Toon posts:

Nieuw systeem na 10 seconden vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb zojuist een nieuw systeem gebouwd met:

Asus P5ND-2 SLI
P4 3ghz/2mb cache
Nvidea Quadro 540 FX
2 x PQI, 1 gb DDR2-533
400W kast
2 IDE HD's

Maar nu start ik mijn PC op voor de eerste keer en loopt meteen vast, Er staat in het scherm dat ik op F8 of DEL kan drukken voor BIOS of Boot setup. Als ik DEL of F8 indruk of ik doe niks freezed het beeld en blijft deze staan(ongeveer 10 seconden na het indrukken van de aan-knop)
Er zitten maar 2 jumpers op het board, 1 voor de fan en 1 voor de batterij, allebei staan ze goed, dus ik denk niet dat het aan de jumpers ligt.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.

Groeten,
Johan

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Trek eens zoveel mogelijk los van dat mobo. Harddisks er af, en 1 reepie ram gebruiken. Kijken of je dan in de bios komt. Wissel ook je bankjes om. Zou er ook 1 defect kunnen zijn.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link van de troubleshooter. Alleen deze gaat voornamelijk over spul dat door de gebruiker zelf is verkloot en ik heb bijna allemaal nieuw spul.

Ik ga nu het een en ander lostrekken, thanx voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de geheugenmodules in allebei de bankjes gebrobeert, en per 1. Ik heb hem geprobeerd met 1,2 en geen HD's en CD-rom's. Ik heb alle kabels losgetrokken van usb e.d. nog steeds niks.

Is het geen beveiliging ergens van? M'n CPU fan is aangesloten op het board, maar mijn casefan zit direct op de voeding. Kan het zijn dat het mobo denkt dat m'n casefan niet draait?

In het boekje staat iets van Voice post messages, als er iets is hoor je dat met een stem, maar het blijft stil in m'n kamer. Moet deze stem uit de PC speaker komen, of zit er een speakertje ergens op het mobo?

Iemand nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!

De CPU fan kabel zat niet goed. Op het mobo zitten 2 plekkies waarbij staat CPU-fan, 1tje heeft 3 pinnen, de andere 4. Ik heb een 3pins connectortje, dus op de 3pins gedaan en de jumper op 3-pinnen gezet(zoals in het boekie staat), maar hij moest dus toch op de connector met de 4 pinnen. Weet ik dat ook weer.
Pagina: 1