wel internet delen maar geen bestanden (twee routers)

Pagina: 1
Acties:

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik stap over naar een andere provider maar helaas er zit een week tussen dat ik zonder verbinding zit.
Nu wil ik mijn draadloze router in de draadloze router van mijn buurman prikken. Lopen we dan risico dat we bij elkaars bestanden kunnen?
Ik weet inmiddels wel hoe ik het werkend moet krijgen maar de beveiliging daar kom ik niet uit.

Verwijderd

als het goed is kan je toch gewoon even een firewall op je PC zetten als je dat niet al hebt waarbij je 'netbios' dacht ik moet blocken.
iig staat het wel bij de meeste firewall's in de lijst ;)

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-04 21:19
Hoe wil je 2 draadloze routers onder 1 modem laten draaien, het makkelijkst is om zijn netwerkpassword te vragen.

• SEPP
Zijn netwerkpassword kan ik zo hebben maar kan ik dan niet gewoon in zijn gedeelde mappen kijken? ( hij heeft nl zelf ook meerdere PC's met gedeelde mappen)

Verwijderd

Je kan alleen in zijn gedeelde mappen kijken als hij....mappen ook daadwerkelijk gedeeld heeft.
standaard is dat namelijk niet zo.

Daarnaast moet je buurman ook in een workgroup zitten waar jij dan ook op moet zitten
(of domein, maar dat lijkt me niet)

Als aan deze voorwaarden niet voldaan is kan je niet via SMB over het netwerk zijn mappen inzien of andersom.

• SEPP
Het wordt me al wat duidelijker. Hij heeft voor zijn thuisnetwerk een workgroup aangemaakt. Zolang ik daar geen toegang toe heb kan ik dus niet op zijn PC's komen. Ga ik vervolgens zoeken via het aanmaken van een nieuwe netwerkverbinding dan kom ik waarschijnlijk wel zijn workgroup tegen maar daar kom ik zonder dat hij mij actief toegang verschaft niet in.
Klopt dat een beetje?
Als dat zo is dan is het probleem opgelost. Hij wil mij graag voor een week de mogelijkheid bieden om via zijn router mijn mail op te halen maar wil niet het risico lopen dat ik zijn (werk)bestanden aan kan.

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-04 21:19
Dat klopt, pas als je buurman, mappen gedeeld heeft over het netwerk, dan pas heb je de mogelijkheid, om in ALLEEN die gedeelde mappen te komen, en niet verder.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

bij router achter router kan dat niet ;)

Jij kunt wel in die van hem komt evt. hij niet in die van jou.

Nou meende ik dat windows ook nog de c$ d$ enz. shares heeft, als je eenvoudige bestandsdeling uit hebt staan.

Maar zolang je met andere usernames enz. werkt, kun je dit gewoon doen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1