je notebook veel mee? Misschien ff de drive loshalen en opnieuw vastzetten?

Bij een vaste pc is dit nagenoeg altijd de IDE-kabel..

[ Voor 43% gewijzigd door Michael Knight op 18-03-2006 13:18 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Maniacski
Thanks. Had de laptop ook gekocht op basis van Tweaker reviews :D

Ja ben inderdaad constant op weg. Dus het zou zoiets simpels kunnen zijn als een los kabeltje..

Erg makkelijk is hij er in ieder geval niet uit te halen volgens mij. Zal er eens naar kijken

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 17:14
Ga naar apparaatbeheer en kijk of ze zijn uitgeschakelt, sommige spyware/virussen vinden dat soms een leuk grapje })

Ik heb dat iig een x gehad.. waren mijn 2 DVD stations verdwene.. door in apparaatbeheer te kijkeen alles weer goed te zette kreeg ik ze weer terug :)

I don't have a clue..

• Maniacski
Ik ben wezen schroeven.. Maar het is allemaal zo klein en echt bij de schijf zelf komen is erg lastig. Misschien toch maar maandag bellen naar de fabriek..

Hij kan het maar beter snel doen want komende week moet ik Oblivion reviewen! :'(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je niet gewoon middels een schuifknop op de achterkant van je laptop de drive ontkoppelen? Meestal zijn dit namelijk drives die gemakkelijk verwisseld kunnen worden.

Zelfs mijn Omnibook 6100 kan dit ;)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Stof in de connector misschien?
Het kan echt van alles zijn, probeer hem eens goed schoon te maken als je de drive eruit hebt.
Goed de connectors schoonblazen/poetsen en kijken of er misschien iets is afgebroken, su6 :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Maniacski
Exorcist schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 22:35:
Kun je niet gewoon middels een schuifknop op de achterkant van je laptop de drive ontkoppelen? Meestal zijn dit namelijk drives die gemakkelijk verwisseld kunnen worden.

Zelfs mijn Omnibook 6100 kan dit ;)
Excorist is my hero. Ik met dat ding op schoot proberen de DVD drive eruit te krijgen en toen oppeens *click* het bewoog niet eens! So much voor 10 jaar ervaring :X

Dank aan u allen. Ik dacht gewoon te lastig.
Pagina: 1