Toon posts:

[Pocket VPN] VPN op Qtek 9100 met WM5 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een een Qtek 9100 en ik probeer al een tijdje een VPN op te zetten tussen het ding en thuis.
Ik gebruik me thuis pc als server. Dus via XP incomming connections aan. Gelukt! Ik kan connecten met een andere XP machine in een ander huis :P.
Fijn, dus ik proberen met me MDA. En helemaal niks. Ik heb gewoon alles normaal aangemaakt en geprobeerd.
Ben er namelijk niet zeker van of windows standaard IPSec/L2TP of PPTP gebruikt. Ik denk IPCec met een random sleutel?
Maar goed. Het gaat erom dat ik helemaal geen seintje krijg van Windows Mobile 5. Was benieuwt of iemand het wel gelukt is. Vast wel.

De setup thuis en op locatie
Thuis Windows XP SP2:
Lan 1: 192.168.1.0
Lan 1 Client: 192.168.1.5 > Thuis PC
Lan 1 Router: 192.168.1.1 > Wan 10.0.0.2 | DMZ > 192.168.1.5

Lan 2: 10.0.0.0
Lan 2 Router: 10.0.0.1 > Wan 80.100.xx.xx | DMZ > 10.0.0.2

VPN > 192.168.1.60/69
Das ff thuis. Werkt.

Pocket PC (werkt niet)
VPN: 192.168.1.62
LAN WiFi: 10.0.0.123

XP Machine op locatie (werkt)
VPN: 192.168.1.61
LAN: 10.0.0.123
verder niks bijzonders hier.

Heb bij allebij de wizzard gewoon gevolgt. Krijg bij Pocket PC geen enkel teken van connectie. De XP PC zei dat een protocol alleen niet werkte en dat was IPX/SPX/Netbois. Dus dat boeit niet. Ik heb alles op IP nivuea gedaan dus geen hostname gedonder. Ben geen newbie met VPN ofzo. Dus snap niet waarom het niet werkt. Thanks in advance.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een stukje verder... (jaja echt een maand over gedaan :P)
namelijk het volgende:

Ik heb me Qtek9100 maar ff gereset om zo standaard mogelijk device te krijgen.

Hierna heb ik een VPN toegevoegt aan de "Werk" verbinding. Dan werk VPN wel. Althans je kan inloggen. Dit lukte eerst niet omdat ik de VPN verbinding onder "(T-Mobile) Internet" verbinding had gezet.

DIT WERK DUS NIET!

Je MOET VPN aan een andere verbinding dan de "Internet" verbinding toevoegen (degene die via GPRS het internet op gaat dus).

Als je dit hebt gedaan gaan WM5 verbinding maken via de "internet" verbinding verbinding maken met je "werk" verbinding. Wat dus een VPN is.

Fijn dacht ik. Lekker in WM5 "\\192.168.1.x" doen, en ik kan op me fileshare van me PC thuis...
Niet dus!

op het moment dat ik in de WM5 verkenner het pad open (via IP), krijg ik de melding dat de locatie niet gevonden is of dat ik geen rechten heb. Na deze melding zie ik op mijn PC thuis dat de VPN verbinding weg valt.
Alle rechten etc zijn natuurlijk goed. De ip op me Qtek9100 zit ook gewoon in de goede range.

Met een andere XP machine gaat het ook goed (de fileshare berijken).

Ik denk dat het iets met de koppeling van programma's aan verbindingen heeft te maken in WM5.

Ik heb oeverloos gezocht op google voor deze problemen en het lijkt erop dat er geen ziel op aarde is die het WEL aan de praat heeft gekregen.

Iemand hier wel via VPN de computer thuis via fileshare weten te bereiken, en iets kunnen downloaden? I hope so...

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 19:12 ]