Asus P5GDC Deluxe: hoe HD audio instellen?

Pagina: 1
Acties:

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08-2025
Vandaag een asus p5gdc deluxe ingebouwd.
Dit bord heeft onboard: C-Media 9880 HDA 3d audio

De software voorziet in smart jack popup. Je kunt dus kiezen op welke van de poorten achterop het moederbord je bijvoorbeeld speakers, microfoon en line in in prikt.
Er is ook een front audio panel welke je naar keuze als HDA of AC97 kan configureren.

Ik kan maar 1 audio opname apparaat in de C-media 3D audio mixer AAN zetten. Dus of line-in of Microfoon. Als ik wil gamen met headset moet ik dus handmatig het recording device op microfoon zetten en als ik TV wil kijken moet ik dat op Line-in zetten ( mijn tv kaart heeft een aparte kabel van
audio uit naar line in op de pc). Mijn simpele geluidskaart op mijn vorige moederbord kon allebei tegelijk aan.

Hoe los ik dit op zonder mijn microfoon op mijn front aansluiting te hoeven aansluiten ( zit dan in de weg) welke dan geconfigureerd is als AC97

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Misschien is dit de verlossende tip.

Ik weet dat er op je moederbord een geluidsaansluiting voor je cdrom drives zit.
Als je daar nou eens met wat soldeerwerk je TV kaart op aansluit...

50% kans dat het werkt ;)

Droogkloot.

• Ebfoto
Goeie tip!!! ik ga aan de slag en laat weten of het is gelukt, dan hebben anderen er ook nog wat aan.

[ Voor 55% gewijzigd door Ebfoto op 18-03-2006 14:14 ]

• Ebfoto
Helaas deze truuk is niet gelukt. Op een een of andere manier wordt de aansluiting niet herkend( kabeltje is goed....doorgemeten)
Iemand nog andere ideeen?