[autocad adt / viz render] export landscape objects

Pagina: 1
Acties:

• dossiewossie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 16:34
Ik wil in een autocad tekening, welke ik heb gelinked met viz render (adt pakket)
een 3d model object toevoegen (zoals bomen en mensen e.d.).
In autocad adt waarin dit gerendered is worden dit landscape objects genoemd.

Als de tekening vanuit autocad wordt geexporteerd naar viz render, dan gaan de landscape objects niet mee.
In plaats daarvan zie ik een abstracte globale weergave van het werkelijke object (voor de boom bijvoorbeeld een grote lompe driehoek).

Mijn vraag is dus; hoe kan ik deze figuren rechtstreeks in viz render importeren? Of maak ik een andere fout? Ik heb echt geen idee meer, hoop dat iemand me kan helpen.

:)

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:15
In AutoCAD heb je geen 3d objecten als bomen maar 2 driehoeken die, als je die renderd als een 3d boom eruit ziet. Deze 2 driehoeken draaien altijd naar de camera toe.

Dit gaat echter niet op als je importeerd naar Viz. Deze maakt geen gebruik van deze techniek. Soortgelijke techniek heet RPS (dacht ik zo) die door 2 foto's en 3d look geven.

Dus volgens mij kan je deze zogenaamde 3d objecten niet importeren naar Viz, je heb in Viz zelf wel standaard bomen en objecten alleen is dit wat zwaarder dan de 2d-->3d look-objecten in AutoCAD

• dossiewossie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 16:34
Thnx voor de reply.

Ja, zoiets dacht ik al, maar ik hoopte dat ik door een beetje te hacken ik het wel voor elkaar kon krijgen.

Als ik echt objecten gebruik gaat het renderen echt te lang duren, dus dat is niet echt een optie.