Toon posts:

Geen netwerktoegang met comp.naam, wel met IP-adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop en pc's zijn met een router met elkaar verbonden en op alle pc's en de laptop draait XP Pro sp2. Van pc naar pc is het geen probleem om met de computernaam het overzicht van de gedeelte bronnen te krijgen, maar op de laptop (en naar de laptop) is het niet mogelijk om de comp.naam te gebruiken. Het aller vreemdste van het probleem vind ik nog wel dat ik met de desbetreffende IP-adressen WEL verbinding kan maken met - en naar de laptop.

Als ik mijn windows-recovery gebruik en de laptop herstel naar een herstelpunt, is het probleem tijdelijk weg. Na een aantal dagen komt het helaas elke keer terug. In die tijd heb ik niks veranderd aan de firewall etc.. Maar denk niet dat dit iets uit zou maken, ip benadering werkt immers wel, pingen ook...

Wie-o-wie heeft een idee? :?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 17:53

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

DNS probleempje ?

Oftewel de netwerk instellingen op je laptop zijn niet helemaal flexx ?

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten waar ik moet gaan zoeken... sorry

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

comp.naam? dat staat zo in de titel, en komt ook terug in je OP.

Laat eens zien HOE je dat comp.naam bedoeld. Volgensmij doe je het gewoon zelf fout.

Een PC benaderen in je netwerk doe je met: \\computername

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
idd, gewoon \\laptop. Maar zoals ik al zei, mijn pc's werken wel onderling met elkaar.. van iets fout doen is geen sprake, alleen de instellingen.. daar ben ik niet zo zeker van

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:51:
alleen de instellingen.. daar ben ik niet zo zeker van
Is het misschien handig als je de IP-instellingen dan geeft? Dan kunnen wij pas zeggen of, en zonodig wat er niet klopt.

configuratiescherm > netwerkverbindingen > dubbelklikken op de lan-verbinding > tabblad ondersteuning > details, alles overtypen :)

Draait er trouwens een firewall op die pc? Of is misschien de firewall van XP ingeschakeld? Daarvoor ga je naar de eigenschappen van de LAN-verbinding en dan naar 't tabblad 'geavanceerd'.

[ Voor 41% gewijzigd door Bergen op 17-03-2006 21:17 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Dit stukje FAQ al eens gelezen?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1