Toon posts:

Geluidsprobleem met vcr --> dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer voor iemand een LG GSA-5169D aan te sluiten waarmee het mogelijk is om van bijv. een videorecorder banden over te nemen naar DVD (hééél makkelijk met maar één knop :P ).

Daarvoor zitten er op die brander achterop twee tulpstekkertjes, s-video en composiet aansluitingen.

Tot zo ver lukt het allemaal. We hebben een band opgenomen, gebrand, beeld werkt zowel tijdens capturen als bij playback van een dvdtje.

Bij het geluid gaat er echter iets fout:
Als je opneemt, of real time kijkt naar de video is het geluid prima. Wanneer ik echter de opgenomen stukken weer afspeel (maakt niet uit of dat op de pc is, of op een dvd speler) klinkt het geluid ontzettend schokkerig.

Als ik in AVI opneem is het geluid 'normaal'.

In het apparaat zit dus een ingebouwde geluidskaart 'USB EMP Audio device'.
Het programma dat ik gebruik voor de opname is meegeleverd met de hele zooi en heet 'honestech One Touch DVD'

Hier nog wat meer specs van de pc:

AMD Athlon XP 2400+
512MB Ram
Radeon 9200
HD WD40 Gig (7200rpm)
LG GSA-5169D Super Multi DVD Rewriter (USB) (is het enige apparaat op die IRQ, dus max. bandbreedte)

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen of waar het aan ligt? (en zijn er nog andere mensen die hetzelfde apparaat gebruiken)?
Omlussen naar een andere geluidskaart is pas in het laatste geval een optie, dus ik hoop dat het een instellingsprobleem is...

Verwijderd

ik heb het zelfde apparaat en ik heb dus het zelfde probleem.
aan mijn pc p4 3.06 ghz kan het niet liggen ligt ver onder de min specificaties.
ik denk dat het wachten is op een firmware update van LG