Toon posts:

Cinch aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee speaker die voor middel van een cinch aansluiting op een versterker zijn aangesloten. Nu heb ik cinch stekkers gehaald en wil mijn luidsprekersnoer er op aansluiten. Alleen nu ik de stekekr opendraai zie ik in het midden een aansluiting en aan de buitenrand. Welke is de + en welke de - ? Ik heb al heel veel gezocht en ook op GoT, maar ik kan het antwoord niet vinden. Het zal wel weer logisch nadenken zijn, maar helass ben ik geen natuurkundige en heb ik geen ervaring om zulke dingen aan te sluiten..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij een kabel is de mantel meestal aarde en de kern het signaal ("plus").

Overigens als je ze beide hetzelfde aansluit, is het niet erg als je dat omdraait.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:33:
Bij een kabel is de mantel meestal aarde en de kern het signaal ("plus").

Overigens als je ze beide hetzelfde aansluit, is het niet erg als je dat omdraait.
Nou dat is het dus niet. Van de pc komen er 2 cinch stekkers (rood en wit) de versterker in. Dan gaat er naar iedere speaker 1 luidspereksneoer die ieder met 1 cinch stekker zitten aagesloten op de versterker. Uds het maakt wel uit hoe je ze aansluit. Want plus en min zouden dan al omgedraaid worden.

Maar wat ik uit jouw verhaal op maak. Het puntje, dus de middelste is de plus en de buitenrand van de stekker is de min?

• JvS
  • Laatst online: 21:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat klopt. Maar nogmaals: Als je links en rechts omdraait, maakt het niet uit of plus en min omgedraaid zijn (bij luidsprekeraansluitingen), echt waar (op m'n blauwe ogen :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• satcp
  • Niet online
Het punt van "JvS" was dat het niet maakt hoe je de plus en min aan de luidspreker aansluit, zoalng je maar voor beide luidsprekers hetzelfde doet. Het geluidssignaal is een wisselspanning, dus er is geen echte plus en min. De plus en min is gewoon een arbitraire aanduiding opdat je ze niet alletwee verschillend zou aansluiten waardoor de luidsprekers uit fase staan.

mmmh, net te laat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze allebei nu + op het midden en - op de rand. Dus het zal wel goed zijn :)
Pagina: 1