[PostgreSQL] pgAdmin III of is er iets beters?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Naar aanleiding van dit topic: [rml][ Java] fout MySQL connectie[/rml]

Is er een betere tool voor PostgreSQL dan pgAdmin III? Onder windows welteverstaan? Er zijn kennelijk mensen die er prettig mee werken, maar ik vind het maar bagger.

Voor MySQL heb je bijvoorbeeld SQLyog en MySQL Front, waarbij de laatste in de nieuwste versie echt een genot is om in te werken.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20

JaQ

Ik gebruik zelf Aqua Data Studio nog wel eens om met postgresql te connecten.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• ironx
  • Laatst online: 18-11 00:12

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 13:24
Misschien kan je even uitleggen waarom je pgAdmin III dan wel bagger vindt?

Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee namelijk. Perfect is ie zeker niet maar ik vind het toch wel een erg handige tool.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Een schitterende tool voor MySQL (nog altijd de beste die ik totnutoe heb kunnen vinden) is Navicat.

Sinds een tijdje zijn ze er ook met een pgsql versie. Ik heb deze nog niet kunnen proberen maar als ze even goed is als de mysql variant, sta je al een HELE stap verder.
Navicat for PostgreSQL

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

De huidige versie vind ik echt bagger, vooral omdat de scrollbalken geschaald worden als je op f5 drukt of een view opent.

Ook is het niet echt stabiel.

+ voor MySQL op dat punt (jammergenoeg)

Heb nu EMS gedownload. Ook eens gedaan voor MySQL, maar het kon naar mijn idee niet tippen aan SQLYog. Ik hoop dat de Postgres variant beter is

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

-FoX- schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:54:
Een schitterende tool voor MySQL (nog altijd de beste die ik totnutoe heb kunnen vinden) is Navicat.

Sinds een tijdje zijn ze er ook met een pgsql versie. Ik heb deze nog niet kunnen proberen maar als ze even goed is als de mysql variant, sta je al een HELE stap verder.
Navicat for PostgreSQL
Heb je deze versie al kunnen proberen? Wat waren je bevindingen?

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
-FoX- schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:15:
[...]

Heb je deze versie al kunnen proberen? Wat waren je bevindingen?
Nog niet. Ik heb PostgreSQL nagenoeg uitgeband. Er draaien nog 2 projecten op, en daar hoeft voorlopig geen onderhoud aan gedaan te worden. Eerstvolgende keer dat ik iets met die DBs moet doen test ik hem.

[edit] Mmm ik lees nu ook dat er een MySQL versie is. Die zal ik volgende week eens een testrun geven.

[ Voor 12% gewijzigd door zneek op 25-03-2006 11:15 ]

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

zneek schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:14:
Nog niet. Ik heb PostgreSQL nagenoeg uitgeband. Er draaien nog 2 projecten op, en daar hoeft voorlopig geen onderhoud aan gedaan te worden. Eerstvolgende keer dat ik iets met die DBs moet doen test ik hem.
Begrijp ik hieruit dat je Postgres helemaal hebt afgeschreven door PGAdmin? Ik vind het ook niet de beste client die ik ooit gezien heb, maar om de database erachter daarom uit te bannen...

Ps. Weleens die EMS PG manager geprobeerd? Ik heb het nu een paar dagen gezien en het oogt nu al beter dan PGAdmin. :D

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

-FoX- schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:54:

Navicat for PostgreSQL
kun je eigenlijk met Navicat o.i.d. ook verbinding maken met externe databases? Ik bedoel: ik beheer meerdere domeinnamen, allen met eigen databases enz. maar geen enkele wordt lokaal gehost. Hosting koop ik in; nu maak ik verbinding door naar plesk te gaan en vervolgens phpMyAdmin te openen, maar ik wil met een software programma al die mysql databases kunnen beheren zonder mn internet browser te hoeven gebruiken en steeds te hoeven wisselen van logins en vensters

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

assass schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:37:
kun je eigenlijk met Navicat o.i.d. ook verbinding maken met externe databases? Ik bedoel: ik beheer meerdere domeinnamen, allen met eigen databases enz. maar geen enkele wordt lokaal gehost. Hosting koop ik in; nu maak ik verbinding door naar plesk te gaan en vervolgens phpMyAdmin te openen, maar ik wil met een software programma al die mysql databases kunnen beheren zonder mn internet browser te hoeven gebruiken en steeds te hoeven wisselen van logins en vensters
In principe kan dit wel gewoon, maar alles hangt een beetje af van de configuratie op de server. Of deze al dan niet remote connections toelaat. Dit kan je bij de meeste providers wel laten activeren, maar dan moet je dit wel eerst wel even aanvragen.
Pagina: 1