Toon posts:

desktop tegen laptop ruilen??

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het slim* om dit:
P4 1.6Ghz,348Mb-Ram,20+40 gb hdd,radeon 9600 128 mb,NZXT behuizing,dvd-rw
Tegen dit:
Laptop,1Ghz,15 inch scherm,30gig hdd,ati mobility radeon 64 mb,256mb-ram,cd-rw
te ruilen??
heb al gevraagd aan meerdere mensen, en op internet gekeken, maar wil wel graag een laptop
*Met wat ik als slim bedoel is qua prijs/prestatie

dus alvast bedankt _/-\o_

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
http://tweakers.net/aanbod

Shit, ik leid nu ook officieel aan het Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels syndroom (8>

[ Voor 74% gewijzigd door niels88 op 17-03-2006 20:14 ]

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
van ruilen komt huilen ;)

My Specs | My BF2 Stats

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou het niet doen.
Heel simpel, want:
Je hebt een 1,6GHz P4, en je zou terugvallen op een Pentium3 1GHz.
Werkgeheugen geen idee, je zegt niet hoeveel er in de laptop zit.
15" schermen uit die tijd zijn nou ook niet echt megageweldig qua prestaties etc.
Je hebt 60GB, en zou terugvallen naar 30GB.
Je hebt een 128MB Radeon 9600, en je zou naar een 64MB Ati Mobility terugzakken. Als het een M10 of M11 is, geen ramp, die zijn ongeveer even snel als een gewone Radeon 9600. Als het een M9 is zou je er ook hierop achteruit gaan.
En dan als laatste: Je hebt een DVD+/-RW, en zou naar een CD-RW terug zakken.

Kortom, je zou overal op inleveren.
Aangezien je verder echter niet aangeeft welke dingen je met je PC doet, en wat je van plan bent op die laptop te gaan doen, is het voor ons verder koffiedik kijken of het verstandig is of niet.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik zou het niet doen. Ik denk dat de desktop prestaties je toch een beetje gaan tegenvallen. Al is het wat dat betreft wel een verdubbeling van wat je met je laptop kan.

edit: Ik dacht dat je andersom bedoelde....

[ Voor 13% gewijzigd door Bram77 op 17-03-2006 19:57 ]

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:24

Zym0tiC

^_^

Misschien ook wel een goed idee om te kijken of je met die laptop wel uit de voeten komt.

Je gaat van:
60GB naar 30GB hdd.
dvd-rw naar cd-rw
P4 1,6 Ghz naar 1 Ghz (amd/intel ??)

Kun je hierme gewoon de dingen doen die je normaal ook doet kijk dan eens naar de prijs.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

qua prijs/prestatie zal een desktop altijd beter zijn, aangezien laptops voor hetzelfde geld vrijwel altijd minder presteren. Heb jij daarentegen hard een laptop nodig voor je studie oid kan het wel een goede ruil zijn. Verwacht er echter niet de nieuwere games op te kunnen spelen, maar dat kon je op je desktop waarschijnlijk ook al niet....

Verwijderd

Topicstarter
Het is mn 2e pc ;), op die laptop zit 256 mb-ram, en de graka is een m10 :) ik ga hem voor school gebruiken, heel soms mischien wel es cod 1 ofzo

/edit ik zit ook heel vaak in de trein ivm gescheiden ouders dus zal ook handiger zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 20:13 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Als je hem alleen voor school wilt gebruiken, (lees makkelijk om mee te nemen) moet je het doen. Als je er ook maar iets anders op wilt doen zoals COD 1 dan kun je het beter laten lijkt me.

De ruil is (imho) alleen interessant als je een computer zoekt om mee te nemen, en je de desktop die je in wil ruilen "over" hebt.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Meestal voor school dus, maar heb er ook al vaak cod1 op gespeeld( de lap is van kennis van me) en dat ging goed, en ja gewoon meenemen he, oude retro games spelen enz,
maar ff als voorbeeld: mijn pc brengt op marktplaats(ik weet slaat nergens op) rond de 230 euro op
en die laptop 270 dus........... mij zou het slim lijken

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 20:25 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 14:26

markvt

Peppi Cola

Ik zou het niet doen voor 500/600 euro heb je een al een nieuw laptopje die veel betere prestaties levert.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat ik geen geld heb anders zou ik het ook wel weten ;)
/edit heb em ff gesproken en krijg er nu 10,- euro bij en een externe dvd-rw........ :)
ik ga het doen als er gwoon iemand ja zegt met een reden

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 20:30 ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-02 12:04
Als ik naar je sig kijk heb je dus nog een desktop?
Dus als die andere pc dan niet vaak gebruikt word en je wilt graag een laptop hebben zou ik het gewoon doen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:26:
probleem is dat ik geen geld heb anders zou ik het ook wel weten ;)
/edit heb em ff gesproken en krijg er nu 10,- euro bij en een externe dvd-rw........ :)
ik ga het doen als er gwoon iemand ja zegt met een reden
Doen, 100% :)

Win2000 erop en knallen :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

markvt schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:23:
Ik zou het niet doen voor 500/600 euro heb je een al een nieuw laptopje die veel betere prestaties levert.
conclusie: lukt niet!

