Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Problemen na virus/spyware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kreeg ik een virus/spyware binnen : Spy Sheriff
Nu heb ik daar op dit forum al het een en ander over gevonden, en ik geloof ook dat alles nu weg is wat daarmee te maken heeft.
Echter kon ik mn buroblad niet meer aanpassen, ook dit opgelost dmv een aantal forums, waarin stond dat ik het volgende helemaal kon verwijderen in het register :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ActiveDesktop
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

Nadat ik mn systeem opnieuw had opgestart kreeg ik dan ook eindelijk weer een normaal buroblad die ik zelf weer kon instellen, via rechtermuisknop op je desktop --> eigenschappen --> bureaublad

Meteen kreeg ik een foutmelding, het had iets te maken met 'active desktop' maar ik klikte het per ongeluk weg,dus ik weet niet precies wat er stond... en meteen hierna kreeg ik een hele iritante blauwe (windows)balk bovenop mn achtergrond, met daarin de opties :
Maptaken >nieuwe map maken > map delen
Andere locaties > mijn documenten > gedeelde documenten > mijn netwerklocaties
Details

Zie plaatje :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/willem4all/buroblad.jpg

Ik kan het ook niet verschuiven of iets dergelijks.........
Iemand enig idee hoe ik dit weg krijg, want het is zwaar iritant....!

Als ik Spybot draai, vind hij elke keer weer 'DSO exploits' , als ik ze verwijder komen ze ook weer terug in het registeren....maar zijn deze schadelijk :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/willem4all/spybot.jpg

En tot slot een laatste probleem ;
steeds als ik windows opstart is Norton Autoprotect 'uitgeschakeld' , terwijl het bij de opties van norton zelf wel staat ingeschakeld.... ik denk dat dit nog met het Sheriff spyware te maken heeft,want toen ik dit binnenkreeg werd norton ook automatisch uitgeschakeld.... iemand enig idee waar ik dit kan veranderen? Ik neem aan dat het 'ergens' in het register moet staan...

ik gebruik overigens Windows XP SP2

Thanks alvast!!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb hem ook gehad. Het enige dat bij mij heeft geholpen is opstarten in veilige mode, systeem herstel doen, weer opstarten in veilige mode en hitman pro draaien. Daarna was ik van bijna alle ellende af.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
op zich ben ik er ook vanaf denk ik, want met spybot vind ie alleen wat hierboven staat, maar volgens mij staat dat los van sheriff....en met hijack this vind ie niks wat extra aandacht nodig heeft... alles werkt ook prima behalve wat hierboven dus staat...

systeemherstel gaat niet meer lukken, aangezien ik die heb uitgeschakeld voordat ik de virusscan ging doen zodat ik het virus niet weer een keer terug zou krijgen...

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 22:41:
op zich ben ik er ook vanaf denk ik, want met spybot vind ie alleen wat hierboven staat, maar volgens mij staat dat los van sheriff....en met hijack this vind ie niks wat extra aandacht nodig heeft... alles werkt ook prima behalve wat hierboven dus staat...

systeemherstel gaat niet meer lukken, aangezien ik die heb uitgeschakeld voordat ik de virusscan ging doen zodat ik het virus niet weer een keer terug zou krijgen...
Zoals al eerder gezegt:
- Starten in Veilige modes
- Hitman Pro draaien
- Volledige antivirus scan uitvoeren

Post heel je Hijackthis log eens :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06-2023
Wat je ook kan doen is in veilige modus met netwerk opstarten en dan naar TM Housecall te gaan. Mijn ervaring is dat deze eigenlijk netzoveel pakt als andere tools als Hitman. Echter is het altijd handig om meerdere anti-spyware proggies te gebruiken wanneer je spyware hebt..

@Crashoverride
Leuk jou hier weer tegen te komen :P. Nog smarties liggen :9~ ??

[ Voor 15% gewijzigd door FleshY op 20-03-2006 23:35 ]