[XP] Krijg geen DHCP address meer na virus*

Pagina: 1
Acties:

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Heb hier een xp systeem staan. Waar na een virus besmeting geen netwerk verkeer meer mogeijk is
Hijackthis laat geen vreemde dingen meer zien (hijackthis.de)
Na het draaien van winsockfix is er ook niet veel veranderd.

Zie op de hub wel dat de netwerk kaart actieve is. Aleen meld het systeem na een tijd je dat de dhcp server niet is gevonden.(wel het buruchte bil addres 169.254.....)
Tevens heb ik voor het gemak de netwerk kaart ook maar eens geruilt met een ander exemplaar.

Grutte Pier fansels

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 11:32
Kleine problemen --> Fixen
Grote problemen --> Formatteren.

Klinkt cliche, maar dat virus heeft blijkbaar wel zijn sporen getrokken. Een frisse install zou goed doen.

[ Voor 51% gewijzigd door _eXistenZ_ op 18-03-2006 10:31 ]

There is no replacement for displacement!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Vertel eens wat meer over je netwerk :? Heb je een server of router die DHCP adressen uitdeelt :? Misschien is dat wel over de zeik, dat alle leases al uitgedeelt zijn :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• hessel
IJnte schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:33:
Vertel eens wat meer over je netwerk :? Heb je een server of router die DHCP adressen uitdeelt :? Misschien is dat wel over de zeik, dat alle leases al uitgedeelt zijn :?
Had gekunt .. alleen zit ik niet meer bij de gebruiker thuis.. maar heb het probleem hier bij mij thuis ook. Op mijn 2 ip segmenten (10.x.x.x range en 192.168.1.x range)

Grutte Pier fansels

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Gewoon opnieuw installeren van windows. Waarschijnlijk ben je dan ook sneller klaar dan nu moeilijk zitten zoeken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Draai eens 'netsh winsock reset' nadat je alle mogelijke vorm van netwerk zaken (firewalls, bandwidthlimiters, e.d.) hebt geinstalleerd? :)

• stfn345
  • Laatst online: 19:45
netsh winsock reset idd , als dat niet helpt: LSP fix (http://www.cexx.org/lspfix.htm)

• hessel
elevator schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:01:
Draai eens 'netsh winsock reset' nadat je alle mogelijke vorm van netwerk zaken (firewalls, bandwidthlimiters, e.d.) hebt geinstalleerd? :)
geinstaleerd of gedeinstaleerd
ik denk dat je nl gedeinstaleerd bedoelt

Grutte Pier fansels

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan ook nog proberen je TCP/IP protocol opnieuw te installeren. Mocht dat niet werken dan zou ik idd LSP fix eens proberen...

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
Naast hierboven vermeldde tips... Run eens 'services.msc' en kijk of de 'DHCP Client' wel geactiveerd is (op automatisch staat).. maybe it's that simple !??...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

• hessel
TheGathering schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:45:
Naast hierboven vermeldde tips... Run eens 'services.msc' en kijk of de 'DHCP Client' wel geactiveerd is (op automatisch staat).. maybe it's that simple !??...
Zou idd mooi zijn als het zo zimpel was, niet dus

Maar ga voor de herinstalatie. kost veel minder tijd

Grutte Pier fansels

Pagina: 1