Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Veiligheid woon/werk verkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort moet ik vanwege een nieuwe baan elke dag met de trein van Dordrecht naar Amsterdam. Niet alleen ben ik op het station rond 9u en 18u, maar ik loop ook door een slecht verlicht park in Dordt, en naar het PostCS gebouw in Amsterdam.

Ik neem elke dag mijn laptop mee, waardoor ik toch zeker 1500 euro op m'n rug heb hangen. Not to mention de informatie die erop staat. Je voelt hem al aankomen: ik voel me hier niet echt lekker bij. Ik ben niet van plan dat ding zomaar te laten jatten, maar ik heb ook geen zin om bloedend op straat te liggen :P

Ben ik aan het overdrijven of voelen meer mensen zich tegenwoordig onveilig tijdens het woon/werk verkeer in de stad? Misschien is het omdat ik uit een dorp kom, maar ik loop altijd maar keihard door zodat ik weer snel thuis of op kantoor ben.

Is er uberhaupt iets aan te doen? Kijkende naar het materiele: ik heb een externe HD voor backups en m'n laptoptas ziet eruit als een normale sporttas. Kijkende naar de rest: zou ik misschien zelfverdediging moeten gaan leren? Hoe gaan jullie (de forenzen op GoT) hier mee om?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 12:05 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

9u 's ochtends en 18u 's avonds zijn niet echt de gevaarlijkste tijden :P
Tja, oke als het in de winter donker is zou het een onveilig gevoel kunnen opwekken.

Maar om je een tip te geven, neem een vouwfiets mee.
Als ik fiets voel ik me nooit onveilig, in sommige wijken lopend met groepen jongeren in de buurt wel.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Bedoel je soms het Merwesteyn park hier in Dordt? Ik kan me niet voorstellen dat er daar nou zulke enge dingen gebeuren. En anders kan je een stukje omlopen en dan via een bruggetje het spoor over. Bovendien vind ik Dordrecht nou niet echt heel gevaarlijk.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Mijn inziens een beetje overdreven.

Je denkt zelfs aan zelfverdediging hiervoor? Als jij je hierdoor 'veiliger' gaat voelen, moet je het zeker doen. Persoonlijk voel ik me nooit onveilig als ik ergens loop.

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Topicstarter
Een vouwfiets kan wel iets zijn, maar ik heb al genoeg dat ik moet meezuelen. Aangezien de reis ruim een uur duurt voel ik er ook weinig voor om bij een open ruimte te zitten zodat ik die fiets kwijt kan.

Misschien en beetje overdreven, maar zoals ik al zei ben ik nog niet volledig gewend aan de stad. Als de meerderheid inderdaad vind dat ik overdrijf, dan weet ik ook weer dat het dus wel meevalt :)