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee!!!!! k ga het nu zekerdoen!!! morgen is ruil pas ;) dus heb sowiezo nog tijd ;)

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is een P3/1GHz niet bijna net zo snel als een P4/1,6GHz?? Of sneller?

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Ik zou het niet doen, ik denk dat je snel gewend bent aan de de moboliteit van een laptop en dat het leuke er dan vanaf is, daarna volgen de frustraties vanwege de prestraties (rijmt mooi :P).

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een punt om te checken op de laptop, kijk of de accu nog in goede conditie is.
Zodat je niet continu op netstroom moet.. omdat je accu slecht is.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als het toch je 2é pc is, waarom verkoop je hem dan niet particulier en spaar je iets bij zodat je een laptop kan halen met +- de zelfde specs of beter ?

Blij Met Wilco

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dog4life schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:05:
Is een P3/1GHz niet bijna net zo snel als een P4/1,6GHz?? Of sneller?
:?

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, aangezien de pipeline van de P4 langer is, kan de P3 meer berekeningen per klokcycle uitvoeren ofzo, de Pentium M is dan ook op de P3 gebaseerd en sneller dan de P4, maar weer niet op alle vlakken.

Dit is een beetje een klok en klepel verhaal van me, maar in de basis wel waar, wie helpt me, ik ga naar bed want het is al laat zat :P

Verwijderd

-Thunder- schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:14:
Als het toch je 2é pc is, waarom verkoop je hem dan niet particulier en spaar je iets bij zodat je een laptop kan halen met +- de zelfde specs of beter ?
Nieuwe laptop zijn minstes 600 euro.

BTW voor je computer zal je iets van € 250,- krijgen. Als je voor die prijs een goed pentium 3 laptop kan krijgen die nog in goed staat. Dus geen accu die maar 15min meer gaat ect. (1 Ghz en 64MB non shared video kaart + windows licentie) dan is dat zeer mooie ruil
Dan zal ik het zeker doen, ik heb zelf een pentium 3 500Mhz laptop en dat is echt snel genoeg voor een laptop (films, office, wifi inet, autocad 2006, powerpoint, microprossors programeren enz). En zal zeggen koop C&C frist decade en je heb ook meteen genoeg games voor je laptop.

Wat ook een belangrijk aspect is weet ik van me zelf, ik wil geen dure laptop waarmee je voorzicht moet zijn en niet kan gebruiken in de trein, op perons en in school van wegen diefstal.

Me laptop heb ik al een tijdje en heb er echt geen spijt van wegens de volgende voordelen.
+Films kijken
+Wil niet sneller laptop want die zijn diefstal gevoeliger
+Wifi Ook erg handig voor op trein station utrecht voor de vrektrektijden.
+Programmas voor school draaien beter op me laptop dan de computers op school.
+Lange accu duur P3 is best wel zuinig
- Allen games draaien de oude spel goed, maar dat geeft niks omdat ik me laptop toch niet voor de games heb gkocht.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 00:24 ]

Verwijderd

dog4life schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:06:
[...]

Ja, aangezien de pipeline van de P4 langer is, kan de P3 meer berekeningen per klokcycle uitvoeren ofzo, de Pentium M is dan ook op de P3 gebaseerd en sneller dan de P4, maar weer niet op alle vlakken.

Dit is een beetje een klok en klepel verhaal van me, maar in de basis wel waar, wie helpt me, ik ga naar bed want het is al laat zat :P
Erg afhankelijk van de P3, maar de laatste generaties P3 (Tualatin, 512KByte cache, 133MHz FSB kunnen zeker de Williametes van de P4 inhalen (en al helemaal als deze op SD-RAM bordje draaien). Je klok en klepel verhaal klopt vrij aardig, ookal zit er meer achter als alleen pipelijn.

Maar een Tualatin 1.4GHz is zo beetje een P4 van 1,6GHz tot 2,0GHz (Wiliamette P4 dan ;))

Maar inhoudelijk:
- Werkt alles nog (toetsenbord, scherm)
- Accuduur

Als beide okeej: Gaan met die banaan (eventueel met extra geheugen) en jij hebt een goeide tekstverwerkingsboekje/internetboekje voor op school

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 00:24 ]

Verwijderd

Die dingen waren razens snel. Wat was ik blij me me snelle Tualatin 1,26Ghz cpu toen de ander massaal over ging op die trage p4 :X

Accu is een moelijk iets met tweede hands laptops :'( als je gelukt hebt kan er een tweede accu in. Je moet dan kijken of je goedkoop een tweede accu tweede hands kan kopen en dan haal je wel erge lange uren wat zeker belangrijk is als je geen stopcontact in de buurt heb op school.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 00:28 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:00
zeker doen! , Ik kon mijn pentium 4 2,4 ghz 512mb ram niet eens ruilen tegen een 1ghz lappie

[ Voor 11% gewijzigd door __xeno__ op 18-03-2006 00:26 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De P!!! 1Ghz ligt kwa prestaties zo rond de 1.4 Ghz Williamette. Soms is hij nog sneller, maar niet met alle toepassingen :) Een spelletje GTA3/VC kun je er makkelijk op doen met die videokaart...

