Ik heb deze week een sempron 3000+ gekocht met een asrock sata2 moederbord 1gig geheugen en een 7600 GT en de gebruikelijke HD samsung 250 GB nec writer en cardreader. Met een 300 Watt powersupply, op de doos van de 7600 GT wordt een 350 Watt gevraagd
Nu heb ik een probleem. Na 5 minuten was me processor 45 C, mooi windows xp geinstalleerd en toevallig even in de bios gekeken daarna 95 C!!! Waar kan dit aan liggen?
Op een boxed cooler zit toch al koelpasta?
Het koelblok was ook veel te heet en pas na 5 a 10 minuten vast te pakken!!!
Fan leek goed te werken. Fanspeed te laag?
Of gewoon een kapotte processor?
Ik heb een normale sweex CX4 kast, zonder extra koeling. En het is inderdaad wat krapjes. Want de videokaart zit redelijk dicht bij de CPU. http://www.asrock.com/product/K8NF4G-SATA2.htm Dat is m'n moederbord. En natuurlijk de nodige kabels.
Bij nader inzien is de afstand tussen de videokaart en cpu groot genoeg, en de kabels zitten eigenlijk ook niet in de weg.
Kan het komen door de airflow? een cpu van 95 graden? Een normale sempron hoort toch rond de 40 a 50 C te zitten?
Dus ik neem aan dat het niet door de airflow kan komen dat je cpu 95 graden wordt. Ik moet blij zijn dat die niet gesmolten is
. En nogmaals het koelblok was pas na 5 a 10 minuten vast te pakken
Nu heb ik een probleem. Na 5 minuten was me processor 45 C, mooi windows xp geinstalleerd en toevallig even in de bios gekeken daarna 95 C!!! Waar kan dit aan liggen?
Op een boxed cooler zit toch al koelpasta?
Het koelblok was ook veel te heet en pas na 5 a 10 minuten vast te pakken!!!
Fan leek goed te werken. Fanspeed te laag?
Of gewoon een kapotte processor?
Ik heb een normale sweex CX4 kast, zonder extra koeling. En het is inderdaad wat krapjes. Want de videokaart zit redelijk dicht bij de CPU. http://www.asrock.com/product/K8NF4G-SATA2.htm Dat is m'n moederbord. En natuurlijk de nodige kabels.
Bij nader inzien is de afstand tussen de videokaart en cpu groot genoeg, en de kabels zitten eigenlijk ook niet in de weg.
Kan het komen door de airflow? een cpu van 95 graden? Een normale sempron hoort toch rond de 40 a 50 C te zitten?
Dus ik neem aan dat het niet door de airflow kan komen dat je cpu 95 graden wordt. Ik moet blij zijn dat die niet gesmolten is
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 21:01 ]