Vaag probleem dvd's kopieren opgenomen met een dvd recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 09:50
Ik heb een heel vaag probleem en hoop dat iemand mij kan helpen:

Ik heb enkele films die met een dvd recorder van video opgenomen zijn, en deze wil ik kopieren. De dvd's zijn allemaal al gekeken en doen het zonder problemen in m'n standalone dvd speler. Als ik een kopie maak met Nero gaat dat prima, maar de dvd is niet af te spelen. Als ik hem eerst door dvd shrink haal, geeft shrink aan dat de dvd maar 30 MB groot is, terwijl er ruim 4 gieg op staat (Nero geeft ook ruim 4 gieg aan). Heb de schijfjes ook via een andere dvd speler ingelezen in shrink, hierbij geeft 'ie dezelfde problemen.

Het vage is dat ik elke andere dvd die niet met een dvd recorder is opgenomen wel zonder problemen kan inlezen, door shrink kan halen en kan kopieren zodat het werkt.

Een aantal maanden geleden heb ik ook weleens zulke dvd's gekopieerd, en dat ging altijd zonder problemen. Heb sindsdien wel m'n computer geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, zou daar haast dus wel aan moeten liggen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Welk merk dvd brander heb je?
Kan je de dvd wel rippen via dvd decrypter?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

probeer het eens met een ander brandproggie.
Dvd decrypter doet hier altijd wonderen, nero geeft af en toe ook wel eens vage ellende.

..... net te laat

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 07:15 ]

• Truusje26
Ik heb een Lite On brander (SOHW 812-S) en een Nec 1100 A. In beiden geeft 'ie problemen.

Inmiddels heb ik m'n originele dvd recorder schijfje door DVD decrypter gehaald, wat zonder problemen ging. Als ik die bestanden vervolgens weer door shrink haal, geeft shrink nu wel het goede formaat aan, dat er ruim 4 gieg op de dvd staat.

Ben nu bezig om die bestanden te branden met Nero, hoop dat het nu wel gaat.

Maar in principe moet ik toch ook gewoon een 1 op 1 kopie van zo'n schijfje kunnen maken? 't Is me voor m'n format ook altijd zonder problemen gelukt. Heeft dit misschien iets met een missende codec te maken of iets anders wat ik moet installeren?

Het vage is dat ik het originele schijfje ook niet goed af kan spelen op m'n computer. Hij start wel op, maar loopt na een paar seconden al vast. Andere schifjes die zonder dvd recorder zijn opgenomen spelen allemaal zonder problemen af en zijn ook zonder problemen te kopieren.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Truusje26 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 07:25:
Ik heb een Lite On brander (SOHW 812-S) en een Nec 1100 A. In beiden geeft 'ie problemen.

Inmiddels heb ik m'n originele dvd recorder schijfje door DVD decrypter gehaald, wat zonder problemen ging. Als ik die bestanden vervolgens weer door shrink haal, geeft shrink nu wel het goede formaat aan, dat er ruim 4 gieg op de dvd staat.

Ben nu bezig om die bestanden te branden met Nero, hoop dat het nu wel gaat.

Maar in principe moet ik toch ook gewoon een 1 op 1 kopie van zo'n schijfje kunnen maken? 't Is me voor m'n format ook altijd zonder problemen gelukt. Heeft dit misschien iets met een missende codec te maken of iets anders wat ik moet installeren?

Het vage is dat ik het originele schijfje ook niet goed af kan spelen op m'n computer. Hij start wel op, maar loopt na een paar seconden al vast. Andere schifjes die zonder dvd recorder zijn opgenomen spelen allemaal zonder problemen af en zijn ook zonder problemen te kopieren.
Ik denk dat het normaal ook wel moet werken, helaas is dvdshrink niet bugvrij (en ik vermoed dat daar ook het probleem in zit).
Maar waarom haal je na het rippen de dvd door shrik heen (ik neem aan dat het een enkellaags dvd is), dan is het makkelijker om met decrypter een iso te maken en die ook met decrypter gelijk weg te fikken.

[edit] Het kan ook zijn dat het schijfje gewoon zelf niet lekker meer is, misschien een format proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door MeNTaL_TO op 18-03-2006 07:37 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Truusje26
Normaal gesproken haal ik m'n schijfjes na het rippen of kopieren ook niet door shrink heen, maar had het nu wel gedaan met mijn 'origineel' omdat m'n vers gekopieerde schijfjes het steeds niet deden. Soms werkt het dan wel als je hem eerst door shrink heen haalt.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de schijfjes ligt, want ik heb deze troubles met elk schijfje wat ik via de dvd recorder heb opgenomen. Gewoon gekopieerde schijjes van hetzelfde merk (Platinum) geven geen problemen.

Inmiddels zijn de dvd decrypter bestanden gebrand en ik heb goed nieuws: Hij doet het op m'n standalone dvd speler! Hartstikke bedankt voor de tip van decrypter!

In de computer doet 'ie het nog steeds niet, op zich niet zo'n ramp omdat 'ie het op m'n standalone nu wel doet, maar ik ben eigenlijk toch wel benieuwd hoe dit kan. Heeft iemand nog suggesties?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je de dvd afgesloten? Bij mijn Panasonic recorder moet je dat eerst doen voordat je hem op de pc kunt openen.

• Truusje26
Ja, na het branden heb ik ze schijfjes gewoon afgesloten. 't Vreemde is dat ik ze voor mijn format wel gewoon zonder problemen kon kopieren.
Pagina: 1