HD LED brandt constant

Pagina: 1
Acties:

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Mijn HDD LED brandt constant, terwijl er geen HD activiteit is.
Ik heb dit een keer eerder gehad, maar later was het een tijd weg. Nu is het er dus weer en ik erger me er dood aan.

Wat betekent het en wat kan ik eraan doen?

Verwijderd

dan zit ie verkeerd om aangesloten, moet je ff het stekkertje omdraaien.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43
Maar dan zou de hd toch helemaal niet werken??

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Op dinsdag 23 januari 2001 17:18 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Maar dan zou de hd toch helemaal niet werken??
Je hoeft alleen maar het draadje van je hd led om te draaien :P

Verwijderd

Of de hd-led is omgewisseld met je power led, of doet die het goed?

Verwijderd

't is ook mogelijk dat een ander IDE apparaat defect is of verkeert is aangesloten (kabel verkeerd om / master-slave switch). Dat zou ik eerst ff controleren!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 07:43
Wat ik wil zeggen, als de ide-kabel verkeerd om zit, dan zou de hd het, naast dat het ledje blijft branden, gewoon niet doen toch?? (totdat je de kabel omdraait inderdaad)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik had het ook wel es toen ik een 2de hd had aangesloten op de ide maar nog niet de stroomkabel. Het ligt dus waarschijnlijk aan een verkeerd aangsloten ide apparaat. Of aan de kabel (contactje kapot waarop niks zit aangesloten)

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik heb het zelfde gehad. heb het soms nog steeds. geen id hoe het komt.

ook een abit be6? dacht dat het mischien daar aan kon liggen.

het komt bij mij zeker NIET door dta ik een cable verkeert heb aangesloten.
(kijk anders of er (nog meer) hardware van jou en mij het zelfde is)

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 17:57 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Wat ik wil zeggen, als de ide-kabel verkeerd om zit, dan zou de hd het, naast dat het ledje blijft branden, gewoon niet doen toch?? (totdat je de kabel omdraait inderdaad)
de grap is dus ook dat het slechts om het hd-led kabeltje gaat, dus dat ene draadje met die twee draadjes die vanaf dat lampie aan de voorkant naar je moederbord lopen en dus niet die brede grijze.....:+

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 23 januari 2001 17:14 schreef SirCommieBastard het volgende:
dan zit ie verkeerd om aangesloten, moet je ff het stekkertje omdraaien.
ehm.... natuurkunde gehad?
een LED is een Ligth Emitting DIODE
Een diode laat stroom in slechts 1 richting door. Stroom loopt van hoge spanning naar lage spanning (oftewel van + naar -)
Als je een LED verkeerdom aansluit, brandt hij doodgewoon NIET, hij gaat dan niet constant branden.... oorzaak weet ik niet, maar ik vermoed dat de LED op verkeerde pennen op het MOBO is aangesloten....

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ja,ik heb hezelfde gehad met mijn vorige bord, maar als ik de cd speler loshaalde werkte het wel zoals het hoorde, nu met ander moederbord,en tower heb ik hier helemaal geen last meer van.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Uhm... je HD-led wordt aangestuurd via het mobo; Als in; Dat heeft geen ene kont met je IDE-kabel te maken :)

Het kan aan een hoop onderdelen liggen, maar zoek het bij je controller en je schijven.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

He legofanaat, je hebt gelijk van die Diode, maar stroom loopt NIET van + naar - maar van - naar +

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:54
ehmz
dat heb jij dus fout

stroom loopt van + naar -
en de elektronenstroom loopt van - naar +

of heb je teoch gelijk ?

PVoutput

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
De hd doet het dus wel? En het led'je ervoor brand nonstop? Dan zou 'ie denk ik op een verkeerde plug op het moederbord zitten (het stekkertje voor het ledje dan). Als de hd het niet doet zit de IDE kabel verkeerom erop.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:53
Op dinsdag 23 januari 2001 19:44 schreef wfvn het volgende:

[..]
ehm.... natuurkunde gehad?
een LED is een Ligth Emitting DIODE
Een diode laat stroom in slechts 1 richting door. Stroom loopt van hoge spanning naar lage spanning (oftewel van + naar -)
Als je een LED verkeerdom aansluit, brandt hij doodgewoon NIET, hij gaat dan niet constant branden.... oorzaak weet ik niet, maar ik vermoed dat de LED op verkeerde pennen op het MOBO is aangesloten....
Ehmm. kan wel constant branden dan!!!
Kan zijn dat er altijd spanning op die 2 hdd pennen staat...
Maar dat er bij schrijf activiteit de polariteit wordt omgegooit (Bv. met een Philips P3150 PC).. Als je het ledje dus verkeerd om aansluit blijft het branden... en als er activiteit is dan gaat ie uit...

Pvouput live

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik had het ook maar mijn partitie tabel was ook gaar.. zelfs nadat pqmagic 5 het had gefixed bleef linux zeuren dat de partitie tabel niet in order was. Dit was alleen van de slave hd.. de master was ok.

Ik heb hem verkocht en daarom formateerde ik het zaakje en dat heeft het wel opgelost.

Verwijderd

Hetzelfde probleem hier, toen ik DMA had ingeschakeld bij m'n DVD rom blijft m'n HDD ledje constant branden.

Lekker belangrijk.

• koffercomputer
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik had ook het probleem van het continu brandende ledje. Bij mij lag het aan mijn CDROM speler. Om de een of andere reden hield die het ledje aan.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• HaaZ
  • Laatst online: 01:06

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

haal anders alle ide-apparatuur es los en kijk of het lampje dan brandt... zo niet, dan is er iets met een ide-apparaat...
wanneer de led verkeerd om aangesloten zit, is ie vaak uit... of hij zit een pinnetje te ver aangesloten ofzo, zodat ie op de power-led aansluiting zit, weet ik veel...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:57
Het minpootje komt waarschijnlijk tegen de kast waardoor hij continu blijft branden.
Oplossing: Plastic kap eraf en achter het ledje blakband proppen en klaar.
Ik heb het al 2 keer gehad, 2e keer stak pootje door blakband heen hehe:)

Verwijderd

Ik zou alleen maar de jumpers op een andere setting zetten, deze zitten waarschijnlijk niet goed geplaatst doordat de led constant blijft branden. Dit euvel meerdere malen bij div. personen moeten oplossen, en dat werkt altijd.
Pagina: 1