Het beste kun je dat ding gewoon een middagje/paar uurtjes proberen bij de aanbieder, wat progjes installeren beetje rommelen, accutijd controleren...

Kijk verder ook even nar gebruikersslijtage; krassen, slechte knopjes, tft scherm... je nieuwe notebook moet natuurlijk niet kraken!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Zeker nog nooit geken bij de laptops aanbod van tweakers, voor die prijzen die daar staan kan je gewoon een nieuwe laptop kopen ;) . Mischien toch maar eens voortaan goed bekijken voordat je iemand probeert door te linken.

Verwijderd

Topicstarter
De batterij gaat ong 3,2 uur mee op office, de core is tualatin, zitten weinig krassen op, DUS IK ga het doen!! ;)
Maar da ding is zeker genoeg om MapleStory op te spelen ;)

@michael knight, jij heh zeker zelf een lappie?? ;)

hier een pcje ervan http://www.freewebs.com/ika2u/ (het is de zwarte ne de zilvere ;) )

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 08:32 ]

Verwijderd

Lol, de laptop heeft een andere kleur dan op de foto namelijk zwart (zie de foto met de zwarte laptop) :P
3 uur egr netjes, zelf haal ik 3 uur onder volle belasting met twee accus.Ik zal zeggen veel plezier, al gaat je dat zeker wel lukken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 14:35 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:19

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:17:
[...]

Nieuwe laptop zijn minstes 600 euro.

ik heb zelf een pentium 3 500Mhz laptop en dat is echt snel genoeg voor een laptop (films, office, wifi inet, autocad 2006, powerpoint, microprossors programeren enz). En zal zeggen koop C&C frist decade en je heb ook meteen genoeg games voor je laptop.
Ik weet niet wat jij doet met autocad, maar een p3 500mhz lappie is never snel genoeg voor goed gebruik van AutoCaD 2006.. En al helemaal niet, omdat 2006 nogal zwaar is in vergelijking met zijn voorgangers ;) Maarja, een lijntje trekken kan je er wel mee..

superB

Verwijderd

Wat je zelf zegt lijntjes trekken, en schema's tekening niks 3d. veder heb je I-net explorer 6 :X nodig voordat je hem kan instaleren. Maar als je die daarna weer verwijder + wat andere troep dat je nodig had dan draait autocad 2006 stukke beter. Alleen somige functie zijn dan niet beschikbaar die ik toch nooit gebruikte. Het licht er inderdaad ook wel aan wat je er mee doet.

De alternatief bij ons is autocad 2003 op de pentium 2 computers van school :/ .

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:06
Voor een nieuwe accu kan je kijken op onstaande link, eerste hit. Daar heb ik een nieuwe voeding en accu voor lage prijzen te pakken gekregen... die ook shopsurvey voor de goede staat van dienst :)

http://www.google.nl/sear...:nl&q=replace+accu+direct

[ Voor 32% gewijzigd door AtomicWing op 18-03-2006 15:34 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:17:
[...]
Wat ook een belangrijk aspect is weet ik van me zelf, ik wil geen dure laptop waarmee je voorzicht moet zijn en niet kan gebruiken in de trein, op perons en in school van wegen diefstal.
Degene die hem steelt weet toch niet of het dure laptop is? Die denkt eerder... "hmm, laptop. en meenemen..."

Het is vooral een psychologisch effect van jezelf. Je kan een 'dure' laptop net zo goed gebruiken waar je wilt. Is hetzelfde als je al een 2e hands verroeste fiets koopt. Die ene kras extra maakt dan ook niets uit, terwijl je bij een compleet nieuwe wel zoiets hebt van WTF.

Verwijderd

Me klasgenoten op school weten dat echt wel of die duur of niet was en je ziet het aan het uiterlijk ook makelijk of het een splinternieuwe laptop is of een oudje.

Ik snap niet waarom je fietsn bij haalt want hier bij is het alleen meer erger. Zet een nieuwe fiets hier maar eens neer in amsterdam met 1 slot en een oude barrel met 1 slot. Ik weet zeker dat die nieuwe fiets veel eerder word gestolen ;)

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 11:25
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:57:
Me klasgenoten op school weten dat echt wel of die duur of niet was en je ziet het aan het uiterlijk ook makelijk of het een splinternieuwe laptop is of een oudje.

Ik snap niet waarom je fietsn bij haalt want hier bij is het alleen meer erger. Zet een nieuwe fiets hier maar eens neer in amsterdam met 1 slot en een oude barrel met 1 slot. Ik weet zeker dat die nieuwe fiets veel eerder word gestolen ;)
Lekkere klasenoten heb jij dan :s

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 11:25
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:57:

Lekkere klasenoten heb jij dan 8)7

Verwijderd

Op jou school is er zeker nog nooit wat gestolen ?
Pagina: 1