De afgelopen week had deze al wat kuren. Als ik de deksel sloot, dan gin mijn iBook 'uit' ipv. in slaapstand. Het witte ledje voorop die slaapstand indiceert ging soms wel aan, maar soms ook niet. Maar elke keer als ik dan weer de deksel opende, gebeurde er niets. Het scherm bleef zwart (geen parasolletje, helemaal niets. tot 5 minuten gewacht). Terwijl de harddisk wel gewoon draaide (je voelt centrifugaalkracht als je de iBook op zijn zijkant draaide, dus ik neem aan dat dit de harddisk is.)
Als ik em rebootte startte hij wel gewoon weer op. Tot vandaag dus. Ik startte mijn iBook weer op, en het scherm bleef zwart.
Soms dan gebeurt er helemaal niets behalve dat meteen de fan begint te blazen (erg hard).
Soms hoorte ik nog wel het geluidje dat de dvd drive maakt als je je mac boot. Dan speelde hij ook het opstart-riedeltje af. Vervolgens bleef het beeld zwart, en begon de fan weer hard te blazen. Ook in deze staat blijft hij hangen (wederom 5 minuten gewacht).
Ik heb al de powermanager geprobeert te resetten (shift-ctrl-option-power), zonder effect. Ook heb ik geprobeerd om op de handsteunen naast het touchpad te drukken (logic board probleem van de G3). Ook dit had geen effect.
Ik heb geprobeert om in open firmware te booten (command-option-O-F) ook dat werkt niet. Ik neem dus aan dat het een hardware probleem is.
Is er iemand die een tip heeft of een vergelijkbaar geval heeft meegemaakt? Ik ga er maandag mee langs de macstore in amsterdam, maar ik kan em eigenlijk niet zo lang missen, dus als iemand mij kan helpen, en weet waar het aan ligt, ben ik je eeuwig dankbaar
edit: het lampje op de capslock toets werkt wel gewoon, dus ik neem aan dat het hardware probleem zich na de toetsenbord initialisatie zit. Dus als iemand de initialisatievolgorde van een ibook weet, kan ik ook weer verder gaan met debuggen...
[ Voor 9% gewijzigd door JackBol op 17-03-2006 20:52 ]
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.