[XP SP2] Erg langzaam uit standby

Pagina: 1
Acties:

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Sinds kort duurt de schermopbouw van de logon console erg lang als ik mijn PC uit standby laat komen. Voordien was het 'flits', maar plotseling is dit veranderd. De harddisk doet zeer langzaam zijn werk. Opmerkelijk is ook dat na het in standby brengen en er direct weer eruithalen het probleem niet optreedt, maar na een langere periode wel.

Er is geen nieuwe hardware geplaatst en geen nieuwe grafische driver. Er is niet gewijzigd aan hardware instellingen.

Ik heb het vermoeden dat een draaiend programma het probleem veroorzaakt. Heeft iemand kennis van enkele programma's die dit gedrag veroorzaken?

PS: al enkele uren via Google gezocht naar gelijke situaties, maar nog niets gevonden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In standby draait er geen enkel programma, dus dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Is het echt standby als in STR of hibernate, STD?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Is echt Standby. Hibernate staat uitgeschakeld.

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Welke energieinstelling gebruik je? Misschien zou het kunnen zijn dat hij in standby de harde schijf nog wel 20 minuten laat draaien, waardoor je snel weer up-and-running bent. Maar dat als de harde schijf ook eindelijk 'slaapt' het veel langer duurt door opspinnen en dergelijke..

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Heb je gelijk in. Ik draai het 'Always on' profiel, dus geen uitschakelen van HDD. Alleen scherm gaat uit, maar die geeft natuurlijk alleen het beeld weer :-)