SuSE 10 & FireFox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Goed, ik zit eindelijk via linux (SuSE 10 64-bit) op internet. WiFi was niet mogelijk (drivers voor een Belkin F5D7001 - Broadcom chip overigens - anyone?). Oplossing: proxy draaien op andere pc en dan via een crossover naar die PC (die via WiFi naar router gaat).

Probleem: in FireFox (niet in Konqueror!) slaat m'n adressbar tilt. Als ik een adres ingeef weet ik nooit waar ik uit zal komen. Als ik naar bijvoorbeeld http://www.standaard.be surfte, dan kwam ik uit bij Google. Toen ik http://www.tweakers.net invoerde kwam ik op een URL terecht die ik maar niet zal noemen omdat ie de NOS policy schendt :-) Iemand een idee wat er fout gaat? Ik vermoedde aanvankelijk dat het aan m'n proxy zou liggen (AnalogX overigens), of dat één of andere gekke DNS gebruikt werd; maar dit alles lijkt me niet te verklaren waarom het probleem enkel in Firefox gebeurt.

Intussen denk ik dat ik Konqueror ga blijven gebruiken - ik heb 'm immers al helemaal geconfigureerd - maar ik ben er de man niet naar om een computerprobleem niet tot op het bot te willen uitzoeken. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad op 2 windows-pc's, waarbij analogX als proxy werd gebruikt.
De hostcomputer had geen problemen, maar de gastcomputer die via de proxy moest werken gaf de gekste kuren met firefox. IE gaf geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Is dit wellicht de oplossing?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Lord Daemon:

Super! Dat was inderdaad dé oplossing. Best wel een to-the-point topic dit :-) Thx!