fujitsu-siemens M1437G NFSMW

Pagina: 1
Acties:

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 16:51
Hey,

Ik heb nu 2 weken mijn nieuwe laptop en ik kwam vanavond tot mijn grote verbazig erachter dat het spel Need for Speed Most Wanted niet fatsoenlijk liep op mijn gloed nieuwe laptop. Ik had alles geprobeerd totdat ik de stekker eruit haalde en dit ineens bleek te werken! Als de laptop niet op het net is aangesloten maar gewoon op de accu werkt draaid Need for Speed Most Wanted ineens wel goed...
heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb toen ik hem binnen kreeg meteen Windows home edition erop gezet en de nieuwste drivers van de fujitsu-siemens site gedownload. Als videokaart driver gebruik ik de Radeon Omega Drivers v3.8.221.

Alvast bedankt 8) !

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Prolly iets met speedstep(intel)/cool'n'quiet(amd).
Instellingen van stroombeheer zouden wel eens wat kunnen doen daar aan afaik.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:26
Tis een Pentium-M. Installeer eens Notebook hardware Control (sowieso een must voor centrino laptops :) ) Zet in NHC onder "CPU speed" de CPU settings op max performance.

Link naar NHC

[ Voor 10% gewijzigd door AttiX op 18-03-2006 01:11 ]

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 16:51
Dat programma werkt idd 8)

Kan je toenvallig ook uitleggen waar mijn probleem zit en wat dit programma dan kan wat je in Windows zelf niet kan instellen?

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

cyberd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:07:
Dat programma werkt idd 8)

Kan je toenvallig ook uitleggen waar mijn probleem zit en wat dit programma dan kan wat je in Windows zelf niet kan instellen?
het probleem zit em in speedstepping. omdat er geen vaste CPU snelheid is, neemt het spel de max speed aan, en houd geen rekening met speedstepping, waardoor de snelheid omlaag gaat.
In windows heb je geen speedstep controls, dus kan je er niks aan doen (hoewel je het wel indirect een beetje kan beinvloeden via stroombeheer afaik).
Met die tool kan je dus alles aanpassen zodat het goed werkt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?