Toon posts:

crossfire/SLI, meer bang for your bucks???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of een crossfire opstelling van twee middenklasse videokaarten beter presteren dan een goeie.

even een voorbeeld. je hebt een X1600XT voor 152 euro.
een X1800XL voor 337 euro.

wat is sneller, twee X1600XT kaarten of een enkele X1800XL??

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

2 kaarten bij elkaar (ongeacht welk merk, je kan ook voor nVidia SLI gaaan) levert ongeveer 30% prestatiewinst afaik.
Als die andere kaart meer dan 30% sneller is, denk ik dat je beter gewoon die losse snellere kaart kan nemen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Stock haal ik toch een dikke 7.1k met een X1800XL....

AMD64 3500+ Venice
1GB OCZ Platinum
Shuttle mobo

Overclocked haal ik meer dan 9k, dus, ik zou voor de X1800XL gaan ;) >:)

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb bewust voor 7800GT in SLI gekozen omdat ik eerst een 7800GTX 512MB op het oog had.

Weetend dat die toendertijd nog 550 euro koste ben ik gegaan voor 7800GT x2 voor 600 euro samen. 50 euro eroverheen maar wel zo'n 20% meer prestaties plus dat SLI absoluut tot uiting komt op hoge resoluties en dat heb ik als 24" monitor bezitter nodig.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:09
killingdjef schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 03:37:
Ik heb bewust voor 7800GT in SLI gekozen omdat ik eerst een 7800GTX 512MB op het oog had.

Weetend dat die toendertijd nog 550 euro koste ben ik gegaan voor 7800GT x2 voor 600 euro samen. 50 euro eroverheen maar wel zo'n 20% meer prestaties plus dat SLI absoluut tot uiting komt op hoge resoluties en dat heb ik als 24" monitor bezitter nodig.
Alleen is SLi niet altijd een verdubbeling in prestaties (eerder 20%).
En sommige spellen willen helemaal niet werken in SLi.
Als ik 2 maanden geleden hetzelfde zou hebben gedaan als jou zou ik me nu voor me hoofd hebben geslagen! Een 7900GT koop je voor 300€, en daar heb je de prestaties van een 7800GTX voor.
Precies hetzelfde liedje over 4 maanden, dan zitten we weer met andere kaarten.
Het komt er imho gewoon op neer dat SLi eigenlijk niet nuttig is voor de gewone gamer (die niet genoeg geld heeft om elke productcycle zijn videokaarten te vervangen), maar eerder voor de geldverslindende 'bling bling check mijn benchmark score' gebruiker :P.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

McKaamos schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:57:
2 kaarten bij elkaar (ongeacht welk merk, je kan ook voor nVidia SLI gaaan) levert ongeveer 30% prestatiewinst afaik.
Als die andere kaart meer dan 30% sneller is, denk ik dat je beter gewoon die losse snellere kaart kan nemen.
dat is wel erg kort door de bocht... het hangt van het spel af maar 30%, maak daar maar 50 tot 70 van in een game ik denk dat dat eerder in de buurt komt :)

verder had ik voor 1 X1800XL gegaan, de X1600 is niet z'n denderende kaart (doet het leuk in benche's verder valt 't best tegen)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1