Stereoluidsprekers met een strakke basweergave.

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik ben op zoek naar een set luidsprekers maar ik heb een tweetal belangrijke eisen. Ik heb ongeveer 150 tot 200 euro te besteden en ik zoek luidsprekers met een strakke basweergave, de hoge tonen en midden tonen mogen van (iets) mindere kwaliteit zijn. Belangrijk is dus een strakke basweergave, dus geen gebrom maar gewoon een 'scherpe' bas. De bas moet dus niet als overdreven worden ervaren maar meer als aanwezig.

Op welke zaken moet ik dan letten en zijn er bepaalde merken/type luidsprekers die goed scoren op dit vlak? En zou het eventueel mogelijk zijn met een 2.1 set te werken, dus 2 fronts en een subwoofer? En is het mogelijk ondanks een ietwat mindere midden en hoge tonen weergave toch een helder geluid te creeëren?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime
Misschien heb je daar wat aan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 21:44
Het is moeilijk om te bepalen wat jij een strakke bas vindt. Tweehonderd euro is geen oneindig budget maar toch moet het wel mogelijk zijn om daar (2e hands) wat leuks voor te kopen. Wat je het beste kunt doen is eerst gaan luisteren bij een hifizaak. Nu weet ik ook wel dat 99% van de aangeboden speakers daar boven je budget uitkomt maar ga toch gewoon eens luisteren om verschil te horen tussen speakers in heel verschillende prijsklassen en dan zal je ook horen dat er verschil zit tussen speakers uit de zelfde klasse. Als je daarna verschillen in speakers kunt horen en je weet wat je zelf prettig vindt om naar te luisteren zou je het beste op zoek kunnen gaan naar een paar 2e hands speakers. Dan kun je voor tweehonderd euro soms best heel wat aardigs tegenkomen.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Toen ik vijf jaar geleden voor mijn speakers ging kijken (of was het nu luisteren ;))was het eerste wat mij opviel dat de prijzen zéér hoog zijn. Als jij met je budget op zoek gaat naar speakers, zal je nieuw denk ik snel van de koude kermis thuis komen. Zoals hierboven al vermeld wordt: kijk eens bij tweede hands speakers. En ga gewoon luisteren, neem je eigen cd mee waarvan jij denkt dat je weet hoe die moet klinken.

Check www.hifi.nl eens en kijk bij de 2ehands aangeboden speakers. Zitten een hoop dure jongens tussen, maar ook voor jou budget zag ik een aantal aanbieders langskomen!

Wat betreft de 'verwachte mindere hoge- en middentonen' t.o.v. de strakke bas die jij wenst, het lijkt mij dat dat heel snel gaat irriteren. Een speaker in balans klinkt vele malen evenwichter, mijn speakers kunnen soms schel klinken en dan kan je nog zo'n lekkere bas hebben, maar dat is dan niet leuk.

Succes is een keuze

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:18
Ik had voor 200 euro twee mordaunt shorts 904 bij hificorner in Groningen (aanbiedinkje). Ik had niet verwacht dat er zo'n goede bas in zou zitten, bovendien is het hoog en midden juist ook erg goed. het kan dus wel voor dat budget

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Alesis monitor one?

Wise enough to play the fool

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, je moet gewoon een winkel in gaan en daar luisteren welke jij mooi vindt klinken, zie ook de forumpolicy over "wat moet ik kopen" topics.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.