[XP Firewall service start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb hier een hardnekkig probleem met een computer om deze in een windows netwerk te hangen.
Met het thuisnetwerk is niks aan de hand, alle computers kunnen elkaar pingen en kunnen van windows sharess gebruik maken behalve 1.

Deze computer kan wel naar alle computers pingen maar wanneer de werkgroep opgevraagd word komt de melding dat de werkgroep niet toegankelijk is omdat ik mogenlijk niet de juiste rechten heb voor die netwerkbron.

Na wat spit werk kwam ik er achter dat net view de volgende foutmeding gaf:

Systeemfout 6118.

De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar

dit via google gezocht en er kwamen veel oplossingen naar voren.
Een punt wat ik hier kon vinden was dat de Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS) service niet goed gestart was

dit was inderdaad het geval

als word geprobeert om vanuit het beveiligings centrum of het configuratiescherm de firewall te starten dan komt er een droog antwoord dat de service niet gestart kan worden

als ik probeer de service handmatig te starten krijg ik de volgende foutmelding:

fout 5: toegang geweigerd

en de logs geven dit aan:

De Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)-service is gestopt met de volgende foutcode:
Toegang geweigerd. .

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

na hier veel over gezocht te hebben op google en got ben ik het antwoord nog steeds niet tegen gekomen.

vaak komt het shared access verhaal naar voren, om dit op te lossen moet een register sleutel veranderd worden. dit heeft niet geholpen

de oplossingen op deze site heb ik ook geprobeert (reset van de firewall via netsh)

netsh winsock reset heeft ook geen resultaat opgeleverd

de veilige modes kan mij ook niet verder helpen

weet iemand nog een andere manier om dit probleem op te lossen?

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
En als je de service gewoon uitschakelt?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Staat bij start -> run -> serivces.msc de Windows Firewall wel op automatic of manual? Anders krijg je hem niet gestart. Nu je toch bij je service overzicht aan het kijken bent, staat Network connections op automatic of manual en is deze service gestart :?

Kijk ook even na of je werkgroep op de pc met problemen wel hetzelfde is als op de andere pc's. Zie ook hier onderaan voor meer info :). Verder kan dit je ook een heel eind op weg helpen denk ik.

[ Voor 63% gewijzigd door dr snuggles op 18-03-2006 20:38 ]

• 9nevermind9
De windows firewall staat op automatic en de network connections ook. de network connections zijn wel gestart maar de firewall dus niet. de link die je me gaf had ik al gevonden en deze had me niet geholpen.
1 keer heb ik nu na het starten van de firewall service de volgende fout gekregen:

321: alle pipes zijn bezet

kan iemand hier wat nuttigs uithalen?

• 9nevermind9
het lijkt vreemd maar is het normaal dat dingen als network service lokaal gestart worden? Wat ik eigenlijk nog vreemder vind is dat er geen RPC service gestart is die onder netwerk service draait.

klop dat of denk ik nu een verkeerde richting in?

dit leek mij denken dat de firewall de schuldige is. de firewall service is niet gestart en kan ook niet starten daarom denk ik dat de firewall service het probleem is of niet?

[ Voor 32% gewijzigd door 9nevermind9 op 19-03-2006 04:55 ]